Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Verdorie, daarnet gezien op my Tesla dat de levering nog is opgeschoven naar augustus, begin september.
Dat is al 2 maand later dan voorzien.
Dat wordt nog meer nagelbijten...

Welke kleur en versie heb je besteld? Ik zag ook in het US gedeelte dat er veel waren waar de leveringsdatum blank was momenteel. Bij mij nog op schema, maar wagen staat al op transport.
 
Mick, Ik heb een S70D - Titanium met AP besteld.

besteld 8/4
bericht van facelift & bevestiging 12/4 - levering voorzien eind juni - juli
maandagochtend levering voorzien eind juli - begin augustus
contact gehad met Matthias van de verkoopdienst voor alle administratieve details
Daarnet: levering eind augustus - september.

Ik hoop dat ze zich wat reppen.
 
Ik heb ook een S70 - Deep Blue met AP, levering was eerst een maand achteruit gegaan, maar na de bekendmaking van de facelift terug op schema. Ondertussen uit productie en op transport.

Ik heb op het US gedeelte gelezen dat er in Australie iemand was die van zijn DS de melding heeft gekregen dat zijn 70 een upgrademogelijkheid zal hebben (betalend uiteraard) naar een 75KW.

Ben benieuwd of dat dit voor alle facelift 70-ers mogelijk zal zijn of enkel diegene die nu terug vertraging hebben...
 
@Gerrit Vos heeft bellen ook geen zin?
Voor de andere wachtenden, auto staat al eventjes in production maar schijnt wat kwaliteitscontroles extra gehad te hebben en een aantal auto's is wel klaar maar heeft nog geen boot toegewezen gekregen. Daarmee is mijn auto nu iets naar achteren geschoven maar niet heel veel.
Bellen verduidelijkt wel veel overigens
 
Mick, Ik heb een S70D - Titanium met AP besteld.

besteld 8/4
bericht van facelift & bevestiging 12/4 - levering voorzien eind juni - juli
maandagochtend levering voorzien eind juli - begin augustus
contact gehad met Matthias van de verkoopdienst voor alle administratieve details
Daarnet: levering eind augustus - september.

Ik hoop dat ze zich wat reppen.

Hoi Frank,

We moeten nu natuurlijk zien of ze bij Tesla het gewone schema kunnen aanhouden voor levertijden met de facelift.
Daarvoor kon je er prat op gaan ( een enkele uitzondering niet ten na gesproken ) dat de levertermijn precies 3 maanden is vanaf de datum van bevestiging van je order.
Dus het 'zou' moeten zijn: 12/4 +3 = +/- 12 juli geleverd.

Grtz.

Xavier
 
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en ook in afwachting van de levering van mijn 90D.
Besteld op 9/4 en krijg zojuist op My Tesla te zien dat de status is gewijzigd in "Your Tesla has been built and is in transit from the factory. ".

Wat is de te verwachten transport tijd?

Gr.,
Rob
 
Hallo Rob, ik ben ook nieuw op het forum

Jij hebt wel geluk, besteld op 9/4 (de mijne op 8/4) en nu al klaar en in transit. Dat is wel super.

Ik dacht dat de verscheping zo'n 6 weken duurt (in container, transport naar schip, transport naar Rotterdam, transport naar Tilburg, eindassemblage Tilburg...)

Succes en hou ons op de hoogte
 
@FDevreese blijft bijzonder die leveringen (jij en Rob een dag verschil). Maar het kan natuurlijk aan van alles liggen :(
Ik ben benieuwd of "mijn" auto inderdaad nog langer in productie blijft, hij stond op het bamboe dinsdag volgens zeggen maar dus nog geen schip toegewezen, ik hoop op eenzelfde mailtje als Rob!
 
Deze morgen was de levering weer een maand vervroegd, terug naar eind july - august.

op my Tesla staat de status nog steeds op 'uw Tesla is in productie genomen in onze fabriek'. Ik neem aan dat dit betekent dat de wachttijd aan het lopen is; Hebben jullie een mailtje gekregen als de toestand veranderde of is het via my tesla dat je het te weten kwam?
 
Aaaarrrrgggghhhhhh.... Daar gaat mijn nachtrust naar omlaag en de bloeddruk naar omhoog... Levertijd voor de 3e dag op rij een maand naar achteren opgeschoven: september - oktober.

Morgen met DS bellen. Zou het in dit stadium nog mogelijk zijn om er toch een 90D van te maken om zodoende de levertijd in te korten?
 
Update:
20-3 bevestigd: levertijd eind mei-juni
12-4 e-mail facelift: productie op schema, zou geen gevolgen voor de levertijd hebben
17-4 e-mail levertijd: nu eind juni-juli
23-4 in productie
30-4 'uw Tesla is af en is onderweg van de fabriek'

Maandag a.s. sales rep. bellen en vragen op welke boot hij naar Europa komt. Het lijkt er op dat aflevering op 20-6 mogelijk is (= precies 3 maanden levertijd). Looking good!
 
  • Informative
Reactions: Andre
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en ook in afwachting van de levering van mijn 90D.
Besteld op 9/4 en krijg zojuist op My Tesla te zien dat de status is gewijzigd in "Your Tesla has been built and is in transit from the factory. ".

Wat is de te verwachten transport tijd?

Gr.,
Rob

Hoi Rob,
welkom op het forum.
Naar alle vermoeden rij je rond 9 juli met je Tesla rond… .;)
 
Deze morgen was de levering weer een maand vervroegd, terug naar eind july - august.

op my Tesla staat de status nog steeds op 'uw Tesla is in productie genomen in onze fabriek'. Ik neem aan dat dit betekent dat de wachttijd aan het lopen is; Hebben jullie een mailtje gekregen als de toestand veranderde of is het via my tesla dat je het te weten kwam?

Hallo Frank,

En nu met 'beeld'… ;)
"In productie genomen" is een slechte vertaling voor "Je staat in de wachtrij", de volgende update die je krijgt is "De Fabriek is je Model S aan het bouwen", daarna "Fabriek verlaten en in Transit"
Alle communicatie verloopt via MyTesla. Tesla belt je op als je auto met de boot vertrekt uit de USA, dan duurt het nog een zestal weken eer je kan rijden.
Ik vermoed rond 8 juli… . :cool:

Spannend hé !

Grtz.

Xavier