Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp werkelijk niets van deze discussie en ik ben het volledig eens met Devils Son. Je gaat toch voor een auto van 50 K€ (met dit vermogen en koppel) op deze manier niet bezuinigen op banden? En 1000€ bespaard? Ik heb 4 nieuwe Conti 850's gekocht voor 650€!
Je kunt je overigens afvragen wat een inspectie van een verkoper waard is (je kunt banden nl helemaal niet inspecteren op karkas schade).
 
Ik begrijp werkelijk niets van deze discussie en ik ben het volledig eens met Devils Son. Je gaat toch voor een auto van 50 K€ (met dit vermogen en koppel) op deze manier niet bezuinigen op banden? En 1000€ bespaard? Ik heb 4 nieuwe Conti 850's gekocht voor 650€!
Je kunt je overigens afvragen wat een inspectie van een verkoper waard is (je kunt banden nl helemaal niet inspecteren op karkas schade).
Da's weinig voor Conti 850's Ik ben 100 meer kwijt (maar dan wel gemonteerd en gebalanceeerd).
En eens met je conclusie. Nooit bezuinigen op banden. Er hangen soms levens vanaf.
 
Persoonlijk zou ik dit niet doen en een extra set velgen aanschaffen. Banden zijn eigenlijk niet gemaakt om meerdere keren op en van een velg af te draaien. Daarnaast moet elke keer na een wissel de band velg combinatie gebalanceerd worden, wat natuurlijk niet gratis is.
Tevens heb je kans dat bij een bandenwissel je velg beschadigd, hoewel een goede bandenboer met goede apparatuur dat eigenlijk foutloos zou moeten kunnen, maar goed ik noem het toch maar even.
Mee eens.
Lees in dit draadje dat op winterbanden besparen hier 'vloeken in de kerk is';) Maar misschien hier iemand met een tip voor een scherp geprijsde velg als extra voor de winter?
(had voor de vorige auto een setje stalen velgen voor de winterbanden:eek:)
 
Die 2e hands banden zijn goed geïnspecteerd en van prima kwaliteit. Scheelt niet een paar rotcenten hoor. Scheelt zo 1000 euro. En dat voor 1 wintersport tripje... Dank voor de feedback.

Ik was 600 euro kwijt voor 4 gloednieuwe Conti’s. Dus 1.000 euro bespaard? Vergeet het maar.

Koortlaag kan helemaal niet geïnspecteerd worden. Verkooppraatjes noem ik dat.

En hoezo 1 wintersport tripje? Je kan er meermaals mee op wintersport. Je hebt wellicht een paar tientjes bespaard op een wintersportvakantie. Nou, dat is het wel waard om in te leveren op veiligheid voor jou en je gezin, nietwaar?

Btw: gelet op jouw bandenkeuze ga ik er wel vanuit dat je op de Autobahn de adviessnelheid respecteert en niet ook nog eens de topsnelheid gaat testen...
 
Mijn plan was eerst om ze er op te zetten voor meer range in de winter. Maar op weg naar wintersport moet ik ze helaas toch thuis laten.
Ik heb de door tesla aanbevolen sneeuwkettingen (MaggiTrak Sport 214), deze bevestig je op de wielmoer en dat gaat dus niet met de covers erop ;) Dan zou je kunnen zeggen "leg je die toch even in de auto" maar met 18" zijn ze best wel gigantisch en in die omstandigheden vaak ook behoorlijk smerig. Met een overvolle auto zullen ze op de achterbank vast niet blij worden als ik ze 2 van die covers op schoot geef :p

hoe vaak heb je daadwerkelijk je sneeuwkettingen moeten gebruiken?

Persoonlijk zou ik de gok wel wagen, hebben ze op wintersport altijd bij ons, maar in de afgelopen 20 jaar geloof ik 1x echt nodig gehad (en dat was destijds nog met een 2wd ICE).
 
Ik was 600 euro kwijt voor 4 gloednieuwe Conti’s. Dus 1.000 euro bespaard? Vergeet het maar.

Koortlaag kan helemaal niet geïnspecteerd worden. Verkooppraatjes noem ik dat.

En hoezo 1 wintersport tripje? Je kan er meermaals mee op wintersport. Je hebt wellicht een paar tientjes bespaard op een wintersportvakantie. Nou, dat is het wel waard om in te leveren op veiligheid voor jou en je gezin, nietwaar?

Btw: gelet op jouw bandenkeuze ga ik er wel vanuit dat je op de Autobahn de adviessnelheid respecteert en niet ook nog eens de topsnelheid gaat testen...


