Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij is de status vandaag ook veranderd in “verscheept en onderweg naar Europa”. Zou die dan ook op de Idaho staan, net als bij Armandus?

Hoe lang duurt het tussen aankomst in haven NL en aflevering?

Groet,
Karel
Reken maar op 24uur lossen 3 a 4 dagen met de boot naar tilburg. En dan heeft Tilburg ook z'n 4 dagen nodig. In inprincipe werkt Tilburg niet in het weekend dus 9 werkdagen in totaal.
 
Verwachte datum productie kun je niet vinden. Dat is aan Elon.
Maar als de auto eind september komt, dan moet ie uiterlijk ergens tweede helft augustus geproduceerd zijn.

Mijn verwachte levering is destijds overigens niet gehaald overigens. Was eind Maart, kreeg 'm midden Mei.
 
Nou questa, we gaan het zien, ik zit in hetzelfde 'schuitje'...

Spannend! En gefeliciteerd met je aankoop :)

verwachte datum start productie: waar vind ik dat?

Ik werdt vriendelijk gebeld door het delivery team en die kwamen met deze datum. Stond zo in het systeem. Wat de waarde er van is kan ik niet inschatten, maar zei gaven aan dat vooral de qualiteits controlle in de fabriek de levertijd bepaald. Als alles in 1x goed is, rolt hij er in 3 dagen uit. Maar het kan 2-3x zo lang duren bij missers.
 
Nou questa, we gaan het zien, ik zit in hetzelfde 'schuitje'...

land: Nederland
besteld: 11/07/2018
in productie genomen: 18/07/2018
verwachte datum start productie: waar vind ik dat?
levering: conform Tesla delivery Tilburg eind september

Ik snap er niets van, die van mij is op 15 juni besteld, maar ik kom niet verder dan "Uw Tesla-bestelling is bevestigd en ingepland voor productie in onze fabriek." o_O

Morgen moet ik er maar eens een belletje aan wagen.
 
@zkpq: De datum van bestelling zegt niets over productie datum. Dat gaat in batches. Dus het kan zijn dat jij op 15 juni hebt besteld en iemand anders op 20 juli en dat je op dezelfde dag in productie gaat.

Mijn auto ging ook iets van 5 dagen later in productie dan bijvoorbeeld @Limbo2121 en @MarcelS die beide veel later hadden besteld dan ik. Limbo is daarop een wat uitzondering, zijn leasemaatschappij zat te ouwehoeren.
 
@zkpq: De datum van bestelling zegt niets over productie datum. Dat gaat in batches. Dus het kan zijn dat jij op 15 juni hebt besteld en iemand anders op 20 juli en dat je op dezelfde dag in productie gaat.

Mijn auto ging ook iets van 5 dagen later in productie dan bijvoorbeeld @Limbo2121 en @MarcelS die beide veel later hadden besteld dan ik. Limbo is daarop een wat uitzondering, zijn leasemaatschappij zat te ouwehoeren.
Dank je @Tozz. Tesla had te vroeg besteld en dus werd de voor mij bestelde en op de boot staande MS aan een andere gelukkige verkocht waarna het spel weer van voor af aan begon!
 
land: nederland
besteld: 09/07/2018
VIN: N/A
in productie genomen: N/A
verwachte datum start productie: N/A
levering: december

Nog net een rode S 100D besteld vóór 15-07 ivm bijtelling 2019.
Levering is door de de leasemaatschappij op december gezet aangezien mijn S 85D er dan uit gaat.
Ze gaven aan dat het toch waarschijnlijk eind september wordt ivm einde Q3 , ben benieuwd!
 
  • Like
Reactions: Advh
2B880921-A35A-4E63-8C22-B117DDB3AC9E.jpeg
Die 9 augustus kunnen we denk ik wel schudden, Armandus. Sinds gisteravond ligt de Idaho voor anker bij Norfolk. Als je bovenstaande informatie moet geloven dan zou hij pas op 6 augustus aanmeren in Norfolk! Het kan toch niet zo zijn dat ze onze auto’s ruim 2,5 weken langer op een hete container laten ronddobberen? Hopen dat het niet klopt.
 
View attachment 318698 Die 9 augustus kunnen we denk ik wel schudden, Armandus. Sinds gisteravond ligt de Idaho voor anker bij Norfolk. Als je bovenstaande informatie moet geloven dan zou hij pas op 6 augustus aanmeren in Norfolk! Het kan toch niet zo zijn dat ze onze auto’s ruim 2,5 weken langer op een hete container laten ronddobberen? Hopen dat het niet klopt.

De ETA is dus: 23 July 2018 21:00 de andere is een berekende ETA met de huidige afstand en snelheid. Ja dan gaat het wel even duren :)

Nee hoor dit is heel normaal. Kost namelijk wat liggeld als je pas mag laden/lossen op 23 juli en je op 21 juli aankomt. Op 24 juli vertrekt IDAHO uit Norfolk richting Rotterdam daar doet ze 6 dagen over. Ook dat klopt ze varen 25 knopen en het is ongeveer 3600zeemijl

Route planning:
Point to Point Schedules