Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
@vdvoorde: Missouri is een uur geleden uit Norfolk vertrokken.
Verwachte aankomst in Antwerpen: 28 mei.

HUvlWD1.jpg


Goede kans dat de mijne daar ook op staat.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Als ik een vraag heb dan stel ik die via e-mail, om reden van @Noelis. De ontvanger kan dan zelf beslissen wanneer het bericht te lezen en eventueel actie te ondernemen. Dat vind ik persoonlijk erg prettig. Een telefoontje komt in mijn geval vrijwel altijd ongelegen.

In de paar gevallen dat ik dit sinds de bevestiging zo heb gedaan, werd ik vrijwel zonder vertraging gebeld door onze DES. Hij zit er dus bovenop. Gezien mijn ervaringen bij andere merken, voornamelijk BMW, is dat wel even iets anders dan ik gewend ben.

Het telefoontje van gisteren (19-5) van onze DES aangaande 'de boot' was spontaan. En zo hoort het eigenlijk ook te gaan. Echter, we zijn allen in het verleden aan het tegenovergestelde gewend geraakt. De goeden, in ons geval een absolute minderheid, natuurlijk uitgezonderd.

Hey @vdvoorde ... het komt vooral door het feit dat ik niks hoorde.
Ik heb initieel enkele malen gemaild mbt tot basic vragen van de order.(planning dual charger/chademo) Daar gebeurde het dat ik "geen" antwoord kreeg.

Daarom ff mijn stoute schoenen aangetrokken en gebeld. Zelf ben ik nog nooit gebeld om me op de hoogte te houden van levering, aanpassing bestelling. De status van aanpassing van de bestelling - facelift,velgen,center console - heb ik zelf moeten navragen. Ik had verwacht dat ze mij zouden bellen om te zeggend dat mijn bestelling al dan niet veranderd was.(uiteindelijk alleen de velgen)

Aangezien mijn "levering" ergens volgende week gaat gebeuren had ik vandaag...de laatste dag van de week toch graag al geweten welke dag ik volgende week moet voorzien. Ik weet niet hoe het bij andere mensen is, maar ik werk elke dag en heb ook nog eens 3 kinderen die niet zelfstandig zijn. In dat opzicht is een planning op voorhand handig.

Ik ben niet het type dat dagelijks de DS gaat lastigvallen voor een status update. Maar basic info kan men toch wel geven.
Als blijkt dat mijn DS nu nog niet weet welke dag ik volgende week moet vrijhouden, dan kan ik alleen maar vaststellen dat er logistiek nog wel wat optimalisatie mogelijk is.

...of zou het dan toch gewoon cold turkey zijn...
 
@Noelis Helemaal met je eens. Dat je nu nog niets hebt gehoord omtrent aflevering, is wel voor verbetering vatbaar. En dan druk ik me nog diplomatiek uit. Jaaaaaren geleden al geleerd dat '(business) life is all about communication'.

Hopelijk is communicatie geen structureel Tesla-probleem. In mijn geval heb ik absoluut niets te klagen, integendeel. Nu ben ik nog maar een groentje op dit forum, dus kan en mag er eigenlijk nog geen definitieve mening over hebben.

Ik ga bij alles in het leven uit van het goede (het glas is voor mij altijd half vol) en het zou bijvoorbeeld zo maar kunnen dat jouw Center/DES op dit moment net iets teveel op hun bordje hebben, met alle gevolgen van dien. Niet om het goed te praten, want het kan en moet verbeterd worden, maar toch.

Sterkte met je laatste ICE-week. Duurde het bij mij nog maar zo kort!
 
Je krijgt er dan ook de facelift voor terug
Ik heb mijn DS een sms gestuurd want het was voicemail ....
Hij ging me vandaag iets laten weten ...dat heeft hij woensdag verteld aangezien hij nog niet 100% een dag kon geven.
Normaal was half mei geen probleem.. De laatste loodjes wegen het zwaarst... Je zal wel zien
 
Kan mij niet snel genoeg gaan...even geen boodschap aan milieu-impact van die (speed)boot.
Wel onvoorstelbaar veel waterverplaatsing met 12m diepgang zeg.

Dit is maar een mini bootje:cool:, we brengen nu containerschepen binnen met ongeveer 16 meter diepgang en een waterverplaatsing van ongeveer 200000 ton, zal maar niet over de tankers en erts schepen beginnen:)
 
  • Like
Reactions: Noelis
Je krijgt er dan ook de facelift voor terug
Ik heb mijn DS een sms gestuurd want het was voicemail ....
Hij ging me vandaag iets laten weten ...dat heeft hij woensdag verteld aangezien hij nog niet 100% een dag kon geven.
Normaal was half mei geen probleem.. De laatste loodjes wegen het zwaarst... Je zal wel zien
Toch weeral een beetje teleurstelling.
Mijn DS was vrijdag en vandaag afwezig. Dus kon hij me niks laten weten. Hij was wel nog zo vriendelijk om de gegevens van zijn vervanger door te sturen. Ik hoop dat die DS vandaag wel aanwezig is. Stel me dan ook de vraag of hij niet gewoon een dag kon sturen ipv. gewoond de vervanger zijn gegevens.

