DucaTinus
Member
Sta dus ook voor de keuze.
LM vraagt welke winterbanden ik wil. 18" nokian, bridgestone of conti's
LM vraagt welke winterbanden ik wil. 18" nokian, bridgestone of conti's
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En waarom niet gewoon doorrijden op je zomerbanden? Als het echt een keer sneeuwt kun je altijd nog de Thalys nemen.Ik probeer de verschillende banden een beetje te vergelijken aan de hand van deze thread en andere info op internet, maar met alle verschillende testmethodes en dergelijke is het niet gemakkelijk. Misschien kan één van de experts hier gewoon zeggen welke band ik het beste neem?
Ik rijd regelmatig naar Parijs, 314 km, quasi volledig autosnelweg. Tegen 140 à 150 haal ik dat met de standaard zomerbanden net. (M3 AWD LR, standaard Michelin Pilot Sport 4 banden met aero-doppen). Ik vrees alleen dat ik met de winterbanden een pak trager zal moeten rijden of onderweg ga moeten laden. Rolweerstand is dus zeer belangrijk, maar anderzijds wil ik ook niet beginnen aquaplannen of een al te lange remweg hebben.
Sneeuw maakt voor mij eigenlijk niets uit. Dat is toch maar een paar dagen per jaar, ik zal dan wel voorzichtig rijden en eender welke winterband is zeker beter dan zomerbandjes.
Ben ik dan goed met de Nokian-banden? Die zouden de laagste rolweerstand hebben, maar "teleurstellende" remweg op natte wegen. Maar wat is teleurstellend? Vergelijkbaar met een topband van 5 jaar gelelden, bijvoorbeeld? Als ze in Noorwegen zo veel gebruikt worden, zal het misschien toch niet zo erg zijn?
En wat voor verschil geven de andere banden met hogere rolweerstand? 5%? Meer, minder? De afstand die ik moet doen zit echt wel dicht bij de limiet die ik normaal haal. Ik kan natuurlijk vertragen tot 130, maar ja... ;-)
Alvast bedankt,
Michel
Is er een reden dat de continental TS850 en Dunlop Winter Sport 5 niet in het lijstje staan? Toch ook banden die goed scoren, ook op nat wegdek.Mijn shortlist is momenteel (18"):
- michelin pilot alpine 5 (Rolweerstand C, grip bij nat B, 68dB buitengeluid)
- nokian wr a4 (B, B, 70dB)
- continental wintercontact ts860 (E, B, 72dB) - valt eigenlijk af ivm rolweerstand
- pirelli sottozero 3 PNCS T0 (is de tesla oem met foam) (C, B, 70dB)
Mijn vrouw moet er ook mee kunnen rijden. De auto staat zelfs op haar naamEn waarom niet gewoon doorrijden op je zomerbanden? Als het echt een keer sneeuwt kun je altijd nog de Thalys nemen.
Ik ga ook voor de Dunlop Winter Sport 5, weet iemand toevallig een goede bandenman in omgeving Rotterdam die om kan gaan met de Model 3?
Beste mensen,
Kunnen jullie eerlijk advies geven? Ik wil van de winter op wintersport, laag gelegen dorp dus we gaan niet hele bergpassen over diep in de sneeuw. Maar toch wil ik graag winterbanden. Ik heb nu 235-45-18 op de M3 SR+. Rij rustig en voorheen altijd enkel zomerbanden gehad.
Kan ik bijvoorbeeld gewoon deze kopen: Superia™ Snow HP 235/45 R18 98V >> GRATIS Bezorgd 55 eur per band, lijkt mij netjes!
Kan ik dan bij een bandenboer vragen om de banden op de velg te vervangen? Dan de 'zomer' banden in de schuur bewaren en in het voorjaar weer omleggen? Zou ik de aero covers er in de winter afhalen of op laten?
Ga als je veilig en zonder ongelukken op de plaats van bestemming aan wil komen aub niet voor zo'n onbekende prutband. Ik heb in het verleden ook eens de fout gemaakt om voor een goedkope band te gaan voor een Volkswagen Polo. Bij een klein beetje vocht op de weg wilde de band alleen maar rechtdoor ipv de bocht door. Zeker met een zware auto (zoals de Model 3) zou ik gewoon voor een a-merk winterband gaan. Zonder winterbanden in winters weer lijkt me zeker met een achterwiel aangedreven auto ook vragen om problemen....Beste mensen,
Kunnen jullie eerlijk advies geven? Ik wil van de winter op wintersport, laag gelegen dorp dus we gaan niet hele bergpassen over diep in de sneeuw. Maar toch wil ik graag winterbanden. Ik heb nu 235-45-18 op de M3 SR+. Rij rustig en voorheen altijd enkel zomerbanden gehad.
