Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Die van jou is nog in de maak toch? Wellicht kun je hem nog voor 5300 krijgen. Das dan € 3,63 per dag (op basis van 4-jarig leasecontract) en als je er een paar bekeuringen mee ontloopt wordt dat nog bedrag alleen maar lager:) Ik meen het echt, vraag even rond hier op het forum wat men ervan vindt.

Ik denk serieus dat je die paar euro per dag er met groot plezier aan uitgeeft. Ik vind het het méér dan waard:)

Overigens heb ik in mijn enthousiasme die zelfrijzende functie á 3200 er wel bij (ik had de gladde verkopers in de showroom overgeslagen en onder het genot van een cappuccino met een classic rijdende vriend via internet geconfigureerd). Ik begreep later pas dat zelfs de gladde jongens adviseren om het (nog) niet te doen. Maar hey, hij is (nog) waardeloos, maar ik heb hem wel:)!
Ik heb er aan gedacht. Moet idd nog gefabriceerd worden. We gaan er minstens 4 keer per jaar mee naar Italië. Maar formeel mag het niet. Ik zal de leasemij. eens polsen...
Precies wat ik al schreef.....ik weet wat ik op de oprit heb staan......
Overigens heeft Limbo straks wel auto lane change en summon.....
Waar het mij omgaat is dat je je feiten op orde hebt voordat je anderen laat twijfelen. Vertrouw in dat geval niet op google maar op de ervaring hier op het forum.
Heb ik auto lane change? Geloof er niks van. En summon?? Wat is dat, bevelen?:p
 
Mag ik dan vragen, in navolging van @Bugno, wat doet het zonder EAP dan precies wel en wat zijn de extra's die ik dus wel aangeschaft zou hebben?
Zonder EAP heb je gewoon cruise control. Ik volg de hele discussie hierboven niet maar mijn collega heeft een MS 60 (wel AP2) zonder EAP en dat is dus gewoon cruise control.

Of zoals de eerste beste link die je in google vindt zegt:
Don’t get confused by the “enhanced” part of the “Enhanced Autopilot” option. There’s no “basic” autopilot that comes standard with the car.

If you want these famed features, you’ve got to get the Enhanced Autopilot upgrade:
  • Adaptive cruise control (match freeway speeds automatically)
  • Auto lane-keeping
  • Auto lane-change
  • Auto freeway change (so awesome)
  • Summon to/from your garage
 
Zonder EAP heb je gewoon cruise control. Ik volg de hele discussie hierboven niet maar mijn collega heeft een MS 60 (wel AP2) zonder EAP en dat is dus gewoon cruise control.

Of zoals de eerste beste link die je in google vindt zegt:
Don’t get confused by the “enhanced” part of the “Enhanced Autopilot” option. There’s no “basic” autopilot that comes standard with the car.

If you want these famed features, you’ve got to get the Enhanced Autopilot upgrade:
  • Adaptive cruise control (match freeway speeds automatically)
  • Auto lane-keeping
  • Auto lane-change
  • Auto freeway change (so awesome)
  • Summon to/from your garage

Nu snap ik er niets meer van! Als "enhanced autopilot" ofwel EAP ook "auto lane-keeping" omvat, en ik dan de aanname mag doen dat zonder EAP deze dus niet zelfstandig in een rijstrook blijft, dan is een Tesla zonder EAP toch feitelijk gewoon een auto met cruise control?

is3 stelt vrij duidelijk dat zonder EAP je ook autopilot heeft, VFI88 quote hier een stukje dat je zonder EAP geen autopoilot heeft en je in feite een "domme" cruise control overhoudt.

Ik geef 't op :)
 
Geleverd in Tilburg. Verwacht dees week telefoon van delivery. Ben wel in buitenland (Livigno) dus hoop dat ze me kunnen bereiken. Volgende week verzekering in orde maken en dan hopelijk de week van 12 maar cruisen.
Dus vanaf de Montana staat jouw status nu In Tilburg? Ben benieuwd sinds wanneer aangezien Delivery vrijdag alleen maar gefocussed was op de wijn van @Limbo2121 :D
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
Nu snap ik er niets meer van! Als "enhanced autopilot" ofwel EAP ook "auto lane-keeping" omvat, en ik dan de aanname mag doen dat zonder EAP deze dus niet zelfstandig in een rijstrook blijft, dan is een Tesla zonder EAP toch feitelijk gewoon een auto met cruise control?

is3 stelt vrij duidelijk dat zonder EAP je ook autopilot heeft, VFI88 quote hier een stukje dat je zonder EAP geen autopoilot heeft en je in feite een "domme" cruise control overhoudt.

Ik geef 't op :)
Alleen cruise controle is standaard. Jammer want auto lane change is al bijna standaard op nieuwe auto's...
 
