Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet morgen en Woensdag in het Apollo Hotel in Breda zijn voor het werk. Ga er zo al heen en heb uiteraard gevraagd of ik daar kan laden.

Ze zijn met een laadpunt in de garage bezig en voor nu gingen ze op zoek naar een stopcontact voor me. Nu kan ik de 199km prima op één charge rijden, maar uiteraard ga ik altijd achter ieder hotel aan.

In Januari moet ik er weer zijn en ik zal ze laten merken dat ik het op prijs stel als het laadpunt er dan al is :) Uiteindelijk gaan andere EV rijders er ook gebruik van maken.

Dit is anders wel een aardige backup indien je perse wilt laden: Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto
 
Maar... maar... Colruyt profileert zich toch als 'groen' bedrijf, met grote investeringen in windenergie, ook op zee (als ik me niet vergis)? Waarom dan 'neen' tegen laadpalen??? :confused::confused:

je vergist je niet - maar zij zien geen heil in wagens op electriciteit. ze baten immers zelf een keten van tankstations uit.

Ik zie Shell -ik noem maar wat- ook niet meteen toestemming geven aan Tesla om superchargers te plaatsen op hun parking.
 
Bedankt, maar niet nodig. Sta met nog 247 typical range in de parkeergarage.

Grappige is dat daar ook een hok met elektrische scooters is, vol stopcontacten.

Kob daar niet bij ivm hek. Nu morgen even verder zeuren dat er eind Januari wel een box hangt.
 
klopt, ze gaan hun tankstations ook aanpassen.
maar laadstations voor EV's plaatsen : no way.

En hebben in halle een van de eerste waterstof productie eenheden staan voor hun 'clarcks. Dus ze zijn dan wel groen, doch niet mee met de EV.

Trouwens, mochten ze aan hun Dats stations ook snelladers zetten, dan capteren ze toch ook het stuk van de markt dat ze nu zullen verliezen? Maarja, wat weet ik daar nu van?
 
Maar... maar... Colruyt profileert zich toch als 'groen' bedrijf, met grote investeringen in windenergie, ook op zee (als ik me niet vergis)? Waarom dan 'neen' tegen laadpalen??? :confused::confused:

Ik stelde hen ook de vraag en kreeg een keurig antwoord terug:

Geachte,
We zijn er ons van bewust dat elektrische voertuigen ook zeker een meerwaarde hebben m.b.t. duurzaam energieverbruik.
Momenteel zijn geen plannen om onze stations uit te rusten met elektrische laadpalen. Wij spitsen ons toe op aardgas voor voertuigen (CNG). Welke vandaag dé milieuvriendelijkste fossiele motorbrandstof is. DATS 24 is pionier in aardgas voor voertuigen (CNG). In België is het dé voortrekker in het tanken van aardgas.
Vriendelijke groeten,
 
Die laadstations moeten ze natuurlijk niet installeren bij hun DATS24 stations maar bij hun winkels (om die dan minstens een uur in de winkel te houden).
IK denk daarom dat laadstations bij een supermarkt niet echt nuttig is. Enkel bij zaken die ook eten serveren is dat dan weer wel de moeite (goed gezien van IKEA)

Ik stelde hen ook de vraag en kreeg een keurig antwoord terug:

Geachte,
We zijn er ons van bewust dat elektrische voertuigen ook zeker een meerwaarde hebben m.b.t. duurzaam energieverbruik.
Momenteel zijn geen plannen om onze stations uit te rusten met elektrische laadpalen. Wij spitsen ons toe op aardgas voor voertuigen (CNG). Welke vandaag dé milieuvriendelijkste fossiele motorbrandstof is. DATS 24 is pionier in aardgas voor voertuigen (CNG). In België is het dé voortrekker in het tanken van aardgas.
Vriendelijke groeten,
 
Die laadstations moeten ze natuurlijk niet installeren bij hun DATS24 stations maar bij hun winkels (om die dan minstens een uur in de winkel te houden).
IK denk daarom dat laadstations bij een supermarkt niet echt nuttig is. Enkel bij zaken die ook eten serveren is dat dan weer wel de moeite (goed gezien van IKEA)

Het antwoord dat ik van Colruyt kreeg was wat uitgebreider, maar kwam op hetzelfde neer.

ik had verwezen naar Delhaize, die hebben wel laadpalen.
En Mediamarkt (In NL toch)

daar kan je toch ook niet eten....
 
Hotels.nl heeft een filter optie "elektrisch laadpunt voor auto's" . Geen idee of dat al geconstateerd was, maar mooie en handige feature. Komt wel veel Van der Valk naar voren nog, maar toch ook wel andere hotels. Het hotel waar ik nu zit heeft geen laadfaciliteiten, heb ik ook niet nodig nu, maar uiteraard wel naar gevraagd om een steentje bij te dragen aan de realisatie.
 
Hotels.nl heeft een filter optie "elektrisch laadpunt voor auto's" . Geen idee of dat al geconstateerd was, maar mooie en handige feature. Komt wel veel Van der Valk naar voren nog, maar toch ook wel andere hotels. Het hotel waar ik nu zit heeft geen laadfaciliteiten, heb ik ook niet nodig nu, maar uiteraard wel naar gevraagd om een steentje bij te dragen aan de realisatie.
Nice! Ik zie het inderdaad.

Zo zie ik het graag! Pas wel op bij Van der Valk, vaak een Lolo en ge-ICE'd
 
Kijk, zo doen we dat in Rotterdam, groothandelsgebouw parking waar ik 4 X een 11kW laadpunt heb gezien over 2 verdiepingen verdeeld.
Ik zie btw weinig updates in deze sheet: EU oplaadpunten


foto.JPG
 
Last edited:
Het antwoord dat ik van Colruyt kreeg was wat uitgebreider, maar kwam op hetzelfde neer.

ik had verwezen naar Delhaize, die hebben wel laadpalen.
En Mediamarkt (In NL toch)

daar kan je toch ook niet eten....

Geheel toevallig viel vandaag mijne frank (ja in mijn hoofd vallen nog steeds franken) dat vorig jaar Colmar had aangekondigd zijn restaurants een facelift te geven. Van deze werken kan dan ineens gebruik gemaakt worden om aan elke vestiging 1 (of meerdere) palen te zetten.
Heb zonet de vraag gesteld. We zullen zien wat het antwoord is.

@ RLA: snelladers plaatsen is economisch gezien niet interessant. Zo'n Chademo-laadpaal (bij wijze van voorbeeld) kost 15 à 20.000€ en er moet dus heel veel elektriciteit door stromen om dat rendabel te krijgen. (denk dat Total het gedaan heeft om vooral de eerste te zijn) Zo'n wall-box met Mennekes-stekker is al veel betaalbaarder. Maar noem ik niet echt een snellader.