Kan ik bijvoorbeeld gewoon deze kopen: Superia™ Snow HP 235/45 R18 98V >> GRATIS Bezorgd 55 eur per band, lijkt mij netjes!
Kan ik dan bij een bandenboer vragen om de banden op de velg te vervangen? Dan de 'zomer' banden in de schuur bewaren en in het voorjaar weer omleggen? Zou ik de aero covers er in de winter afhalen of op laten?
Beste mensen,
Kunnen jullie eerlijk advies geven? Ik wil van de winter op wintersport, laag gelegen dorp dus we gaan niet hele bergpassen over diep in de sneeuw. Maar toch wil ik graag winterbanden. Ik heb nu 235-45-18 op de M3 SR+. Rij rustig en voorheen altijd enkel zomerbanden gehad.
Kan ik bijvoorbeeld gewoon deze kopen: Superia™ Snow HP 235/45 R18 98V >> GRATIS Bezorgd 55 eur per band, lijkt mij netjes!
Kan ik dan bij een bandenboer vragen om de banden op de velg te vervangen? Dan de 'zomer' banden in de schuur bewaren en in het voorjaar weer omleggen? Zou ik de aero covers er in de winter afhalen of op laten?
Ik heb de Vredestein Wintrac Pro 235/45R18 laten monteren op mijn standaard Aero velgen. Volgens de specificaties is deze heel goed in regenweer (B) maar zou hij niet zuinig zijn (E). Mijn vaste bandenleverancier meldde mij echter dat die waarden met een serieuze korrel zout moeten genomen worden, en dat die Vredestein heel goed presteert. De Pirelli Sottozero zal waarschijnlijk veel beter zijn, maar dat is dan ook een andere prijsklasse (+/- 1.600,- euro).
Ik rij jaarlijks niet veel meer dan 10.000km, en ik heb thuis een productie overschot met mijn zonnepanelen, dus naar het eventuele extra verbruik moet ik niet kijken. Maar met een auto van bijna 2.000kg heb ik graag een goeie regenbanden waar je kan op rekenen. Kostprijs voor de banden incl. Montage, balanceren, ... : 670 euro.
Mijn zomerbanden laat ik monteren op nieuwe velgen die besteld zijn; de Tesla Special wielen. Kostprijs voor de velgen is 677,- euro. De sensoren komen op 200,- euro.
Mijn plan was eerst om ze er op te zetten voor meer range in de winter. Maar op weg naar wintersport moet ik ze helaas toch thuis laten.Beste mensen,
Kunnen jullie eerlijk advies geven? Ik wil van de winter op wintersport, laag gelegen dorp dus we gaan niet hele bergpassen over diep in de sneeuw. Maar toch wil ik graag winterbanden. Ik heb nu 235-45-18 op de M3 SR+. Rij rustig en voorheen altijd enkel zomerbanden gehad.
Kan ik bijvoorbeeld gewoon deze kopen: Superia™ Snow HP 235/45 R18 98V >> GRATIS Bezorgd 55 eur per band, lijkt mij netjes!
Kan ik dan bij een bandenboer vragen om de banden op de velg te vervangen? Dan de 'zomer' banden in de schuur bewaren en in het voorjaar weer omleggen? Zou ik de aero covers er in de winter afhalen of op laten?
Vredestein Wintrac Pro lijkt toch in tests beter te scoren dan de Pirelli Sottozero. De set van 1600 is zeker die met Tesla homologatie? Want zonder zijn ze een stuk goedkoper. Van welke fabrikant zijn die tesla velgen?
Om mensen nou gelijk voor dom te bestempelen.... In de overzichten op internet zie ik niet 123 dat die band zoveel slechter zou zijn. Misschien kan consumentenvoorlichting daaromtrent ook wat beter.
Ik heb het nu zo opgelost door bij een grote bandenboer een mooie set Pirelli winterbanden 2e hands met 7mm profiel te kopen.. Zet ze d'r ook op. Kan ik toch weer waarschijnlijk 2 a 3 seizoenen mee vooruit.