Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste kronkel is waar de loods aan boord komt, tweede kronkel is inderdaad ligplaats nog niet vrij, sleepboten niet beschikbaar of andere grote zeevaart waar je even op moet wachten. We draaien altijd de zuid in omdat in de noord het uitgaande verkeer zit
 
  • Informative
Reactions: Noelis
Ik krijg er toch een héél slecht gevoel bij.

Het gaat hem hier niet zuiver over de werkelijke wachttijd maar veelal over het ontbreken van communicatie.
Mijn DS houdt me gewoon niet op de hoogte. Ik moet zelf altijd maar informeren ... en via via de juiste info krijgen.

Aangezien ik buiten de facelift viel ging hij zeker geleverd worden half mei.
Als ik dan half mei contact opnam was het de week van 23mei.
Toen ik niks hoorde ...en de DS niet te pakken kreeg vertelde een andere DS me dat het onmogelijk 23mei had kunnen worden...
Ten vroegste einde deze week.

Vorige week krijg ik dan een mail van de DS dat het gewoon druk is en hij 2 juni als afspraak wil maken. De DS zegt dan dat hij nog een bevestiging ging sturen.

Maandag de DS dus een mailtje gestuurd dat ik alle afspraken heb verzet en nog wachtende ben op de bevestiging.
Vandaag, woensdag, nog steeds geen antwoord noch bevestiging gekregen... dus proberen we nog maar eens te bellen.
2x voicemail...dus vervangende DS gebeld. Die zegt duidelijk dat de wagen onmogelijk morgen geleverd kan worden want dat hij nog in Tilburg staat.

  1. Waarom staat mijn wagen al bijna 1 maand in Tilburg? (kunnen ze er ineens een facelift op doen!)
  2. Waarom informeert mijn DS me niet sneller als het niet kan terwijl andere mensen blijkbaar in 30sec kunnen zien dat het niet goed komt.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt...
 
Last edited:
Hou vol, de laatste loodjes. Communicatie is :confused:. Maar nog ff en je hebt m , dan vergeet je alles:cool:.
Ik begrijp dat wel. Maar het geeft een - te voorkomen - slecht gevoel omdat er niet gecommuniceerd wordt.
Mocht ik zelf niet gebeld hebben had ik daar morgen mooi gestaan...
Het feit dat ik bij verkoop expliciet naar een facelift vroeg, hier ontkennend op wordt gereageerd, en je een maand later hoort dat je er "net" niet bij bent. Dat zijn toch dingen die het vertrouwen schaden.

Een vol lastenboek is een goeie uitleg...maar de Tes staat straks een maand in Tilburg zonder dat iemand me zegt waarom.
Ik hoop stiekem nog dat ze hem een facelift aan het geven zijn...dan ben ik alles vergeten ;-)
 
Je hebt kans dat de auto niet helemaal perfect was en dat corrigerende maatregelen nodig zijn. Denk aan beschadigingen of foutmeldingen. Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn (maar: raar dat daarover niet eerlijk wordt gecommuniceerd)
Er wordt zelfs niet gecommuniceerd dat hij morgen niet komt. Ik moet nog steeds een telefoontje krijgen van mijn DS dat het niet doorgaat. Al weet ik het wel al via een andere DS omdat ik zelf gebeld heb.
Als er een probleem is kunnen ze dat toch gewoon zeggen, dan heb je een verklaring voor het wachten.
Ik vraag me ook af hoeveel leveringen zo'n DS in zijn eentje moet verwerken.
 
Ik begrijp dat wel. Maar het geeft een - te voorkomen - slecht gevoel omdat er niet gecommuniceerd wordt.
Mocht ik zelf niet gebeld hebben had ik daar morgen mooi gestaan...
Het feit dat ik bij verkoop expliciet naar een facelift vroeg, hier ontkennend op wordt gereageerd, en je een maand later hoort dat je er "net" niet bij bent. Dat zijn toch dingen die het vertrouwen schaden.

Een vol lastenboek is een goeie uitleg...maar de Tes staat straks een maand in Tilburg zonder dat iemand me zegt waarom.
Ik hoop stiekem nog dat ze hem een facelift aan het geven zijn...dan ben ik alles vergeten ;-)

Jij bent de uitzondering op de regel want gelukkig ben ik anders gewend en is er altijd netjes en adequaat gecommuniceerd met mij destijds. Ik zou je ervaringen wel delen met Tesla en doen ze er wat mee.
 
