Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wachten duurt toch wel lang, hoewel het normaal zal zijn.

Bestelling 8/4, bevestiging 21/4. Als ik reken op 15 weken LT, dan zit ik op KW30 (bestelling in KW15 + 15 weken), dat wordt dan ongeveer laatste week juli. Als ik hier nu 6 weken aftrek, dan moet ik in de loop van de week van 13/6 bericht krijgen dat mijn Tesla de fabriek verlaten heeft.

Ik hoop het, wachten duurt echt lang.

Als je het einde kwartaal venster mist, dan komen er zo maar een heleboel extra weken bij. Niets aan te doen : Amerikaans beursgenoteerd bedrijf dat staat en valt met de kwartaalcijfers.
 
Voorlopig heb ik de eindfactuur nog niet gehad, enkel de orderfactuur. Ik heb wel de DS gevraagd om de factuur eventueel door te sturen zodat ik die kan vereffenen en de lening al in gang kan zetten, maar blijkbaar moeten ze wachten met de eindfactuur tot ze zelf een idee hebben van levertermijn.

Voor mij is het wachten niet echt leuk, maar goed, ik kan er toch niets aan verhelpen. Wat de kwartaalcijfers betreft, dat zou betekenen dat mijn wagen waarschijnlijk pas de laatste week van juni in productie gaat. En dan nog 6 à 7 weken bijtellen betekent de tweede helft van augustus.

Ik zou het leuker vinden als ze bij de bestelling toch al enige speling nemen. Een goede vriend heeft een Duitse wagen gekocht, en daar zijn ze heel duidelijk: levering ten vroegste januari. Bij mijn bestelling stond nog een leverdatum eind juni.

Maar genoeg gezaagd, de wagen komt, en dat is het belangrijkste.

Weten we intussen wat er in Tilburg aan de hand is?

Frank
 
Weten we intussen wat er in Tilburg aan de hand is?
Frank
Ik zou het ook graag weten. Er is mij niks gezegd van problemen. Het enige dat ik weet is dat hij al ff op de eindcontrole staat... waarschijnlijk voor verkeerde DU of verkeerde batterij. Maar dat is niet 100% bevestigd. Toen ik vroeg of het de rear facing seats waren zei hij wel direct dat dat niet het probleem was. Dus het heeft niet met exotische opties te maken.

Mijn DS was ook redelijk zeker dat eens de wagen in Tilburg staat het snel gaat. Ik vermoed dat er iets uitzonderlijk aan de hand is. Tenzij het autosalon in Bxl enorm veel orders heeft opgeleverd.
 
Ik zou het ook graag weten. Er is mij niks gezegd van problemen. Het enige dat ik weet is dat hij al ff op de eindcontrole staat... waarschijnlijk voor verkeerde DU of verkeerde batterij. Maar dat is niet 100% bevestigd. Toen ik vroeg of het de rear facing seats waren zei hij wel direct dat dat niet het probleem was. Dus het heeft niet met exotische opties te maken.

Mijn DS was ook redelijk zeker dat eens de wagen in Tilburg staat het snel gaat. Ik vermoed dat er iets uitzonderlijk aan de hand is. Tenzij het autosalon in Bxl enorm veel orders heeft opgeleverd.

Update: ik kan die van mij aanstaande donderdag ophalen. Ik zal even checken hoe het met die van jou gaat!
 
Haha... ik heb deze morgen gehoord dat hij donderdag vrijgegeven wordt.
Er moet wel een center console en dual charger in geplaatst worden....en hij moet naar Aartselaar.
Benieuwd of ze mijn nummerplaat dan ook al aangevraagd hebben.
Ik gok half volgende week...let's see.

Ben jij dan de eerste facelift?
Je kan uw config in de "signature" zetten op het forum :)
 
Wachten duurt toch wel lang, hoewel het normaal zal zijn.

Bestelling 8/4, bevestiging 21/4. Als ik reken op 15 weken LT, dan zit ik op KW30 (bestelling in KW15 + 15 weken), dat wordt dan ongeveer laatste week juli. Als ik hier nu 6 weken aftrek, dan moet ik in de loop van de week van 13/6 bericht krijgen dat mijn Tesla de fabriek verlaten heeft.

Ik hoop het, wachten duurt echt lang.

Ik heb op precies dezelfde dag besteld. Maak me niet zo druk om die wachttijd, zie het wel verschijnen hoor. Bij mij staat er:

Uw geschatte levertijd is juli - begin augustus.

Uw Tesla is af en is onderweg van de fabriek.

Het is maar een auto ;)
 
Ik heb op precies dezelfde dag besteld. Maak me niet zo druk om die wachttijd, zie het wel verschijnen hoor. Bij mij staat er:

Uw geschatte levertijd is juli - begin augustus.

Uw Tesla is af en is onderweg van de fabriek.

