Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je niet stiekem overwogen om deze auto niet af te nemen, afscheid te nemen van de aanbetaling en een nieuwe te bestellen? Lijkt mij zuur om nu nog een oud ontwerp af te nemen nu de nieuwe al een aantal weken in de showroom staat...
Deze morgen gebeld met Matthias...levering is volgende week (normaal begin)
Denk dat ik meer dan de aanbetaling zou kwijt zijn mocht ik hem nu annuleren :)
 
met of zonder facelift, het blijft een heel mooie wagen. Dus volgende week gaan we Noelis minder op het forum zien denk ik ;-)
:) Ik heb al een afspraak voor wat nabehandeling. De kans bestaat dat ik hem volgende week al kwijt ben aan de garage voor chromedip...rode calipers en IGL. Wou eerst Modesta doen maar het is te ver rijden en er was geen vervangwagen. Nadien staat er nog ramen tinten en dashcam installeren op het programma. Maar dat wordt wachten terwijl ze het doen hoop ik :)
 
@Daniel74 zit HEPA er bij dan? Center console wel - en als je premium hebt - de 2x 3 led-lampen ook maar verder volgens mij niet.
@Noelis blijft een mooie wagen dus volgens mij niets mis mee :) Bovendien is 3 maanden wachten vast ook niet waar je op zit te wachten?
@twall-e ... voor zover ik begrepen heb heeft de facelift een HEPA als je premium had besteld. Je krijgt wel een kleinere frunk...ook als je geen HEPA hebt. Dat hoorde ik gisteren via iemand die gaan kijken was. De center console en nieuwe velgen krijg je ook.
 
verdorie, net gezien dat de vermoedelijke levering augustus-begin september is geworden. Dat stond gisterenochtend nog op juli-begin augustus. Intussen heb ik gezien dat mijn contactpersoon ook veranderd is. Ik vind dat ik nochtans niet veel contact met Matthias heb opgenomen.

Maar het is inderdaad lastiger wachten op de nieuwe wagen dan rondlopen met tandpijn (in mijn geval: spier-<en gewrichtspijn. Maar dat zou stress zijn beweren ze in mijn omgeving. Er is dus een nieuwe ziekte: het Tesla-syndroom: slapeloze nachten, spier- en gewrichtspijn, tientallen keren per dag inloggen op my Tesla om de status van de wagen in de wachtrij te controleren ...

Maar ik heb eergisteren het filmpje van de Hyperloop gezien, indrukwekkend. Mensen die nu nog beweren dat Elon Musk niet visionair denkt moeten hun mening toch eens herzien.

Contactpersoon is bij mij tijdens de wachttijd ook veranderd, en ik had géén enkele keer gebeld… . Of misschien net daarom !? :D
Nog niet panikeren voor wat betreft de afleverdatum; is bij de meesten wel eens een paar keer voor- en achteruit gezet geweest.
"Tesla syndroom"? Wacht maar tot de mensen in je omgeving beginnen te zeggen "Laat hem toch weer niet over Tesla beginnen hé !"
Je geraakt er niet meer vanaf… . :D
Sterkte bij het wachten ;)
 
:) Ik heb al een afspraak voor wat nabehandeling. De kans bestaat dat ik hem volgende week al kwijt ben aan de garage voor chromedip...rode calipers en IGL. Wou eerst Modesta doen maar het is te ver rijden en er was geen vervangwagen. Nadien staat er nog ramen tinten en dashcam installeren op het programma. Maar dat wordt wachten terwijl ze het doen hoop ik :)

Hallo Noelis,

welk type Dashcam heb je voorzien en wie installeert die? Ik ben van plan om een BlackVue HD Dashcam te (laten) installeren. Er staat een mooie installatieinstructie op Teslarati, maar met mijn handigheid zou ik al een nieuwe wagen moeten bijbestellen om de gebroken onderdelen te vervangen.

Frank
 
Hallo Noelis,

welk type Dashcam heb je voorzien en wie installeert die? Ik ben van plan om een BlackVue HD Dashcam te (laten) installeren. Er staat een mooie installatieinstructie op Teslarati, maar met mijn handigheid zou ik al een nieuwe wagen moeten bijbestellen om de gebroken onderdelen te vervangen.

