Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Aankomende weken heb ik toch niets te doen :). Het wachten op de Tesla moet je leuk maken.

20180721_215900.jpg
 
  • Like
Reactions: MarcelS and Nexus
De ETA is dus: 23 July 2018 21:00 de andere is een berekende ETA met de huidige afstand en snelheid. Ja dan gaat het wel even duren :)

Nee hoor dit is heel normaal. Kost namelijk wat liggeld als je pas mag laden/lossen op 23 juli en je op 21 juli aankomt. Op 24 juli vertrekt IDAHO uit Norfolk richting Rotterdam daar doet ze 6 dagen over. Ook dat klopt ze varen 25 knopen en het is ongeveer 3600zeemijl

Route planning:
Point to Point Schedules

Kijk, weer wat geleerd! Nu maar hopen dat de IDAHO onderweg voldoende SUC’s heeft.
 
Bij mij is de status vandaag ook veranderd in “verscheept en onderweg naar Europa”. Zou die dan ook op de Idaho staan, net als bij Armandus?

Hoe lang duurt het tussen aankomst in haven NL en aflevering?

Groet,
Karel

Bij mij was het als volgt:

23/3 Ordered
23/3 Confirmed
26/3 VIN Date
4/5 Production start
8/5 Your Tesla has been built and is in transit from our Fremont factory to the port within the United States
22/6 Your Tesla has been loaded onto a vessel and is en route to Europe
4/6 Your Tesla has arrived at the port in Europe
11/6 Your Tesla has arrived at our Tilburg Factory for final assembly.
22/6 Delivered (was mogelijk vanaf 18/6)
 
  • Like
Reactions: questa and Armandus
Hmmm mijn Model S staat op de Iowa... die is 30nm van Rotjeknor en vaart met 20knopen die kant op...
Dan zou hij toch vandaag aan moeten gaan komen... maar de ETA op de site van Maersk zelf is van 23 juli naar 25 juli bijgesteld.
Gaat hij voor de kust overnachten???
En hoe lang doet vervolgens de binnenvaart er over naar Tilburg?
Het echte aftellen is begonnen...woehoe!!!
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Weet het niet 100% zeker. Maar de tijd schema's van Maersk kloppen wel, grote kans dat er pas op de 25e een laad/los plek is. Dus dan gaan ze voor anker tot die tijd. Daarna 24 uur lossen. Als je geluk hebt ligt het binnenvaartschip al klaar anders staat de container daar te wachten totdat hij er is. Binnenvaart doet er 4 dagen over. Naar Tilburg. Dus reken met 6 dagen.
 
Weet het niet 100% zeker. Maar de tijd schema's van Maersk kloppen wel, grote kans dat er pas op de 25e een laad/los plek is. Dus dan gaan ze voor anker tot die tijd. Daarna 24 uur lossen. Als je geluk hebt ligt het binnenvaartschip al klaar anders staat de container daar te wachten totdat hij er is. Binnenvaart doet er 4 dagen over. Naar Tilburg. Dus reken met 6 dagen.
Thanks... er is iets met de laatste loodjes... maar die zijn wel erg zwaar nu... en dan net de afgelopen dagen allemaal nieuws over afgevallen containers en brand in de haven van Rotterdam... het nagelbijten is begonnen!!!
 
Je kan de vaarschema's van deze boten best volgen via de Maersk website zelf. Vul hier Norfolk, Virginia naar Rotterdam in en je ziet vanzelf de verwachte volgende aankomstdata. Zo leer je dat de Montana op 17 juli aankwam, de Iowa morgennamiddag (25/7) zal aankomen en dat de volgende op 2 en 6 augustus de Idaho en de Ohio zijn. Zowat om de week komt een boot op dit traject aan in Rotterdam.
 
Je kan de vaarschema's van deze boten best volgen via de Maersk website zelf. Vul hier Norfolk, Virginia naar Rotterdam in en je ziet vanzelf de verwachte volgende aankomstdata. Zo leer je dat de Montana op 17 juli aankwam, de Iowa morgennamiddag (25/7) zal aankomen en dat de volgende op 2 en 6 augustus de Idaho en de Ohio zijn. Zowat om de week komt een boot op dit traject aan in Rotterdam.

Jep dat is al een aantal posts terug aangegeven.
 
  • Informative
Reactions: schonelucht
Je kan de vaarschema's van deze boten best volgen via de Maersk website zelf. Vul hier Norfolk, Virginia naar Rotterdam in en je ziet vanzelf de verwachte volgende aankomstdata. Zo leer je dat de Montana op 17 juli aankwam, de Iowa morgennamiddag (25/7) zal aankomen en dat de volgende op 2 en 6 augustus de Idaho en de Ohio zijn. Zowat om de week komt een boot op dit traject aan in Rotterdam.
Yes!

Ik belde Tesla net en mijn nieuwe S 100D staat op de Ohio en komt dus rondom 6 Aug aan in Rotterdam. Daarna dus overladen op binnenvaart naar Tilburg en dan afleveren.

Nu maar hopen dat ze een goede inspectie doen van de auto en ik hem in perfecte staat krijg.
 
Kreeg net een keurig telefoontje van Tesla uit Tilburg. Ze verwachten de auto rond 15 augustus te kunnen uitleveren en polsten of dit paste bij mijn eventuele vakantieplannen. De planning was inderdaad comform wat we hierboven al aannamen: 2 augustus in Rotterdam.
Hmmm 2 augustus in Rotterdam... de mijne ligt momenteel voor anker in R’dam en wordt morgen de haven binnengehaald.
Maar ik heb nog geen telefoontje van tesla gehad... toch vreemd???