Dus vanaf de Montana staat jouw status nu In Tilburg? Ben benieuwd sinds wanneer aangezien Delivery vrijdag alleen maar gefocussed was op de wijn van @Limbo2121 :D
Sinds maandag stond het erop..
Alleen cruise controle is standaard. Jammer want auto lane change is al bijna standaard op nieuwe auto's...
Gelijk ik het begrepen heb is het toch wel een beetje meer dan enkel cruise control. Als Is3 zegt dat hij deze EAP niet had op zijn MS en toch net wat meer heeft dan standaard cruise control dan vertrouw ik toch meer op ervaring. Dit aangezien dat de Tesla site zelfs helemaal niet spreekt van iets wat ook maar remotely lijkt op cruise control, ik dus ook ervan uit gaan dat de zogezegde autosite nog niet meer opkijken van de opties waarover wij dus spreken en dus waarschijnlijk ook niet melden . Ik weet het je te zeggen binnen een dikke twee weken
 
  • Informative
  • Like
Reactions: M.W. and Chris R
Sinds maandag stond het erop..

Gelijk ik het begrepen heb is het toch wel een beetje meer dan enkel cruise control. Als Is3 zegt dat hij deze EAP niet had op zijn MS en toch net wat meer heeft dan standaard cruise control dan vertrouw ik toch meer op ervaring. Dit aangezien dat de Tesla site zelfs helemaal niet spreekt van iets wat ook maar remotely lijkt op cruise control, ik dus ook ervan uit gaan dat de zogezegde autosite nog niet meer opkijken van de opties waarover wij dus spreken en dus waarschijnlijk ook niet melden . Ik weet het je te zeggen binnen een dikke twee weken
Make my day @Bugno!!
 
Nu snap ik er niets meer van! Als "enhanced autopilot" ofwel EAP ook "auto lane-keeping" omvat, en ik dan de aanname mag doen dat zonder EAP deze dus niet zelfstandig in een rijstrook blijft, dan is een Tesla zonder EAP toch feitelijk gewoon een auto met cruise control?

is3 stelt vrij duidelijk dat zonder EAP je ook autopilot heeft, VFI88 quote hier een stukje dat je zonder EAP geen autopoilot heeft en je in feite een "domme" cruise control overhoudt.

Ik geef 't op :)

Bij de AP1 wagens heette het geen "enhanced autopilot" wellicht dat daar je verwarring zit?
 
Bij de AP1 wagens heette het geen "enhanced autopilot" wellicht dat daar je verwarring zit?

Ja, ik denk dat ik toch altijd het bij het juiste eind had, en dat is3 mij op een dwaalspoor heeft gezet. Inderdaad, in AP1 tijdperk heette hetgeen nu Enhanced AP heet gewoon Autopilot. Met de komst van AP2 en hoger is dat hernoemd naar Enhanced Autopilot.

Een auto zonder EAP is dus gewoon uitsluitend cruise control (zonder adaptive). Hetgeen is3 stellig van overtuigd is dat dat onjuist is, maar waar ik stellig van overtuigd ben dat dat juist is.

Ik denk dat is3 termen door de war haalt.
 
Volgens mijn optielijst:
APPA
Autopilot Hardware 1
No Autopilot Convenience Features

Kun jij eens je URL copy/psaten die je krijgt als je in je account klikt op "Specificaties weergeven"?

Dan krijg je zoiets:

https://www.tesla.com/nl_NL/teslaac...RN12345678&src=dashboard&coming_from=viewspec

RN nummer kan je eventueel weglaten (zoals ik 'm heb aangepast naar 12345678). In die URL staan alle opties die je hebt.

Jij zegt nu dat je AP1 hebt, maar dat kan niet bij een nieuwe auto. Met die URL van jouw zoals ik 'm hierboven heb kun je exact zien wat je auto wel en niet heeft
 
Kun jij eens je URL copy/psaten die je krijgt als je in je account klikt op "Specificaties weergeven"?

Dan krijg je zoiets:

https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/pdf/view-design-pdf?model=ms&options=ADPX2,ADX4,ADX6,ADX7,ADX8,AF02,APF1,APH3,APPB,AU01,BCMB,BP00,BR00,BS00,BTX6,CDM0,CF00,CH04,CW02,DCF0,DRLH,DSH5,DU00,DV4W,FG02,FMP6,FR04,HP00,IDBO,INLPC,IX00,LLP2,LP01,MDLS,ME02,MI01,PF00,PI01,PK00,PPSB,PS01,PSPRX4,PSPX4,PX00,QTPC,REEU,RFFG,S32C,SC05,SP01,SR07,ST01,SU01,TM00,TR00,UTZW,WTAS,WTW3,WXW2,X001,X003,X007,X011,X014,X021,X025,X027,X028,X031,X037,X039,X043,YFCC&rn=RN12345678&src=dashboard&coming_from=viewspec

RN nummer kan je eventueel weglaten (zoals ik 'm heb aangepast naar 12345678). In die URL staan alle opties die je hebt.

Jij zegt nu dat je AP1 hebt, maar dat kan niet bij een nieuwe auto. Met die URL van jouw zoals ik 'm hierboven heb kun je exact zien wat je auto wel en niet heeft

Nee. Ik heb gekopieerd uit de lijst op options.teslastuff.net. Onder Autopilot hardware 1 staat dat ik niks heb als ik er op klik. Klopt ook want bevestigt tijdens testrit. Ik hoop dat een ieder zich vergist...