Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Belangrijk is in ieder geval dat je alle beschadigingen aan het exterieur opmerkt. Krasjes in lak en velgen schijnt niet te worden gerepareerd onder garantie nadat de auto de fabriek verlaten heeft. Overige dingen als defecte deurklinken enzo wordt nadien wel opgelost.
 
Kijk hier eens naar. Is wel verouderd denk ik.
Model S Delivery Checklist and Owners Guide
Ik ben er overigens zonder lijstje naar toe gegaan hoor. Het voelde als een negatieve benadering van iets dat een feestje zou moeten zijn. Daar komt bij, je hoort hier alleen de paar horror-stories van slechte aflevering terwijl het gros vd afleveringen uiteraard gewoon prima is...
 
Ik ben er overigens zonder lijstje naar toe gegaan hoor. Het voelde als een negatieve benadering van iets dat een feestje zou moeten zijn. Daar komt bij, je hoort hier alleen de paar horror-stories van slechte aflevering terwijl het gros vd afleveringen uiteraard gewoon prima is...

Goed om te lezen dat men die stories gelukkig in het juiste perspectief ziet.
 
Belangrijk is in ieder geval dat je alle beschadigingen aan het exterieur opmerkt. Krasjes in lak en velgen schijnt niet te worden gerepareerd onder garantie nadat de auto de fabriek verlaten heeft. Overige dingen als defecte deurklinken enzo wordt nadien wel opgelost.

Klopt niet.
Tenminste niet bij mijn aflevering (augustus 2017).
Hangt wellicht ook af van welke/waar beschadiging zit.

Helaas constateerde ik na aankomst thuis pas dat er een kras op de lak + achterlicht zat.
Het is in die hal ook zo donker dat je heel lastig lichte beschadigingen ziet.

Direct na thuiskomst gebeld + keurig opgelost door SEC.
Duurde wel een poosje vanwege een nieuw achterlicht dat besteld moest worden.

Vorige week weer voor wat 'dingetjes' langs SEC Duiven geweest.
Mijn ervaring tot nu is dat ze zeer behulpzaam zijn en alles zonder problemen (in de garantie) oplossen.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Ik overweeg om mogelijk toch dit jaar te gaan voor een S ipv de 3 in 2019. Op de website zit ik even naar de bedragen te kijken en dan valt het op dat een kale S75 in Frankrijk uit komt op € 79.200 (20% BTW / VAT). In Nederland moet een kale S75 € 86.100 (21% BTW). Kan iemand aangeven waar dit grote verschil vandaan komt. Is het nog de verwachting dat de prijs naar beneden gaat i.v.m. de huidige dollar koers?
Frankrijk heeft een aankooppremie van maximaal 6000 euro voor de aanschaf van een elektrische auto. Zie Bonus écologique pour un véhicule électrique (voiture, scooter, moto, vélo, ...)
Maar die krijg je alleen als je ingezetene bent.
 
Ik ben er overigens zonder lijstje naar toe gegaan hoor. Het voelde als een negatieve benadering van iets dat een feestje zou moeten zijn. Daar komt bij, je hoort hier alleen de paar horror-stories van slechte aflevering terwijl het gros vd afleveringen uiteraard gewoon prima is...
Goed om te lezen dat men die stories gelukkig in het juiste perspectief ziet.
Ik denk er ook zo over hoor, maar er werd gevraagd waar dus dan geef ik het door eh.
Iedereen hoopt ntrlk dat hij/zij net niet in deze situatie terecht komen. Ik ga enkel kijken naar krassen (Deed ik bij vorige auto ook) rest zullen we wel zien
 
4183FCB2-B0C6-46F8-937B-D062993ABEE8.jpeg Yeay! Auto in ontvangst genomen. Leuke tour door de fabriek - en auto in goede staat. Ze hadden me al gewaarschuwd dat er onvolkomenheden in de lak zouden zitten - er zit op de klep linksachter een streepje zonder kleur maar er zit wel lak overheen. Foto post ik wel in "Janken...."
Maar super gelukkig en nog steeds een idiote grijns op mijn gezicht :D
 
View attachment 283678 Yeay! Auto in ontvangst genomen. Leuke tour door de fabriek - en auto in goede staat. Ze hadden me al gewaarschuwd dat er onvolkomenheden in de lak zouden zitten - er zit op de klep linksachter een streepje zonder kleur maar er zit wel lak overheen. Foto post ik wel in "Janken...."
Maar super gelukkig en nog steeds een idiote grijns op mijn gezicht :D
Proficiat. Wat een bolide. Echt iets om trots op de zijn. Heb je nu wel of geen AP??
 
Proficiat. Wat een bolide. Echt iets om trots op de zijn. Heb je nu wel of geen AP??
Met enhanced AP. Na 50 km kon ie aan. Maar dat was 5km voor de afrit, dus morgen echt 'spelen'.

Toch nog een onverwachte (prettige) verrassing: Tesla levert 2 goede fob-houders zodat je wel netjes je sleutels kunt bevestigen mee:
EAE769BF-8A16-4555-B77A-8DD38AC6EB91.jpeg

Mooier dan die gratis/cheapo rubber dingen die je online kunt kopen. Enfin, mooi meegenomen.
 
  • Like
Reactions: M.W. and Exiteer
Met enhanced AP. Na 50 km kon ie aan. Maar dat was 5km voor de afrit, dus morgen echt 'spelen'.

Toch nog een onverwachte (prettige) verrassing: Tesla levert 2 goede fob-houders zodat je wel netjes je sleutels kunt bevestigen mee:
View attachment 283704
Mooier dan die gratis/cheapo rubber dingen die je online kunt kopen. Enfin, mooi meegenomen.
Hoeveel sleutels krijg je mee? Ik dacht één...
 
Ik denk er ook zo over hoor, maar er werd gevraagd waar dus dan geef ik het door eh.
Iedereen hoopt ntrlk dat hij/zij net niet in deze situatie terecht komen. Ik ga enkel kijken naar krassen (Deed ik bij vorige auto ook) rest zullen we wel zien


Ik sta er super positief in en als de keuze op de MS75 of M3 valt wil ik gewoon erg goed voorbereid zijn en dat het een feestje word is voor ons wel zeker...... Dus was totaal geen negatieve lading.
 
  • Like
Reactions: Bugno
Ik sta er super positief in en als de keuze op de MS75 of M3 valt wil ik gewoon erg goed voorbereid zijn en dat het een feestje word is voor ons wel zeker...... Dus was totaal geen negatieve lading.
Is ook zo... We moeten gewoon erg oppassen wat we zeggen. Is ook logisch aangezien dat er heel veel mensen actief zijn en er dus heel veel verschillende interpretaties kunnen zijn :D mag ik trouwens vragen of je van plan om de MS of M3 op de zaak te kopen of als particulier
 
Met enhanced AP. Na 50 km kon ie aan. Maar dat was 5km voor de afrit, dus morgen echt 'spelen'.

Toch nog een onverwachte (prettige) verrassing: Tesla levert 2 goede fob-houders zodat je wel netjes je sleutels kunt bevestigen mee:
View attachment 283704
Mooier dan die gratis/cheapo rubber dingen die je online kunt kopen. Enfin, mooi meegenomen.

Heel veel plezier de eerste paar dagen/weken zeker en daarna ook maar die eerste lijken mij te gek.....