Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Hele thread gelezen maar steeds onduidelijk wat er nu juist op een performance past (wou eigenlijk graag de aero voor winter maar ja...).

Auto wordt binnen een paar weken geleverd dus zal quasi onmiddellijk naar winterbanden moeten overschakelen.
Daar er kennelijk nog geen winterkit met grijze velgen beschikbaar is denk ik om enkel de banden te kopen en deze te wisselen.
Nochtans dat ik liever een dedicated winterkit (velg + band) zou hebben.

Wat doen andere performance rijders?
 
Weet iemand of er al bandenspeciaalzaken zijn die de geluiddempende foam voor je kunnen aanbrengen?
Geen idee maar wij hebben sinds 2 weken de lKeber krisalp hp3 zonder foam (18") en die is significant stiller dan de originele Michelin banden met foam.
De prijs was ook erg aantrekkelijk namelijk 565,- euro inclusief BTW compleet gemonteerd op de originele Model 3 aero velgen en op de auto geplaatst.
De Michelin's gaan in het voorjaar op een nieuwe set velgen (Borbet FF1) maar ik zie nu al op tegen het extra bandengeluid.
BORBET - FF1 dark titan polished
 
Hele thread gelezen maar steeds onduidelijk wat er nu juist op een performance past (wou eigenlijk graag de aero voor winter maar ja...).

Auto wordt binnen een paar weken geleverd dus zal quasi onmiddellijk naar winterbanden moeten overschakelen.
Daar er kennelijk nog geen winterkit met grijze velgen beschikbaar is denk ik om enkel de banden te kopen en deze te wisselen.
Nochtans dat ik liever een dedicated winterkit (velg + band) zou hebben.

Wat doen andere performance rijders?
Via Tesla wheels in Nijkerk.
Heb een 20inch set met conti TS860 incl velgrand beschermer besteld (antraciet kleurige velgen)
 
Hele thread gelezen maar steeds onduidelijk wat er nu juist op een performance past (wou eigenlijk graag de aero voor winter maar ja...).

Auto wordt binnen een paar weken geleverd dus zal quasi onmiddellijk naar winterbanden moeten overschakelen.
Daar er kennelijk nog geen winterkit met grijze velgen beschikbaar is denk ik om enkel de banden te kopen en deze te wisselen.
Nochtans dat ik liever een dedicated winterkit (velg + band) zou hebben.

Wat doen andere performance rijders?

Tesla Model 3 18

Bovenstaande set besteld waren binnen een week binnen. Let wel op dat je de performance versie selecteert. En daarna de michelin Alpin 5 band erop. Erg tevreden over.
 
Hele thread gelezen maar steeds onduidelijk wat er nu juist op een performance past (wou eigenlijk graag de aero voor winter maar ja...).

Auto wordt binnen een paar weken geleverd dus zal quasi onmiddellijk naar winterbanden moeten overschakelen.
Daar er kennelijk nog geen winterkit met grijze velgen beschikbaar is denk ik om enkel de banden te kopen en deze te wisselen.
Nochtans dat ik liever een dedicated winterkit (velg + band) zou hebben.

Wat doen andere performance rijders?

Hier deze combinatie:
  • Band: Continental WinterContact TS 860 S (CO 235/35 R20 92W TS860S XL FR TL);
  • Velg: Monaco GP6 Silver (Velg 9x20" 5x114.3 ET40 Monaco GP6)
Velg+banden+TPMS+montage+opslag zomerset = 2292.61€ (iBTW).

Ze liggen sinds deze avond op.

Snelle foto:
Whats-App-Image-2019-11-25-at-20-40-01.jpg


Ik heb er nog maar 5Km mee gereden, dus ik kan er weinig over zeggen. Volgens mij zijn ze stiller dan de standaard Tesla zomerset.

Daarnaast nog twee "dummy vragen":
* Er zit nu zo'n rond plaatje van "Monaco" op, bestaan er ook variaties met een Tesla logo? Iemand een idee hoe ik daar aan geraak?
* De banden staan op 2,5bar. Maar de vorige stonden op 3,0bar. Hoort de winterset op dezelfde druk als de zomerset te staan? Of is 2,5bar goed?
 
Winterbanden en velgen: Daar zijn ze dan eindelijk. Mijn S staat nu op Continental Winter TS 850P. met bijgaande velgen ( Rial Lugano) Mijn eerste indruk: het rijdt heerlijk, echt stiller dan de geleverde zomerbanden. Deze banden ga ik ook op de M3 zetten. een aanrader!
 

Attachments

  • velg.JPG
    velg.JPG
    500.4 KB · Views: 66
  • wiel.jpg
    wiel.jpg
    657 KB · Views: 43
Moet je bij de aanschaf van een nieuw winterset ook altijd 4x nieuwe TPMS aanschaffen?
Als je met winterset bedoelt: banden plus velgen: ja.
Als je alleen nieuwe banden op bijvoorbeeld de aero velgen zet waar al TPMS sensoren inzitten, dan niet.
Ik meen me een een discussie te herinneren op dit forum over de begrippen Velgen, banden en wielen. Daar kunnen we nu dus het begrip winterset aan toevoegen.