Spijtig om te horen Noelis! Gelukkig loopt het bij mij vlotter (wat geen troost is voor u).
Mijn DS heeft enkel mails gestuurd ivm de verzekering etc en de geschatte leveringstermijn. Ik moest hem recent iets vragen en kreeg zijn voicemail, 2 minuten later heeft hij mij teruggebeld en een duidelijk antwoord op al mijn vragen kunnen geven. Dus ik kan zeker niet klagen.
 
Spijtig om te horen Noelis! Gelukkig loopt het bij mij vlotter (wat geen troost is voor u).
Mijn DS heeft enkel mails gestuurd ivm de verzekering etc en de geschatte leveringstermijn. Ik moest hem recent iets vragen en kreeg zijn voicemail, 2 minuten later heeft hij mij teruggebeld en een duidelijk antwoord op al mijn vragen kunnen geven. Dus ik kan zeker niet klagen.
Dan hoop ik dat het een andere DS is MickC ... anders zou ik beginnen denken dat het persoonlijk is.
 
De Store Manager van Aartselaar heeft juist gebeld. Een mooi gebaar. Hij hoopt morgen te weten wat er fout loopt en hoopt tegen dan een realistische datum af te spreken. Ik hoop dat de communicatie nu iets actiever loopt. Een voorkeursbehandeling heb ik niet nodig..gewoon duidelijke transparante afspraken.
 
  • Like
Reactions: Rick A.
Update:
20-3 bevestigd: levertijd eind mei-juni
12-4 e-mail facelift: productie op schema, zou geen gevolgen voor de levertijd hebben
17-4 e-mail levertijd: nu eind juni-juli
23-4 in productie
30-4 'uw Tesla is af en onderweg van de fabriek'
19-5 telefoontje van DES: die 'mooie rooie' staat op de boot (Maersk Missouri)
20-5 Maersk Missouri vertrekt uit Norfolk richting Antwerpen (ETA 28-5, 23.00 uur)
28-5 Maersk Missouri komt aan in Antwerpen (in de avond)
01-6 eindfactuur in MyTesla

3,5 week voor transport naar Tilburg, assemblage en afleveringsklaarmaken lijkt mogelijk. Voor mijn gevoel begin ik nu aan de laatste loodjes. En die zijn het zwaarst!

PS1: 20'' zomerset besteld (leuk!)
PS2: aantal kleine mod's besteld (ook leuk!)
PS3: volgende week huidige BMW aan koper afleveren (nog leuker: bye bye ICE!)
 
Update:
20-3 bevestigd: levertijd eind mei-juni
12-4 e-mail facelift: productie op schema, zou geen gevolgen voor de levertijd hebben
17-4 e-mail levertijd: nu eind juni-juli
23-4 in productie
30-4 'uw Tesla is af en onderweg van de fabriek'
19-5 telefoontje van DES: die 'mooie rooie' staat op de boot (Maersk Missouri)
20-5 Maersk Missouri vertrekt uit Norfolk richting Antwerpen (ETA 28-5, 23.00 uur)
28-5 Maersk Missouri komt aan in Antwerpen (in de avond)
01-6 eindfactuur in MyTesla

3,5 week voor transport naar Tilburg, assemblage en afleveringsklaarmaken lijkt mogelijk. Voor mijn gevoel begin ik nu aan de laatste loodjes. En die zijn het zwaarst!

PS1: 20'' zomerset besteld (leuk!)
PS2: aantal kleine mod's besteld (ook leuk!)
PS3: volgende week huidige BMW aan koper afleveren (nog leuker: bye bye ICE!)
Buiten de kleur, de subzero en de 7 seats denk ik dat we dezelfde config hebben.
Als het om stukken gaat hoop ik dat het door de 7 seats komt dat hij achter blijft. In het andere verhaal moet je mee aanschuiven in de rij. Het kan nl. ook zijn dat de batterij achter was. :)
Succes ermee!
 
Ja, wachten duurt lang.

Bestelling op 8/4, bevestiging van bestelling & facelift op 22/4 met LT juni- begin juli
weekje later naar juli-begin augustus, dan naar augustus-begin september, dan weer juli-begin augustus en nu al twee weken op augustus-begin september.

Mijn verlof tweede week augustus in Frankrijk zal met de kleine hybride van mijn vrouw zjin vrees ik, alleen zie ik het niet goed zitten om een weekje rond de Ventoux te rijden in een wagen van een verpleegdienst.

De wagen blijft in de production queue staan. Ik denk dat ze daarvoor een Belgische verkeersdeskundige hebben aangesteld. Sommigen zijn specialist in het creeren van files :)

Maar voor zij die de Big T binnenkort ontvangen, geniet ervan.