Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Goede morgen allen,
Ik volg jullie al even, en al veel gelezen en bijgeleerd op forum.
Ik heb begin februari 90D besteld, levering april-mei
13/02: bestelling bevestigd
12/04: mail met bevestiging dat het nieuw model zal worden
26/04: in productie
29/04: Tesla is af en onderweg van de fabriek
Wss. samen met die van Rob en FD op transport (en nog vele andere?)
Nog even afwachten...
 
Welkom!

Zoals de meesten lezen we eerst lange tijd mee en daarna pas registreren :)
Welke levertermijn staat er bij u op MyTesla? Zover ik hoor zijn er nog geen facelifts geleverd aan klanten en hebben ze allemaal een verwachte levertermijn eind mei - begin juni.
 
@RobL gewoon nergens op rekenen, valt het altijd mee. Zelfs een geplande leveringsdatum wil nog wel eens verschoven worden. Had men bij ons ook al last van met de bestickeringsafspraak die al stond. Ik hoopte tot voorkort er ook nog mee op pad te kunnen eind juni maar ik houd er geen rekening (meer) mee. Is 'ie er wel, top! Zo niet komt er wel een volgende rit :)
 
Hallo Frank,

En nu met 'beeld'… ;)
"In productie genomen" is een slechte vertaling voor "Je staat in de wachtrij", de volgende update die je krijgt is "De Fabriek is je Model S aan het bouwen", daarna "Fabriek verlaten en in Transit"
Alle communicatie verloopt via MyTesla. Tesla belt je op als je auto met de boot vertrekt uit de USA, dan duurt het nog een zestal weken eer je kan rijden.
Ik vermoed rond 8 juli… . :cool:

Spannend hé !

Grtz.

Xavier

Ja, inderdaad. Ik hoop het. Wachten duurt wel lang ...

The difference between a man and a boy
Is the price of his toy ...
 
@Pim

Ik begrijp dat de kwartaalcijfers belangrijk zijn, maar een bedrijf dat op een bepaald ogenblik bekendmaakt dat het een kwartaalresultaat van meer dan 100 mil dollar verlies draait, en de volgende dag zijn aandelen met 10% ziet stijgen, zal niet echt veel belang hechten aan de kwartaalresultaten denk ik. En de fabriek wat trager laten draaien omdat het kwartaal net begonnen is zie ik zelf ook niet goed zitten.

Maar je kunt natuurlijk gelijk hebben. Alleen denk ik dan dat ze net een tandje bij zullen steken om de orders nog op tijd te kunnen leveren; Maar in de wereld van de 'Haute Finance' ben ik helemaal niet thuis. Als ik aandelen koop van een bedrijf dat de hemel wordt ingeprezen zijn de de dag erop ofwel failliet, ofwel is de helft van de raad van bestuur opgestapt;

Maar ik blijf hopen op de levering zoals eerst voorzien.

Groetjes, en voor zij die in mijn geval zitten: veel geduld en sterkte


Frank
 
Beste Frank,

Dit draadje is inmiddels 202 pagina's lang. Ik zal je niet adviseren om ze allemaal te lezen. Neem maar gewoon van Pim aan dat er met productieplanning veel rekening wordt gehouden met transport naar EU en de kwartaalrapportage.

Uiteraard ben je niet verplicht om het van Pim aan te nemen. Je zou ook pak 'm beet de laatste 25 pagina's van dit draadje kunnen naslaan en dezelfde conclusie trekken.

Vanuit Tesla zullen ze enorm hun best doen om nog zoveel mogelijk auto's in juni te leveren. Ze zullen de fabriek ook niet minder snel laten draaien, maar wel goed kijken bij productieplanning naar de woonplaats van de klant. De auto's die nu van de band rollen kunnen ze misschien nog net op tijd in EU kunnen leveren. Alle auto's die van de band rollen tussen halverwege mei en eind juni zullen allemaal naar US-klanten gaan.

In het verleden behaalde resultaten etc.
 
Dat kan natuurlijk ook de reden zijn waarom nu vooral de S90 van de band rolt, die is iets duurder en doet de cijfers waarschijnlijk sneller stijgen.

Nu, mijn geduld zal wel nog wat op de proef worden gesteld, maar het belangrijkste is wel dat het zoemtuig besteld is en binnen afzienbare tijd geleverd zal worden. En daar kijk ik naar uit natuurlijk.
 
Deze namiddag op de Brusselse ring: allemaal "Classic" nose cones (zelfs met "Classic" velgen). Wordt de Facelift-versie nog niet uitgeleverd?
IMG_0828.jpg