Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week heb ik Matthias gemeld dat we graag op reis zouden gaan met de nieuwe wagen. Het eerste deel is gepland in de week van 21 juli, ik moet eerst nog naar het Nat Défilé (neen, als baancommissaris, ik rijd niet mee in het défilé, hoewel er dan ook eens een blits voertuig zou meerijden :). Dat is misschien iets om volgend jaar te organiseren. Een défilé met Tesla's model S, Elon zal dan misschien zijn nieuwe Europese fabriek in Antwerpen zetten).

Matthias heeft me per kerende gemeld dat hij alles in het werk zet om aan de droom te voldoen. Ik blijf hopen. Als ik deze maand nog bericht krijg dat de wagen effectief in productie is genomen zit het er nog in.

Duimen maar...
 
M'n levertijd is ineens veranderd:

Your estimated delivery window is Late June - July.

Besteld op 20-04. Lijkt me sterk zo snel, maar zou mooi zijn :p

ik denk het niet hoor. Je status in mytesla 'in transit'? en eventueel check het met je delivery contact.

Als een product half mei uit de fabriek komt kan het einde van juni afgeleverd worden in NL.
 
Zit al een tijdje mee te lezen en veel geleerd over de voor mijn nieuwe wereld van het elektrisch rijden.

half maart een 90D besteld, verwachte levering eind juli. Dat zou net voor, of net in onze vakantie zijn en omdat we niet met de auto op vakantie gaan leek het ons beter de afleverdatum te verschuiven naar eind augustus.

1-4, bestelling definitief, leverdatum in “my tesla” juli/augustus.
eind april berichtje van Floris, onze leveringscontactpersoon, “levering eind juni is mogelijk”
2-5, mail “uw model S heeft een VIN nummer gekregen, leverdatum in “my Tesla” juni/juli.
13-5, mail “uw model S is in productie gegaan in onze fabriek in Fremont.

Lijkt op schema :)
 
Zit al een tijdje mee te lezen en veel geleerd over de voor mijn nieuwe wereld van het elektrisch rijden.

half maart een 90D besteld, verwachte levering eind juli. Dat zou net voor, of net in onze vakantie zijn en omdat we niet met de auto op vakantie gaan leek het ons beter de afleverdatum te verschuiven naar eind augustus.

1-4, bestelling definitief, leverdatum in “my tesla” juli/augustus.
eind april berichtje van Floris, onze leveringscontactpersoon, “levering eind juni is mogelijk”
2-5, mail “uw model S heeft een VIN nummer gekregen, leverdatum in “my Tesla” juni/juli.
13-5, mail “uw model S is in productie gegaan in onze fabriek in Fremont.

Lijkt op schema :)

Welkom Jeroen !

Mjah, eind juni zou misschien nog kunnen lukken... .
Sterkte bij het wachten. :p
 
Xavier, is de Tesla batterij al verkrijgbaar? Ik heb vrienden die er zo een willen, maar hun leverancier stelt een alternatief voor met de melding dat de Teslapowerwall nog niet verkrijgbaar is.

Frank, ik denk het wel. Er is er eentje met veel poeha geïnstalleerd in het Mechelse (?) met Turtelboom en de mannen van Eneco erbij.
Ik heb ondertussen ook via de Facebook Tesla group gezien dat er nog iemand bezig is met de montage van een Powerwall in de Vlaanders. Aankoop dient via Eneco te gebeuren, zij verdelen de PW in België. Eens licht opsteken bij Eneco, je kan op hun website in elk geval info opvragen omtrent de installatie, specs van de PW via de site van Tesla zelf.

Xavier
 
Net gecontroleerd en bij mij is nu ook het nieuwe design zichtbaar. Wel nog 70 (maar heb dan ook geen D)

Ik verwacht de wagen in de eerste helft van juni.
 

Attachments

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    16.7 KB · Views: 32
verdorie, net gezien dat de vermoedelijke levering augustus-begin september is geworden. Dat stond gisterenochtend nog op juli-begin augustus. Intussen heb ik gezien dat mijn contactpersoon ook veranderd is. Ik vind dat ik nochtans niet veel contact met Matthias heb opgenomen.

Maar het is inderdaad lastiger wachten op de nieuwe wagen dan rondlopen met tandpijn (in mijn geval: spier-<en gewrichtspijn. Maar dat zou stress zijn beweren ze in mijn omgeving. Er is dus een nieuwe ziekte: het Tesla-syndroom: slapeloze nachten, spier- en gewrichtspijn, tientallen keren per dag inloggen op my Tesla om de status van de wagen in de wachtrij te controleren ...

Maar ik heb eergisteren het filmpje van de Hyperloop gezien, indrukwekkend. Mensen die nu nog beweren dat Elon Musk niet visionair denkt moeten hun mening toch eens herzien.
 
ik ben denk ik de laatste zonder facelift. Heb op 17/2 besteld. Iemand die een week later heeft besteld heeft een facelift, hepa, een gratis center console en de nieuwe velgen.

Heb je niet stiekem overwogen om deze auto niet af te nemen, afscheid te nemen van de aanbetaling en een nieuwe te bestellen? Lijkt mij zuur om nu nog een oud ontwerp af te nemen nu de nieuwe al een aantal weken in de showroom staat...