Frank
Hey Frank,

mijn dashcam steekt nog in de BMW. Ik heb de Blackvue 550 2CH ...dat is de voorloper.
Voor de overbouw heb ik al contact gehad met Herbie65. Hij gaat hem inbouwen. Normaal duurt dat een uurtje en kan je erop wachten.
Al is het wel niet mijn bedoeling dat in op die mens zijn vingers ga kijken.
Mijn Tes is er pas volgende week. Het zal dus eerder juni zijn dat ik lang ga.
Het is wel in NL... dan heb ik ineens een reden om eens te rijden ;-)

BTW: je kan hem ook bestellen bij Herbie65... ik denk dat hij die goedkoop kan leveren op factuur.

br,
Christian
 
Update:
20-3 bevestigd: levertijd eind mei-juni
12-4 e-mail facelift: productie op schema, zou geen gevolgen voor de levertijd hebben
17-4 e-mail levertijd: nu eind juni-juli
23-4 in productie
30-4 'uw Tesla is af en onderweg van de fabriek'
19-5 telefoontje van DES: die 'mooie rooie' staat op de boot (Maersk Missouri)

Aflevering (tenzij de boot zinkt .....) in week 25 of 26. Vrijdag 24-6 onder voorbehoud ingepland.

De 3 maanden-regel lijkt wederom bevestigd te worden. Nu begint het pas echt te kriebelen!
 
Last edited:
Contactpersoon is bij mij tijdens de wachttijd ook veranderd, en ik had géén enkele keer gebeld… . Of misschien net daarom !? :D
Nog niet panikeren voor wat betreft de afleverdatum; is bij de meesten wel eens een paar keer voor- en achteruit gezet geweest.
"Tesla syndroom"? Wacht maar tot de mensen in je omgeving beginnen te zeggen "Laat hem toch weer niet over Tesla beginnen hé !"
Je geraakt er niet meer vanaf… . :D
Sterkte bij het wachten ;)

Blijkbaar heb ik een nieuw contact omdat ik vanuit Latem wordt geholpen.
En ja, de meesten zeggen nu al 'niet weer Tesla alsjeblief...' Maar ze komen er wel zelf eerst alle uitleg over vragen :D
 
Update:
20-3 bevestigd: levertijd eind mei-juni
12-4 e-mail facelift: productie op schema, zou geen gevolgen voor de levertijd hebben
17-4 e-mail levertijd: nu eind juni-juli
23-4 in productie
30-4 'uw Tesla is af en onderweg van de fabriek'
19-5 telefoontje van DES: die 'mooie rooie' staat op de boot (Maersk Missouri)

Aflevering (tenzij de boot zinkt .....) in week 25 of 26. Vrijdag 24-6 onder voorbehoud ingepland.

De 3 maanden-regel lijkt wederom bevestigd te worden. Nu begint het pas echt te kriebelen!
amai... ik heb nooit telefoon gekregen om te melden dat hij op de boot stond. Ik heb dat zelf uitgezocht.
 
Als ik een vraag heb dan stel ik die via e-mail, om reden van @Noelis. De ontvanger kan dan zelf beslissen wanneer het bericht te lezen en eventueel actie te ondernemen. Dat vind ik persoonlijk erg prettig. Een telefoontje komt in mijn geval vrijwel altijd ongelegen.

In de paar gevallen dat ik dit sinds de bevestiging zo heb gedaan, werd ik vrijwel zonder vertraging gebeld door onze DES. Hij zit er dus bovenop. Gezien mijn ervaringen bij andere merken, voornamelijk BMW, is dat wel even iets anders dan ik gewend ben.

Het telefoontje van gisteren (19-5) van onze DES aangaande 'de boot' was spontaan. En zo hoort het eigenlijk ook te gaan. Echter, we zijn allen in het verleden aan het tegenovergestelde gewend geraakt. De goeden, in ons geval een absolute minderheid, natuurlijk uitgezonderd.