Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Geluidskwaliteit in een auto (of thuis) is naar mijn bescheiden mening uitermate persoonlijk. De één legt de lat nu eenmaal hoger dan de ander. De één 'hoort' ook meer dan de ander. De opmerking 'bagger' vind ik dan ook wat ver gaan. Ik heb bewust gekozen voor UHFS, maar pas nadat ik de standaard speakers heb aangehoord. Gewoon naast en direct achter elkaar hetzelfde muzieknummer aangehoord (Madonna - Rain) in de Tesla-showroom. UHFS won het voor mij met een straatlengte. UHFS is zeker niet perfect, met name als je het volume hoog zet, en voor 'echte' geluidsliefhebber onder de maat. Voor mij als 'middle of the road' geluidsliefhebber echter meer dan voldoende, op dit moment. Toch ga ik t.z.t. nog eens een upgrade speakerset aanhoren (b.v. Light Harmonic). Gewoon omdat het kan en wie weet. Dus, vergelijk de 2 systemen en oordeel zelf!
Altijd welkom om te luisteren en elke werkdag in het pittoreske Hoofddorp te vinden :)
 
Ik ben erg tevreden over mijn geluid in m'n Kia (Infinity) maar kon niet echt goed het standaard geluid van de Tesla testen. Aangezien ik ook las dat niemand het UFHS echt bijzonder vond, ben ik maar bij standaard gebleven. Ik vind goed geluid wel belangrijk... hoe erg is het standaard geluid dan als de UFHS al bagger is?

bagger is zwaar overdreven. Vond het eigenlijk best wel strak klinken met goede FLAC files. Maar je mist nog ergens dynamiek en definitie. De UHF is niet veel anders dan de upgrades van veel andere merken. Die komen allemaal, met kwaliteitsverschillen wel, uit de koker van Harman dochter S1nn en worden gelabeld verkocht als JBL, Harman Kardon, Infinity, Bower & Wilkins, Mark Levinson of white label zoals bij Tesla. Maar topkwaliteit is het niet. Hoewel ik wel benieuwd wat er onder B&W label voor de XC90 is gemaakt Report Volvo XC90 met Bowers Wilkins
Voor wie meer wil, het is natuurlijk altijd leuk om wat mogelijkheden te bekijken. Zoals de Light Harmonic bijvoorbeeld...
 
bagger is zwaar overdreven. Vond het eigenlijk best wel strak klinken met goede FLAC files. Maar je mist nog ergens dynamiek en definitie. De UHF is niet veel anders dan de upgrades van veel andere merken. Die komen allemaal, met kwaliteitsverschillen wel, uit de koker van Harman dochter S1nn en worden gelabeld verkocht als JBL, Harman Kardon, Infinity, Bower & Wilkins, Mark Levinson of white label zoals bij Tesla. Maar topkwaliteit is het niet. Hoewel ik wel benieuwd wat er onder B&W label voor de XC90 is gemaakt Report Volvo XC90 met Bowers Wilkins
Voor wie meer wil, het is natuurlijk altijd leuk om wat mogelijkheden te bekijken. Zoals de Light Harmonic bijvoorbeeld...

In onze oude Volvo S90 zit een Volvo Premium Sound installatie die bij Dynaudio gehaald werd, weet niet of ze nog steeds met Dynaudio samenwerken… ? Was wel zeer goede kwaliteit, nooit problemen of klachten over gehad en wél goede basweergave… . ;)
 
Altijd welkom om te luisteren en elke werkdag in het pittoreske Hoofddorp te vinden :)
Ga ik zeker doen. Maar nu eerst ontdekken en genieten van alle mogelijkheden van deze computer, die mij daarnaast ook nog veilig, snel, comfortabel, droog en onderscheidend van A naar B kan brengen. Wat een feest!

PS: Excuses draadje-volgers, terug on-topic, en allemaal heel veel plezier met de nieuwe aanwinst toegewenst. Geloof me, het is het wachten meer dan waard!
 
OOOOOOOOOH word ik vandaag ineens gebeld door Tesla dat mn auto er volgende week al is.... snap niet eens hoe dit kan. In mytesla stond ie nog niet eens op de boot enzo. Er zou nog iets tussen kunnen komen maar het was vrij zeker dat ik hem volgende week kan ophalen...

Dit zijn nog eens mooie berichten!
Bij mij is de tesla al ongeveer 5 weken onderweg en de afleverdatum staat nog steeds op juli/augustus.
De zonnepanelen liggen al op het dak en het laadpaaltje staat werkloos te wachten op het moment dat het de tesla voor het eerst mag laden.
Wachten duurt lang...
 
Straks de laadpaal testen met de Tesla van de buren, en vooral kijken wat ik uit de garage moet gooien om de Big T binnen te laten :)

My Tesla staat nog op de productie, ik hoop dinsdag bericht te hebben dat ze op transport gaat. Ik kijk ernaar uit.
 
Hi JurL, is dat vrijdag of zaterdag dat je 'm ophaalt. Ik ben er vandaag (vrijdag) om 16h00 voor de aflevering. Twee zoons mee en er een uitje van maken ;-).

Mark, ik was er ook vrijdag 16:00 uur dus ik denk dat je naast mij stond tijdens de aflevering. Wij (mijn vrouw en ikzelf) waren wat vroeg dus onze aflevering (door een zeer vriendelijke dame) was al in volle gang...geweldige ervaring en de eerste 200 kilometers zitten er al weer op...
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Laatste test uitgevoerd: Big T heeft nog meer dan een halve meter over in de garage en het laadsysteem werkt perfect, zelfs met de wasmachine en droogkast op volle toeren lukt alles. Ik mocht de Tesla zelf binnenrijden :p

Nu nog 7 weken wachten. En voor zij die de wagen onlangs opgehaald hebben: dikke proficiat en super veel rijplezier.
 
Ik werd vandaag ook weer gebeld en wordt nu ook woensdag, nog sneller dus :)

FDevreese ik denk dat je dan gewoon pech hebt of dat het afhangt van andere opties / kleur ofzo. Ik heb echt op dezelfde dag besteld.

Maar ach, wat is nou een paar weekjes op een mensenleven... ;)
 
Ik werd vandaag ook weer gebeld en wordt nu ook woensdag, nog sneller dus :)

FDevreese ik denk dat je dan gewoon pech hebt of dat het afhangt van andere opties / kleur ofzo. Ik heb echt op dezelfde dag besteld.

Maar ach, wat is nou een paar weekjes op een mensenleven... ;)

Inderdaad, eens Big T geleverd zal zijn is dit allemaal vergeten. Spijtig van de plannen om ermee naar het zuiden te rijden, maar dat zal dan voor een latere datum zijn. Ik denk nu niet echt dat mijn specificaties zo speciaal zijn. S70D, Titanium, Auto Pilot. We zien wel. Iemand een idee wat de upgrade naar 75kWh kost? Voor de 60 is dat ongeveer €9000, maar ik het er niet op gelet bij de 70. Die update zie ik wel nog zitten.