Voor een levering die deze week gepland staat wordt het wel tijd dat ik iets ga vernemen. Vraag me af of het bij andere levering ook zo was dat je pas de week zelf een seintje kreeg voor de juiste afspraak.

Dat je dan nog eens dagelijks aangesproken wordt door mensen met... "wanneer heb je hem" maakt het er niet beter op :-(
 
@Noelis Dit klinkt niet goed. Hoe moeilijk kan het zijn om een datum te prikken, want ik ga er van uit dat jouw MS inmiddels geassembleerd is. Dit moet haast wel, want anders was de levering niet voor deze week gepland. Of misschien toch ergens een kink in de kabel?

In mijn BMW-tijd werd ik altijd direct gebeld als de auto bij de dealer binnen was gekomen. Dan kon ik even kijken en direct een afleveringsdag inplannen. Met centrale aflevering in Tilburg zit dit er bij Tesla niet in. Bij Tesla is alles anders: een beetje 'vreemd' maar wel lekker.

Veel sterkte gewenst met het wachten en de aflevering. Als zij straks op jouw oprit staat, ben je alles vergeten. Een schrale troost: denk aan hoe de dino's zich in 2011 en 2012 hebben gevoeld!
 
@Noelis Dit klinkt niet goed. Hoe moeilijk kan het zijn om een datum te prikken, want ik ga er van uit dat jouw MS inmiddels geassembleerd is. Dit moet haast wel, want anders was de levering niet voor deze week gepland. Of misschien toch ergens een kink in de kabel?

In mijn BMW-tijd werd ik altijd direct gebeld als de auto bij de dealer binnen was gekomen. Dan kon ik even kijken en direct een afleveringsdag inplannen. Met centrale aflevering in Tilburg zit dit er bij Tesla niet in. Bij Tesla is alles anders: een beetje 'vreemd' maar wel lekker.

Veel sterkte gewenst met het wachten en de aflevering. Als zij straks op jouw oprit staat, ben je alles vergeten. Een schrale troost: denk aan hoe de dino's zich in 2011 en 2012 hebben gevoeld!
Ik heb deze morgen de "vervanger" DS kunnen bellen. Wederom héél vriendelijk. Hij zei dat er niks veranderd was sinds begin deze maand en dat de levering nog steeds eind volgende week staat. Nochtans heeft mijn DS me eind april het volgende gestuurd...."De levering zal wel al half mei plaatsvinden." Volgens de "vervanger" is het afhankelijk van de drukte in Tilburg.

2 weken extra zonder verpinken dus.
Ik hoop dat het voor de andere mensen wel duidelijker verloopt. Zou beter zijn als ze vooraf iets gerichter konden zijn. Ik zit nu allerhande afspraken voor nabehandeling te verschuiven...
 
Ik heb deze morgen de "vervanger" DS kunnen bellen. Wederom héél vriendelijk. Hij zei dat er niks veranderd was sinds begin deze maand en dat de levering nog steeds eind volgende week staat. Nochtans heeft mijn DS me eind april het volgende gestuurd...."De levering zal wel al half mei plaatsvinden." Volgens de "vervanger" is het afhankelijk van de drukte in Tilburg.

2 weken extra zonder verpinken dus.
Ik hoop dat het voor de andere mensen wel duidelijker verloopt. Zou beter zijn als ze vooraf iets gerichter konden zijn. Ik zit nu allerhande afspraken voor nabehandeling te verschuiven...

@Noelis, heb je al je eindfactuur gekregen ( en betaald )? Indien je nog geen factuur gekregen hebt wordt er zeker nog niet geleverd !
In principe moeten de centen - geverifieerd - op Tesla's rekening staan vooraleer je weg mag rijden… .
 
@Noelis, heb je al je eindfactuur gekregen ( en betaald )? Indien je nog geen factuur gekregen hebt wordt er zeker nog niet geleverd !
In principe moeten de centen - geverifieerd - op Tesla's rekening staan vooraleer je weg mag rijden… .
@Firebird, die staat bij MyTesla. Die was er al op 2/5 maar is me vorige week pas opgevallen. Dat was eigenlijk de reden waarom ik mijn DS initieel belde. Om te vragen of ik die moest doorgeven. Hij zei dat het allemaal geregeld werd via de leasing en dat ik me daar niks van moest aantrekken.
 
11 maart bevestigd, net telefoon gekregen dat de auto vandaag met de boot is vertrokken. Verwachte levertermijn is nog een maand.
@Cohiba dan hoop ik dat ik volgende week zo'n belletje krijg :) Was bij jou je MyTesla nu ook geupdate qua looks? Bij mij nog niet ...

ok...dan zitten we momenteel op 3 1/2 maand :)
Ik ben benieuwd vooralsnog was mijn 18 maart nog begin juli, maar wie weet werkt appeltaart naar Tilburg shippen?
 
Amai...jullie hebben nog een hele maand de tijd om het forum af te zoeken naar al die antwoorden. Als je over alles alles al gedacht hebt geef ik nog wat mee om te teasen. (laadpaal/laadkabel/facturatie naar vennootschap/juicebooster/wintervelgen of banden/ramen tinten/coating/rode calipers/wrap of dip/spoiler/chademo/dual charger/dashcam)
Bij de dino's zijn er ongetwijfeld nog met een langer lijstje.

Gelukkig hebben jullie die center console al niet meer als vraagstuk.