Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Bij (en na) levering bleek dat nog niet alles aanwezig was. Dat is dan wel weer jammer, uiteraard de centerconsole niet (zoals bij iedereen), die duurt ook veel langer om te bouwen dan de auto :).
Geen keyfob beschermers (zodat je 'm toch makkelijk ergens aan kunt hangen), handig aangezien we een boot hebben en dus graag de sleutel veilig ergens om onze nek hebben hangen.
Bijbestelde zonnescherm voor achterbak mist (ivm hond die daar regelmatig zit is dat wel erg fijn in de zomer).

En het ergste! Er zat niet eens 1 liter brandstof in ;-)

Wel erg leuk hoe wij en zeker onze kinderen ontvangen werden. Beide dames hebben nu een kunststof Tesla die ze trots op school hebben laten zien.
 
Zoals beloofd even laten weten dat ik gisteren m'n Model S heb gehaald in Tilburg. Perfecte ontvangst, mooie blik in de fabriek en nog even naar de Model X gekeken die er stond. Mooie wagen, maar tipt -wat mij betreft- qua model niet aan de S... Vervolgens netjes de uitleg gekregen, papieren getekend, wat goodies in ontvangst genomen en de fabriek uitgereden. Sindsdien al bijna 700km op de teller en de superchargers in Eindhoven, Urmond, Moers (D) en Zevenaar geprobeerd. Wat een genot om in de auto te rijden!

Tesla.jpg


Een paar (kleine) dingen zijn me opgevallen en misschien dat ervaren rijders een tip hebben.

Ik rommel nog een beetje met de navigatie. Zou graag de mogelijkheid hebben om één of meerdere via-lokaties in te voeren of snelwegen te mijden.
De ETA en aantal KM's tot aankomst staan keurig vermeld in de app op het grote scherm, maar deze info mis ik op het dashboard aangezien de app op het grote scherm niet altijd actief staat.
En ik ruik af en toe een beetje chemische lucht door de verwarming/airco. Niet heel storend, zou nieuwigheid kunnen zijn...

Maar bovenal genieten van de wagen en alle functies, echt geweldig! Ze hadden er trouwens net een nieuwe update opgezet. Als ik het pookje drie keer aantik gaat de auto vliegen! Het schijnt een test te zijn, zelfvliegende auto's. Gaat probleemloos, alleen de landing was even spannend... ;)
 
Zoals beloofd even laten weten dat ik gisteren m'n Model S heb gehaald in Tilburg. Perfecte ontvangst, mooie blik in de fabriek en nog even naar de Model X gekeken die er stond. Mooie wagen, maar tipt -wat mij betreft- qua model niet aan de S... Vervolgens netjes de uitleg gekregen, papieren getekend, wat goodies in ontvangst genomen en de fabriek uitgereden. Sindsdien al bijna 700km op de teller en de superchargers in Eindhoven, Urmond, Moers (D) en Zevenaar geprobeerd. Wat een genot om in de auto te rijden!

View attachment 167603

Een paar (kleine) dingen zijn me opgevallen en misschien dat ervaren rijders een tip hebben.

Ik rommel nog een beetje met de navigatie. Zou graag de mogelijkheid hebben om één of meerdere via-lokaties in te voeren of snelwegen te mijden.
De ETA en aantal KM's tot aankomst staan keurig vermeld in de app op het grote scherm, maar deze info mis ik op het dashboard aangezien de app op het grote scherm niet altijd actief staat.
En ik ruik af en toe een beetje chemische lucht door de verwarming/airco. Niet heel storend, zou nieuwigheid kunnen zijn...

Maar bovenal genieten van de wagen en alle functies, echt geweldig! Ze hadden er trouwens net een nieuwe update opgezet. Als ik het pookje drie keer aantik gaat de auto vliegen! Het schijnt een test te zijn, zelfvliegende auto's. Gaat probleemloos, alleen de landing was even spannend... ;)


Mooi Coen. Veel plezier er mee. Zag nog een foto van je laatste tankbeurt voorbij komen.

Dat geurtje viel mij ook al op. Hou het maar op nieuwigheid.
 
Bij onze 2 wagens die volgende week worden geleverd zit de centerconsole er wel in. Heeft mijn DS gisteren nog per mail bevestigd.:)
Wat!!
Geluksvogel :)
Nou ik kan niet wachten tot ze bellen dat ik de console in in Duiven kan laten inbouwen. Ik kan echt mijn spullen niet opbergen.
De zak snoep ligt opgefrommeld in het toch al zo ruime dashboard kastje :D anders ligt deze continue in het zicht van mijn 2 jongens en dan heb ik geen rust meer of een lege zak snoep
 
Wat!!
Geluksvogel :)
Nou ik kan niet wachten tot ze bellen dat ik de console in in Duiven kan laten inbouwen. Ik kan echt mijn spullen niet opbergen.
De zak snoep ligt opgefrommeld in het toch al zo ruime dashboard kastje :D anders ligt deze continue in het zicht van mijn 2 jongens en dan heb ik geen rust meer of een lege zak snoep
Wij hadden in beide 1e Tesla's de center consoles (2 jaar na bestelling). Hebben m nu allebei (nog) niet besteld. Bij de classics had je een stukje tapijt ipv de huidige yachtfloor. Hier schoof alles nogal heen en weer. Is met de yachtfloor veel minder. Misschien dat we ook niet meet zo nodig sprintjes hoeven te trekken. Daar naast is de indeling erg inefficiënt. We kijken t nog ff aan.
 
  • Funny
Reactions: PascalH