Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ging uit van vertrek uit Norfolk, maar zal dan Houston zijn. Dan zal het deze zijn, is uiteindelijk hetzelfde bootje die ik eerder had gevonden, maar ander vertrekpunt.

trekschuit2.png
 
Gister was het dan (eindelijk) zover. Tegelijkertijd werd er nog 1 andere S afgeleverd dus geen topdrukte en geen gehaast.

Om 16:00 rondleiding door de fabriek. Helaas was iedereen verdwenen (dagje extra vrij ivm de topdrukte vorige week?) en was er dus weinig te zien.
Ik was destijds al bij de opening van de fabriek geweest. Toen was er veel meer te zien. Viel dus een heel klein beetje tegen.

Daarna naar de auto. Netjes onder de doek vandaan gehaald en wat ben ik weer blij met de keuze voor rood. Blijft persoonlijk natuurlijk.
View attachment 291925

Vorige auto had lichte bekleding en hemel. Deze nu helemaal zwart. Ziet er heel stijlvol uit.

Aangezien er geen uitleg nodig was de auto goed bekeken. In totaal 6 gebreken gevonden wat helaas wel de bekende punten zijn, die er bij de controle echt wel uitgehaald hadden mogen worden.
Chrome wat niet netjes recht zit aan de bestuurderskant. Dashboard wat niet aansluit op de Center Console. Veel lijmresten bij de hemel bekleding. Diverse lak problemen (puntjes in/uit lak en veel swirls) en bij de rit naar huis blijkt de auto behoorlijk naar rechts te trekken.

MAAR.... Uiteindelijk zo blij dat ik een nieuwe besteld heb. Stoelen zitten veel beter en het verschil in acceleratie tussen een 85 en een 75D is echt heel goed te merken. De puntjes zullen vast netjes opgelost worden :rolleyes:

Mooie wagen! Gefeliciteerd :)

Dashboard wat niet helemaal aansluit en dat de auto licht naar rechts trekt heb ik ook. Mijn lak was wel in orde. Maar ik ben wel benieuwd, kan je laten zien wat je bedoelt met de lijmresten?
 
Gister was het dan (eindelijk) zover. Tegelijkertijd werd er nog 1 andere S afgeleverd dus geen topdrukte en geen gehaast.

Om 16:00 rondleiding door de fabriek. Helaas was iedereen verdwenen (dagje extra vrij ivm de topdrukte vorige week?) en was er dus weinig te zien.
Ik was destijds al bij de opening van de fabriek geweest. Toen was er veel meer te zien. Viel dus een heel klein beetje tegen.

Daarna naar de auto. Netjes onder de doek vandaan gehaald en wat ben ik weer blij met de keuze voor rood. Blijft persoonlijk natuurlijk.
View attachment 291925

Vorige auto had lichte bekleding en hemel. Deze nu helemaal zwart. Ziet er heel stijlvol uit.

Aangezien er geen uitleg nodig was de auto goed bekeken. In totaal 6 gebreken gevonden wat helaas wel de bekende punten zijn, die er bij de controle echt wel uitgehaald hadden mogen worden.
Chrome wat niet netjes recht zit aan de bestuurderskant. Dashboard wat niet aansluit op de Center Console. Veel lijmresten bij de hemel bekleding. Diverse lak problemen (puntjes in/uit lak en veel swirls) en bij de rit naar huis blijkt de auto behoorlijk naar rechts te trekken.

MAAR.... Uiteindelijk zo blij dat ik een nieuwe besteld heb. Stoelen zitten veel beter en het verschil in acceleratie tussen een 85 en een 75D is echt heel goed te merken. De puntjes zullen vast netjes opgelost worden :rolleyes:

Heel mooie configuratie! Veel plezier ermee!
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
Mooie wagen! Gefeliciteerd :)

Dashboard wat niet helemaal aansluit en dat de auto licht naar rechts trekt heb ik ook. Mijn lak was wel in orde. Maar ik ben wel benieuwd, kan je laten zien wat je bedoelt met de lijmresten?

Bij de randen van de daklijsten zitten allemaal van die dunnen lijmrestjes, net een soort spinnenrag. Op zicht prima zelf weg te halen hoor. Maar niet echt premium.

En: waar sluit het dashboard niet helemaal goed aan?

Even een random plaatje van Internet aangezien de auto nu te donker is om foto te maken binnenin.
Maar bij het rode cirkeltje zit er ruimte tussen het chrome en het hout.
screen.PNG
 
Gister was het dan (eindelijk) zover. Tegelijkertijd werd er nog 1 andere S afgeleverd dus geen topdrukte en geen gehaast.

Om 16:00 rondleiding door de fabriek. Helaas was iedereen verdwenen (dagje extra vrij ivm de topdrukte vorige week?) en was er dus weinig te zien.
Ik was destijds al bij de opening van de fabriek geweest. Toen was er veel meer te zien. Viel dus een heel klein beetje tegen.

Daarna naar de auto. Netjes onder de doek vandaan gehaald en wat ben ik weer blij met de keuze voor rood. Blijft persoonlijk natuurlijk.
View attachment 291925

Vorige auto had lichte bekleding en hemel. Deze nu helemaal zwart. Ziet er heel stijlvol uit.

Aangezien er geen uitleg nodig was de auto goed bekeken. In totaal 6 gebreken gevonden wat helaas wel de bekende punten zijn, die er bij de controle echt wel uitgehaald hadden mogen worden.
Chrome wat niet netjes recht zit aan de bestuurderskant. Dashboard wat niet aansluit op de Center Console. Veel lijmresten bij de hemel bekleding. Diverse lak problemen (puntjes in/uit lak en veel swirls) en bij de rit naar huis blijkt de auto behoorlijk naar rechts te trekken.

MAAR.... Uiteindelijk zo blij dat ik een nieuwe besteld heb. Stoelen zitten veel beter en het verschil in acceleratie tussen een 85 en een 75D is echt heel goed te merken. De puntjes zullen vast netjes opgelost worden :rolleyes:
Perfecte kleur !!
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
Ik had altijd 3/4, dat was ineens gewijzigd naar 4/4, met verkeerde gegevens. De site zegt nu dat ik de auto zelf betaal (of via eigen financier), maar dat is niet het geval. SA gebeld, die zegt klopt inderdaad niet, maar het is hier intern wel bekend dat de auto financial lease via Tesla (DLL) loopt.

Dit kan wel kloppen, de optie "Financial lease via Tesla" was nooit een optie in het systeem.

Mij werd verzekerd dat wat er qua gegevens op de site staat de levering nooit in de weg zit. Dus dat zou goed moeten komen.

PS: aankomst in Houston is delayed :(
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MarcelS
Ik had altijd 3/4, dat was ineens gewijzigd naar 4/4, met verkeerde gegevens. De site zegt nu dat ik de auto zelf betaal (of via eigen financier), maar dat is niet het geval. SA gebeld, die zegt klopt inderdaad niet, maar het is hier intern wel bekend dat de auto financial lease via Tesla (DLL) loopt.

Dit kan wel kloppen, de optie "Financial lease via Tesla" was nooit een optie in het systeem.

Mij werd verzekerd dat wat er qua gegevens op de site staat de levering nooit in de weg zit. Dus dat zou goed moeten komen.

PS: aankomst in Houston is delayed :(
Klopt ‘t dat de Ohio ergens bij de Keys voor anker ligt?