Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik 't zelf een beetje mag inschatten:

- Maart is geen EU productie (want die worden niet nog afgeleverd in dat kwartaal, dus focus op US)
- Fabricage dan ergens april. Zeg klaar rond 15 april.
- 2 weekjes op de boot, in NL/Europa rond 30 april.
- weekje accu en motor weer in elkaar schroeven

Dan kom ik al snel uit rond begin Mei.
 
Als ik 't zelf een beetje mag inschatten:

- Maart is geen EU productie (want die worden niet nog afgeleverd in dat kwartaal, dus focus op US)
- Fabricage dan ergens april. Zeg klaar rond 15 april.
- 2 weekjes op de boot, in NL/Europa rond 30 april.
- weekje accu en motor weer in elkaar schroeven

Dan kom ik al snel uit rond begin Mei.
Het heeft echt te maken met wanneer je besteld. Mijn collega heeft eind september (dus eind Q3) besteld en heeft maar 2,5 maand hoeven wachten van begin tot eind. Ik heb begin december besteld dus het begin van de maand, en moet in totaal 3,5 maand wachten.

Ik weet niet wanneer jij besteld hebt, maar als je de 3,5 maand wachttijd neemt zou je altijd veilig moeten zitten (ook kijkend naar de wachttijden die online ingevuld zijn in verschillende google sheet documenten hier op t forum).
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Staat in me signature, besteld op 16 januari. Confirmed op de 24e

Het duurt zolang het duurt, maar ik baal er wel van dat Tesla mij een datum voorschotelt (eind maart) en dat de werkelijke levertijd vervolgens 2x zo lang blijkt te zijn. Nu ik wat meer details weet van hoe tesla produceert (eind q geen europa etc) had Tesla ook kunnen weten dat eind maart totaal onrealistisch is.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: VFI88 and iWill
Verder klopt het wel wat je zegt. Je collega had geluk dat ie waarschijnlijk direct mee kon in productie van Q4, vrij snel na zijn order. Jij hebt de pech dat je begin van de maand hebt besteld in een maand waarin voor Europa niets wordt gedaan. Dus feitelijk heb jij een maand moeten wachten op een nieuw kwartaal.

Ik heb blijkbaar wat extra pech dat ik halverwege het (confirmed eind januari) kwartaal was, maar te laat om nog in dat kwartaal geproduceerd te worden.
 
  • Like
Reactions: iWill
Zojuist ook de site geupdate en mijne staat ook in Tilburg voor de eindmontage !
Mooi - maar ja, je gaat hem toch pas na 7 maart ophalen? Ondertussen oorverdovende stilte van DeliveryNL - had na de ervaringen in deze thread toch wel verwacht na de status wijziging op woensdag een telefoontje te krijgen voor aflevering op woensdag komende week. Hmm, morgenmiddag maar eens bellen wat hun plan is.
 
Mooi - maar ja, je gaat hem toch pas na 7 maart ophalen? Ondertussen oorverdovende stilte van DeliveryNL - had na de ervaringen in deze thread toch wel verwacht na de status wijziging op woensdag een telefoontje te krijgen voor aflevering op woensdag komende week. Hmm, morgenmiddag maar eens bellen wat hun plan is.
Keep us posted, ben zeer benieuwd wat ze te zeggen hebben :)
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Mooi - maar ja, je gaat hem toch pas na 7 maart ophalen? Ondertussen oorverdovende stilte van DeliveryNL - had na de ervaringen in deze thread toch wel verwacht na de status wijziging op woensdag een telefoontje te krijgen voor aflevering op woensdag komende week. Hmm, morgenmiddag maar eens bellen wat hun plan is.

Klopt, zal in de week van de 12e worden. Benieuwd wanneer ze me gaan bellen om het in te plannen. Hebben ze nog tijd om de hele auto goed op te leveren zonder gebreken ;)