Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heb gisteren mijn speeltje in ontvangst mogen nemen en hij is schitterend. Spijtig dat ik zoveel werk heb want anders was ik blijven rijden. Het is ronduit schitterend die power.

Proficiat! Auto 2.0 plezier begint!

- - - Updated - - -

BlackBeast is sinds vanmorgen op de baan, na een deskundige uitleg van DS Karolien van Tesla Aartselaar.

Vooraleer naar kantoor te gaan een goeie 80 km test gereden/gevlogen.

In één woord : A-W-E-S-O-M-E- !

Dit is geen auto, dit is een space shuttle....

De beroemde Tesla-grin staat nu op mijn gezicht gebijteld... met dank aan Elon M.

LOL - die grin - die krijg ik na maanden nog steeds spontaan bij optrekken of als iemand je aanspreekt over je auto of 100 andere redenen... gaat jaren duren eer die wat minder wordt...

- - - Updated - - -

Een korte samenvatting over mijn eerste 2 dagen met de P85D.

Acceleratie: insane... werkelijk waanzinnig.
Goede wegligging, zeer comfortabele stoelen, stille cabine (ik heb de laatste 4 maanden met een Mini Cooper S gereden :rolleyes:).

Reeds 3 verschillende superchargers bezocht (roadtrip naar Meppel, via Urmond, Zevenaar en Zwolle).
Straks komen we terug naar België om dan via Aartselaar of Gent een dagje naar de kust te gaan.

Het is gemakkelijk om 220w te behalen met TACC, maar als je plezier hebt met de wagen stijgt dit al snel naar 320w (of meer), vandaar dat we ook in Zevenaar een tussenstop hebben moeten maken :love:.

1 minpuntje: vocht in 1 voorlicht.

Congrats & have fun (maar daar ben je al volop mee bezig)...
 
Ik heb mijn P85D vervroegd donderdag al kunnen afhalen ipv maandag as. dankzij de inspanningen van de Tesla equipe in Aartselaar. Dank u Karolien en allen! :biggrin:
Ondertussen al een beetje mee gereden. Alle wachtenden kan ik alvast een hart onder de riem steken. Het is het wachten waard!! De auto rijdt geweldig en hij ziet er prachtig uit.
Bij het afhalen was alles in orde. De auto heeft de next gen seats voor en achteraan. Hij heeft ook het verwarmd stuurwiel.
Voor mij is het een eerste Tesla en het blijft verbazen om de auto in versnelling te plaatsen, niets te horen en dan in stilte te vertrekken.
Eerst en vooral rijdt de auto gewoon erg comfortabel en aangenaam. De wegligging is top. De auto kleeft aan de weg in de bochten. De stoelen zitten als gegoten.
Dan is er de acceleratie. De acceleratie is inderdaad adembenemend. Bij de eerste keer voluit is het echt wel verbazingwekkend. Ik krijg er voorlopig nog niet genoeg van. Sommige passagiers vinden het eerder onaangenaam, anderen fantastisch. Ook het hernemen is echter buitengewoon vlot en de auto heeft gewoon vermogen te over.
Over het verbruik kan ik nog niet veel zinnigs zeggen. Dat ligt eerder nog aan de hoge kant. Voor het overige moet ik me vooral inhouden om niet eender welk excuus te gebruiken om met de auto te gaan rijden.

Mijn dochter klaagt nu cst omdat ze de rollercoasters in de pretparken een hoop minder plezant gaat vinden deze zomer. Ik herinner haar eraan dat mijn MS niet over kop gaat ;-)
 
Vandaag bericht gekregen: productie voltooid van mijn S. Hoe lang duurt het dan nog voordat ik hem kan ophalen? Op mytesla staat eind april, moet toch wel lukken. Heb hem eind januari besteld. Toch wel redelijk snel.

Je kan best 6 a 8 weken voor ogen houden. Mijn wagen is sinds 4 februari onderweg. Het laatste nieuws is dat hij tussen 23 en 27 maart zal aankomen in Rotterdam.
 
Je kan best 6 a 8 weken voor ogen houden. Mijn wagen is sinds 4 februari onderweg. Het laatste nieuws is dat hij tussen 23 en 27 maart zal aankomen in Rotterdam.

Oeh!! en ze gaan mogelijk iets on-Nederlands doen dan in Rotterdam... STAKEN.... Zijn boos in de haven dat ze willen gaan werken met soort robots en automatisch transpoort zonder mensen op de kade...