Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij begint het wachten weer opnieuw. Voor het einde van het jaar kon ik dankzij flexibiliteit van mijn werkgever en leasemaatschappij weer een nieuwe bestellen. Mijn huidige S is bijna 3jr oud en 125k km erop met enorm veel plezier.

S75D blauw met autopilot

Voelt als een mooie upgrade tov. huidige basis S. Extra dingen die nu standaard zijn / nieuw voor mij
  • Adaptieve led verlichting
  • Facelift versie
  • Van AP1 naar AP2
  • Luchtvering
  • Betere stoelen
  • MCU2 snellere processor
  • Glazen dak
  • Middenconsole
  • Elektrische achterklep
  • Meer range
  • Sneller naar de 100km/u (4,4 i.p.v. 5,4)
Al met al een mooi vooruitzicht!!
 
Wat een verschillen in doorlooptijd. Heb mijn MS eind mei besteld. Die is al ruim een week in productie. Ze besteden er in ieder geval lang genoeg aandacht aan mijn MS:)
Had aan de hand van de bekende spreadsheets en data van mede forumleden de inschatting gemaakt dat mijn MS begin augustus geleverd zou gaan worden (27 mei besteld). Vroeg me al af hoe dat uitpakt wanneer ik nog op vakantie ben. Ik hoef me echter geen zorgen meer te maken: zie tot mijn schrik sinds vandaag in mij Tesla account staan "August-early September":(
 
Voor mij begint het wachten weer opnieuw. Voor het einde van het jaar kon ik dankzij flexibiliteit van mijn werkgever en leasemaatschappij weer een nieuwe bestellen. Mijn huidige S is bijna 3jr oud en 125k km erop met enorm veel plezier.

S75D blauw met autopilot

Voelt als een mooie upgrade tov. huidige basis S. Extra dingen die nu standaard zijn / nieuw voor mij
  • Adaptieve led verlichting
  • Facelift versie
  • Van AP1 naar AP2
  • Luchtvering
  • Betere stoelen
  • MCU2 snellere processor
  • Glazen dak
  • Middenconsole
  • Elektrische achterklep
  • Meer range
  • Sneller naar de 100km/u (4,4 i.p.v. 5,4)
Al met al een mooi vooruitzicht!!
Wow gaaf zeg! Gefeliciteerd!
 
Had aan de hand van de bekende spreadsheets en data van mede forumleden de inschatting gemaakt dat mijn MS begin augustus geleverd zou gaan worden (27 mei besteld). Vroeg me al af hoe dat uitpakt wanneer ik nog op vakantie ben. Ik hoef me echter geen zorgen meer te maken: zie tot mijn schrik sinds vandaag in mij Tesla account staan "August-early September":(

Bij mij staat er onderweg naar de haven. En tot gisteren stond er nog juli-early august. Nu ook bij mij august-early september. Gisteren nog contact gehad met delivery zij verwachten mid augustus.

Het opschuiven van de datum is begonnen :/
 
Last edited:
Bij mij staat er onderweg naar de haven. En tot gisteren stond er nog juli-early august. Nu ook bij mij august-early september. Gisteren nog contact gehad met delivery zij verwachten mid augustus.

Het opschuiven van de datum is begonnen :/

Misschien valt het mee. Sinds vandaag staat er bij mij ook: "Uw Tesla is klaar en wordt van de fabriek in Fremont vervoerd naar de haven in de Verenigde Staten." Theoretisch zou hij over ruim een maand in Tilburg klaar kunnen staan; midden augustus dus.
 
  • Like
Reactions: Armandus and Advh
Op het moment dat je in je account kunt zien dat de auto op de boot gaat wordt er dan ook aangegeven welke boot dit is, zodat je em kunt volgen via dudewhereismycar.tozz.nl?

Nee dat geloof ik niet. Delivery vertelde mij op het moment dat de auto op de boot naar europa gaat ik gebeld wordt door Tesla. Op dat moment moet ik even vragen op welke boot hij gegaan is. Voor nu verwacht ik iowa.

Dat maak ik op uit: Point to Point Schedules

En wishfull thinking
 
Last edited:
Maar lees net ook dat de treinreis ongeveer 14 dagen duurt... de melding van fremont naar de haven kreeg ik op 30 juni dus dan haalt hij de iowa niet. De volgende boot is Idaho en die vertrekt 16 juli.

Volgens maersk komt hij dan 30 juli aan in rdam. 4 dagen boot naar Tilburg en dan heeft tilbug nog 4 dagen nodig. Dan klopt mid aug.
 
Last edited:
Maar lees net ook dat de treinreis ongeveer 14 dagen duurt... de melding van fremont naar de haven kreeg ik op 30 juni dus dan haalt hij de iowa niet. De volgende boot is Idaho en die vertrekt 16 juli.

Volgens maersk komt hij dan 30 juli aan in rdam. 4 dagen boot naar Tilburg en dan heeft tilbug nog 4 dagen nodig. Dan klopt mid aug.

Goed nieuws! Als het een beetje mee zit dan kan ik em in de laatste week van m'n vakantie ophalen en er nog lekker mee spelen.:) Heb ook een ritje naar Zwitserland in het laatste weekend van augustus in gedachte om de MS eens goed aan de tand te voelen; dat kan dus ook gewoon door gaan met een beetje mazzel.
 
  • Like
Reactions: Armandus
Bij mij zijn er al ruim 30 dagen verstreken sinds ik de VIN kreeg.....geschatte leverdatum van 14 augustus gaan we niet halen denk ik.

Nou zou in weten waarom niet. Hij is 14 dagen geleden vertokken vanuit Fremont. Dus kwam hij gisteren aan in houston, daar ligt Idaho nu. Die doet 15 dagen over Houston - Rotterdam. Dan heb je nog ruim de tijd om naar tilburg te gaan.

Maar ik ben een optimist hoor :).

Volgende is 23 juli met de Ohio mee.
 
Last edited:
Weer een status verder: "Uw Tesla wordt nu verscheept en is onderweg naar Europa."

Besteld 05-06-2018
VIN: 07-06-2018
In productie: 27-06-2018
In transport naar haven USA: 30-06-2018
Op de boot naar EU: 17-07-2018

Hij zit nu op de IDAHO en komt dus op 30 Jul 2018 in de haven van Rotterdam aan.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MarcelS and Advh
Weer een status verder: "Uw Tesla wordt nu verscheept en is onderweg naar Europa."

Besteld 05-06-2018
VIN: 07-06-2018
In productie: 27-06-2018
In transport naar haven USA: 30-06-2018
Op de boot naar EU: 17-07-2018

Hij zit nu op de IDAHO en komt dus op 30 Jul 2018 in de haven van Rotterdam aan.

Nu kun je hem gaan volgen op de website van @Tozz http://dudewheresmycar.tozz.nl/
 
  • Like
Reactions: Armandus and Tozz