Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 324853 Mijn auto besteld op 19 juli en nog steeds in pre productie.

Wanneer had je gevraagd om te laten leveren? Daar kan het van afhangen. Als er geen oponthoud is, zit er een goede twee maanden tussen bestelling en levering, soms iets meer. Kan dus zijn dat ze nog even wachten om te vermijden dat ie te snel geleverd wordt.

Ik volg deze topic niet meer van dicht; de zenuwen zijn me hier te strak gespannen en de angst-zweetlucht te nadrukkelijk aanwezig... :D
maar ik zou zeggen "No Panic", de normale wachttijd van 3 maanden is nog steeds de leidraad. ;)

Xavier :)
 
Ik volg deze topic niet meer van dicht; de zenuwen zijn me hier te strak gespannen en de angst-zweetlucht te nadrukkelijk aanwezig... :D
maar ik zou zeggen "No Panic", de normale wachttijd van 3 maanden is nog steeds de leidraad. ;)

Xavier :)

De normale wachttijd wel. Gangbare kleuren, zoals Deap Blue Metallic, worden normaal ingepland. Zoals jullie weten worden de batches van minder gangbare kleuren, zoals Pearl White Multicoat, zo weinig besteld dat de orders worden opgespaard. Ik hoorde van een kennis die bij Tesla werkt dat de volgende productiebatch van PWM pas per eind september in productie gaat.

Voor de model X dan. De model S pas in november. Dan wordt het nog spannend of het dit jaar nog lukt, zeker als je kijkt naar de wetgeving voor bijtelling die volgend jaar veranderd...

:(
 
Er is weer wat nieuwe informatie over mijn Tesla, de reis ziet er inmiddels zo uit:

11 Jul 2018 - order date
18 Jul 2018 - confirmation date
19 Jul 2018 - VIN assignment
30 Jul 2018 - production start
01 Aug 2018 - Geschatte levertijd: September - Early October verschijnt op status pagina
03 Aug 2018 - onderweg van Fremont naar de haven
14 Aug 2018 - [verwachting] MAERSK IOWA vertrekt richting Rotterdam
28 Aug 2018 - [verwachting] aankomst Rotterdam
03 Sep 2018 - [verwachting] aankomst Tilburg

Volgens de vervoersorganisatie is de verwacht aankomst 3 september voor Tilburg. Hij staat ingeplant voor de IOWA waar hij al voor klaar staat op de haven.
 
Ik volg deze topic niet meer van dicht; de zenuwen zijn me hier te strak gespannen en de angst-zweetlucht te nadrukkelijk aanwezig... :D
maar ik zou zeggen "No Panic", de normale wachttijd van 3 maanden is nog steeds de leidraad. ;)

Xavier :)

Voorraad auto's worden echt wekelijks aangevuld met vrijwel alle denkbare configuraties. Dus als je je auto echt snel wilt hebben, houd deze site in de gaten en wissel je bestelling naar een voorraad auto: Tesla Inventory List - Find your next car
 
Er is weer wat nieuwe informatie over mijn Tesla, de reis ziet er inmiddels zo uit:

11 Jul 2018 - order date
18 Jul 2018 - confirmation date
19 Jul 2018 - VIN assignment
30 Jul 2018 - production start
01 Aug 2018 - Geschatte levertijd: September - Early October verschijnt op status pagina
03 Aug 2018 - onderweg van Fremont naar de haven
14 Aug 2018 - [verwachting] MAERSK IOWA vertrekt richting Rotterdam
28 Aug 2018 - [verwachting] aankomst Rotterdam
03 Sep 2018 - [verwachting] aankomst Tilburg

Volgens de vervoersorganisatie is de verwacht aankomst 3 september voor Tilburg. Hij staat ingeplant voor de IOWA waar hij al voor klaar staat op de haven.
Hoe weet of zie je voor welk schip er is gekozen?
 
  • Like
Reactions: FransDH
Dat wilde ik ook al vragen. Ik heb op 30 juli Delivery gemaild, die gaven aan dat zodra de Tesla (25 juli op de trein gezet vanuit Fremont) op de boot stond ze contact op zouden nemen. Verder hadden ze geen info.

De Tesla komt 2x op de boot; de eerste keer naar Rotterdam en daarna het binnenvaartschip naar Tilburg. Volgens mij belt Delivery zodra deze vanuit Rotterdam wordt verscheept of waneer deze in Tilburg is aangekomen.

De naam van de boot zou je kunnen herleiden vanaf de site van Maersk in combinatie met de aankomsttijd bij de haven. Het zijn vijf schepen die de Teslas vervoeren en die zijn op dat moment allemaal op andere locaties.
 
De normale wachttijd wel. Gangbare kleuren, zoals Deap Blue Metallic, worden normaal ingepland. Zoals jullie weten worden de batches van minder gangbare kleuren, zoals Pearl White Multicoat, zo weinig besteld dat de orders worden opgespaard. Ik hoorde van een kennis die bij Tesla werkt dat de volgende productiebatch van PWM pas per eind september in productie gaat.

Voor de model X dan. De model S pas in november. Dan wordt het nog spannend of het dit jaar nog lukt, zeker als je kijkt naar de wetgeving voor bijtelling die volgend jaar veranderd...

:(
De normale wachttijd wel. Gangbare kleuren, zoals Deap Blue Metallic, worden normaal ingepland. Zoals jullie weten worden de batches van minder gangbare kleuren, zoals Pearl White Multicoat, zo weinig besteld dat de orders worden opgespaard. Ik hoorde van een kennis die bij Tesla werkt dat de volgende productiebatch van PWM pas per eind september in productie gaat.

Voor de model X dan. De model S pas in november. Dan wordt het nog spannend of het dit jaar nog lukt, zeker als je kijkt naar de wetgeving voor bijtelling die volgend jaar veranderd...

:(
Oei, op die bijtelling zou idd zuur zijn. Ik hoop dat dit niet het geval is.
 
Hij gaat dus inderdaad met de IOWA mee. Dit betekend dat hij volgens de planning 28 augustus in Rotterdam zal aankomen.
Screenshot 2018-08-13 at 09.30.37 AM.png
 
  • Like
Reactions: FransDH and woes
Twee weken, dan is de kans vrij groot dat je ook nog met de IOWA mee mag. De statussen updaten niet altijd allemaal even snel.

Helaas, zojuist Delivery gebeld en hij gaat pas komende zondag 19 aug met de IDAHO mee. Ik begrijp niet goed waarom een auto die al eerder de fabriek uitrolde pas later op een boot naar Europa gaat maar ja, Musk heeft meer raadsels op het moment :)

Geschatte aankomst 3 september, geplande levering volgens Delivery de week van 17-21 sept, misschien de week ervoor al omdat ze met een shift extra gaan werken.