Ik zal hier mijn ervaringen wel vermelden tzt. En inderdaad, ik rij netjes, op wintersport overigens 110 ivm range. Overigens.. als je een 2e hands auto koopt vervang je toch ook niet gelijk alle banden haha!
 
Last edited:
hoe vaak heb je daadwerkelijk je sneeuwkettingen moeten gebruiken?

Persoonlijk zou ik de gok wel wagen, hebben ze op wintersport altijd bij ons, maar in de afgelopen 20 jaar geloof ik 1x echt nodig gehad (en dat was destijds nog met een 2wd ICE).
Eerste keer dat ik met m'n eigen auto op wintersport ga, met m'n ouders hebben we ze denk ik 1 of 2x nodig gehad.
Ik ga binnenkort echter naar Solden en dan rijden we wellicht elke dag naar de voet van de gletsjer dus dan is de kans wat groter. Aan de andere kant zijn we dan maar met 3 personen dus als het past zet ik ze er misschien ook wel gewoon op :)

Ik zal hier mijn ervaringen wel vermelden tzt. En inderdaad, ik rij netjes, op wintersport overigens 110 ivm range. Overigens.. als je een 2e hands auto koopt vervang je toch ook niet gelijk alle banden haha!
Offtopic tip: Ga je 110 rijden ivm verbruik/kosten of om minder lang te hoeven laden? Met de superchargers is het namelijk over lange afstanden het snelste als je hard rijd (zie de vele video's hierover van TeslaBjörn).
 
  • Like
Reactions: ERvee and Bas.
Eerste keer dat ik met m'n eigen auto op wintersport ga, met m'n ouders hebben we ze denk ik 1 of 2x nodig gehad.
Ik ga binnenkort echter naar Solden en dan rijden we wellicht elke dag naar de voet van de gletsjer dus dan is de kans wat groter. Aan de andere kant zijn we dan maar met 3 personen dus als het past zet ik ze er misschien ook wel gewoon op :)


Offtopic tip: Ga je 110 rijden ivm verbruik/kosten of om minder lang te hoeven laden? Met de superchargers is het namelijk over lange afstanden het snelste als je hard rijd (zie de vele video's hierover van TeslaBjörn).
Idd, beter goed door te rijden want je laad sneller dan je rijdt
 
Ik ben een beetje door de bomen het bos kwijt. Ik hoef niet te bezuinigen, dus wil gewoon veilig rijden. Maar, ik zal met m'n auto in de winter niet naar het buitenland gaan en in Nederland sneeuwt het bijna nooit. Ik wil dus met name in herfst en winter veilig rijden met de huidige temperaturen en regen. Ik krijg dan de indruk dat een all-season beter is. Of zou ik dan beter gewoon op m'n huidige zomerbanden kunnen blijven rijden? Ik heb overigens een SR+ met de standaard 18" velgen
 
Net een offerte van mijn bandenboer gehad, prijzen inclusief plaatsing:

Brock B32 845.36€
Bandendruksensoren 150€
Nokian WR A4 866.41€

Nu ziet die Brock B32 er volgens mij anders uit dan de standaard Tesla-velgen. Passen de aero-covers daar dan op? Indien niet, moet ik de velgen bij Tesla zelf bestellen? Of ga ik beter ergens anders, bv. de adressen in Nederland die hier gepost zijn?

Bedankt!

Michel
 
Net een offerte van mijn bandenboer gehad, prijzen inclusief plaatsing:

Brock B32 845.36€
Bandendruksensoren 150€
Nokian WR A4 866.41€

Nu ziet die Brock B32 er volgens mij anders uit dan de standaard Tesla-velgen. Passen de aero-covers daar dan op? Indien niet, moet ik de velgen bij Tesla zelf bestellen? Of ga ik beter ergens anders, bv. de adressen in Nederland die hier gepost zijn?

Bedankt!

Michel

Je kan ook de 18 inch Tesla velgen gebruiken voor winterset en een zomerset kopen. Dat is wat ik ga doen. Ga dan ook meteen naar 19 inch voor de zomer.
 
  • Like
Reactions: Robbaman
Net een offerte van mijn bandenboer gehad, prijzen inclusief plaatsing:

Brock B32 845.36€
Bandendruksensoren 150€
Nokian WR A4 866.41€

Nu ziet die Brock B32 er volgens mij anders uit dan de standaard Tesla-velgen. Passen de aero-covers daar dan op? Indien niet, moet ik de velgen bij Tesla zelf bestellen? Of ga ik beter ergens anders, bv. de adressen in Nederland die hier gepost zijn?

Bedankt!

Michel
Zit op deze set je zomerbanden op en op de Aero-Set je winterbanden. In de zomer heb je al meer range.