Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb 2 jaar op Pirelli winterbanden (Sottozero 2) gereden met een model S(245/45/19) maar ben blij dat ik die niet meer heb. Rij nu op Nokian (WR A4) met de model S en dat is echt een goede stille band met veel grip. Hier rijden ze in Noorwegen ook veel mee. Deze band had ik ook voor de model 3 willen hebben maar ze hebben de maat voor performance niet (235/35/20"), heb nu Michelin(Pilot Alpin PA4) maar die is toch rumoeriger. Wel veel grip overigens.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ik zit ook te kijken naar de Conti’s, Michelin of Pirelli’s. Op basis van geluid (is het meest wennen) en allround gedrag neig ik naar de Contis (TS 850p). Volgens de bandenboer (Profile) hebben deze enkel geen Tesla homologatie? Lijkt me geen probleem toch?
Ik heb de conti 850 en 860 onder mijn MS. Deze twee typen ivm 265 en 245 breed. Ik vindt het fantastische banden. Echter zijn er geen winterbanden met Silent systeem dus dat heb ik tot volle tevredenheid zelf aangebracht.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Zijn er nog specifieke dingen waarnaar ik moet kijken v.w.b. het laten wisselen van de banden? Ik las ergens dat een Model 3 iets speciaals heeft voor het opkrikken. Is dit iets heel erg speciaals dat maar weinig autobedrijven kunnen? Of is het meer iets waar ze even op moeten letten, maar heeft geen invloed op de keuze welk bedrijf je de banden laat wisselen?
 
Ik heb aan de lokale bandenboer (De Condé) gevraagd om een voorstel te doen voor winterbanden + velgenset voor mijn M3P.

Dit zijn mijn vereisten:
  • Mag een kleinere diameter zijn dan nu (momenteel 20inch), als die tenminste passen (omwille van meer rijcomfort);
  • Rijcomfort, rolgeluiden en range (autonomie) zijn belangrijk bij keuze van de band. Daarnaast grip ook niet onbelangrijk natuurlijk.
  • Geen voorkeur voor merk;
Ze hebben dit voorgesteld:
  • Band: MICHELIN Pilot Alpin PA4 (MI 235/35 R 20 92W ALPIN PA4 XL PILOT TL);
  • Velg: Monaco GP6 Silver (Velg 9x20" 5x114.3 ET40 Monaco GP6)
Ze gaven aan dat er geen banden kleiner dan 20" op konden liggen.

Wat vinden jullie van het voorstel? Doen of niet doen?
 
Ik heb aan de lokale bandenboer (De Condé) gevraagd om een voorstel te doen voor winterbanden + velgenset voor mijn M3P.

Dit zijn mijn vereisten:
  • Mag een kleinere diameter zijn dan nu (momenteel 20inch), als die tenminste passen (omwille van meer rijcomfort);
  • Rijcomfort, rolgeluiden en range (autonomie) zijn belangrijk bij keuze van de band. Daarnaast grip ook niet onbelangrijk natuurlijk.
  • Geen voorkeur voor merk;
Ze hebben dit voorgesteld:
  • Band: MICHELIN Pilot Alpin PA4 (MI 235/35 R 20 92W ALPIN PA4 XL PILOT TL);
  • Velg: Monaco GP6 Silver (Velg 9x20" 5x114.3 ET40 Monaco GP6)
Ze gaven aan dat er geen banden kleiner dan 20" op konden liggen.

Wat vinden jullie van het voorstel? Doen of niet doen?
Zover ik weet kan je op een M3P ook naar 19" (18" wordt lastig). Maar ik snap dat je bandenboer liever 20" verkoopt.
De Monaco GP6 is er ook in 19", dus ik zou hem vragen daar een offerte voor te maken.
 
Zelfklevend industrieschuim wat voor generatorsets als geluidsisolatie gebruikt wordt. Voorgelijmd met een contactlijm voor hogere kleefkracht. Wel eerst de binnenzijde met krachtige voertuigteiniger schoongemaakt. Het geluid wat je hoort bij een stuiterende voetbal ben je hiermee kwijt.
Heb je linkjes van het schuim, en de contactlijm die je hebt gebruikt? Heb je wellicht een foto hoe dat er uit ziet nadat je het geplakt had?
 
Zover ik weet kan je op een M3P ook naar 19" (18" wordt lastig). Maar ik snap dat je bandenboer liever 20" verkoopt.
De Monaco GP6 is er ook in 19", dus ik zou hem vragen daar een offerte voor te maken.

18" kan op een performance, Bjorn heeft ze ook op de full performance, dus met de grotere schijven en remmen (hij zij wel dat niet elke 18" erop paste dacht ik).
Weet dus niet of de 18" tesla velg erop past.