Het is maar een auto ;)

Klopt Yoshi, het is maar een wagen. Ik ben zelf geen wagenfreak, een grote Duitse of Italiaanse bolide heeft me nooit echt geïnteresseerd, maar toen ik vorig jaar deze periode het model S voor het eerst van dichtbij mocht bewonderen was ik onmiddellijk verkocht, en goed ook.

Maar voor mij is het niet echt de wagen die telt, maar de vooruitstrevende technologie erachter.

Welk type heb jij gekocht? ook een 70D of is het een zwaarder model?
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Een 70, geen D. Heb veel BMW's gereden dus geef mij maar RWD ;)

Ik vind de technologie ook een belangrijke, maar ook de fiscale voordelen om eerlijk te zijn. Ook al zijn die niet meer zo mooi als vroeger... ik ga er toch veel in bijtelling op voorruit vergeleken met wat ik nu rijd en geen wegenbelasting en niet meer tanken helpen ook wel mee.

Heb de opties daarom ook vrij basic gelaten verder, eigenlijk vind ik de auto wat te overdreven voor me maar om eerlijk te zijn vind ik de Zoe, Leaf en i3 het gewoon net niet. Als de model 3 er nu was geweest had ik die waarschijnlijk gekocht maar goed, heb geen zin om twee jaar te wachten dus dan maar de S :D
 
Een 70, geen D. Heb veel BMW's gereden dus geef mij maar RWD ;)

Ik vind de technologie ook een belangrijke, maar ook de fiscale voordelen om eerlijk te zijn. Ook al zijn die niet meer zo mooi als vroeger... ik ga er toch veel in bijtelling op voorruit vergeleken met wat ik nu rijd en geen wegenbelasting en niet meer tanken helpen ook wel mee.

Heb de opties daarom ook vrij basic gelaten verder, eigenlijk vind ik de auto wat te overdreven voor me maar om eerlijk te zijn vind ik de Zoe, Leaf en i3 het gewoon net niet. Als de model 3 er nu was geweest had ik die waarschijnlijk gekocht maar goed, heb geen zin om twee jaar te wachten dus dan maar de S :D

Voor mij zijn de fiscale voordelen natuurlijk ook erg belangrijk, ik kan me anders geen zo'n wagen betalen. Qua opties is er enkel de autopilot, en de Titanium metaalkleur. Maar het is wel een 4WD. De laatste maal dat ik regelmatig met RWD BMW reed (323i & 735i) was begin de tachtiger jaren, een eeuwigheid geleden dus. En dan nog enkel tijdens de WE als ik de wagen van mijn familie mocht gebruiken.
 
Ik heb ook de E21 (320i) en E23 gereden (732i), leuke auto's. Maar mocht niet meer van Rutte...

Heb nu nog een E36 cabrio voor deze zonnige dagen. Blijft leuk en dacht hem ook wel nodig te hebben als tijdelijke auto voor als de Tesla wat later gaat komen.
 
Klopt Yoshi, het is maar een wagen. Ik ben zelf geen wagenfreak, een grote Duitse of Italiaanse bolide heeft me nooit echt geïnteresseerd, maar toen ik vorig jaar deze periode het model S voor het eerst van dichtbij mocht bewonderen was ik onmiddellijk verkocht, en goed ook.

Maar voor mij is het niet echt de wagen die telt, maar de vooruitstrevende technologie erachter.

Welk type heb jij gekocht? ook een 70D of is het een zwaarder model?
zelfde hier mijn vorige was een skoda superb break ;-)
nu ook een 70D
 
Update:
20-3 bevestigd: levertijd eind mei-juni
12-4 e-mail facelift: productie op schema, zou geen gevolgen voor de levertijd hebben
17-4 e-mail levertijd: nu eind juni-juli
23-4 in productie
30-4 'uw Tesla is af en onderweg van de fabriek'
19-5 telefoontje van DES: die 'mooie rooie' staat op de boot (Maersk Missouri)
20-5 Maersk Missouri vertrekt uit Norfolk richting Antwerpen (ETA 28-5, 23.00 uur)
28-5 Maersk Missouri komt aan in Antwerpen (in de avond)
01-6 eindfactuur in MyTesla
08-6 telefoontje van DES: aflevering in week 24 (13-17 juni) is mogelijk (eind deze week definitief inplannen)

Transport Antwerpen-Tilburg en assemblage is kennelijk uiterst voorspoedig verlopen. Mijn huidige ICE heb ik inmiddels afgeleverd aan de nieuwe eigenaar. Hij blij, ik blij. Wat voelt dat ICE-loos na 36 jaar boven verwachting goed. En dat gevoel heb ik ook echt nodig. Sterker nog, het houdt me op de been!
 
Haha... ik heb deze morgen gehoord dat hij donderdag vrijgegeven wordt.
Er moet wel een center console en dual charger in geplaatst worden....en hij moet naar Aartselaar.
Benieuwd of ze mijn nummerplaat dan ook al aangevraagd hebben.
Ik gok half volgende week...let's see.

Ben jij dan de eerste facelift?
Je kan uw config in de "signature" zetten op het forum :)
Nummerplaat is vandaag aangevraagd.