Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
@blu & @Danny85, jullie hebben de enige 2 wagens in de P85D tracking sheet die naar onze Euro zone uitgeleverd worden via Tilburg en waarvan de productie op complete staat. Alle andere wagens blijven "hangen" in In production. Hebben jullie al iets gehoord van jullie DS over een vermoedelijke leveringsdatum?

De andere wagens die klaar zijn, zijn voor Scandinavië of Zwitserland maar die worden niet ge(re)assembleerd in Tilburg.

mijn DS heeft me leveringstermijn van myTesla bevestigd ("Late March"), en vriendelijk gevraagd om alle admin beginnen rond te krijgen.
 
Prettig te lezen dat de 85D's in produktie genomen zijn! Mijn oorspronkelijke levertijd zou 15 april zijn, dat werd toen begin mei, daarna gewoon 'mei'. Staat nu nog op mei, maar de leasemaatschappij informeerde mij dat het 15 mei zal worden.

Een volle maand later, maar ach. Hopelijk halen ze die datum. Weet ik in elk geval dat alle kinderziektes er uit zijn :)
Hallo Jelmer, wanneer heb jij de bestelling definitief gemaakt? Ik krijg de indruk er niet altijd dezelfde periode tussen bestellen en geschatte leverdatum zit..
 
Dat kan kloppen hoor.

Zoals ik het begrijp zal er in de eerste zes weken een kwartaal hoofdzakelijk voor Europa worden geproduceerd aangezien de transporttijd ook ongeveer 6 weken is en deze auto's dan in dat kwartaal geleverd worden. Tijdens de tweede 6 weken wordt dan gefocust op de Amerikaanse productie die ook nog in datzelfde kwartaal geleverd kunnen worden.

Dus onafhankelijk van wanneer je besteld in die zes Europese weken, de levertijd dan liggen in de zes weken van datzelfde kwartaal.
Bestel je in de zes Amerikaanse weken, dan zal je moeten wachten tot de zes laatste weken van het volgende kwartaal.

Tot zover het productieschema zoals ik dat momenteel begrijp.

Hallo Jelmer, wanneer heb jij de bestelling definitief gemaakt? Ik krijg de indruk er niet altijd dezelfde periode tussen bestellen en geschatte leverdatum zit..
 
Ik heb net een telefoontje ontvangen van m'n DS.
Tot op heden staat op My Tesla een aflevering gepland voor eind februari.
De werkelijke aflevering zou echter pas plaatsvinden rond 15 maart vanwege de sneeuwstormen in New York.
Nog even nagelbijten dus...
 
Klinkt op zich aannemelijk, alleen heb ik de indruk dat Jelmer in december besteld heeft en dus half mei geleverd zou krijgen terwijl ik eind januari besteld heb en nu op verwachte levering eind april sta.
Ik zou hem als het ware ingehaald hebben?

Dat kan kloppen hoor.

Zoals ik het begrijp zal er in de eerste zes weken een kwartaal hoofdzakelijk voor Europa worden geproduceerd aangezien de transporttijd ook ongeveer 6 weken is en deze auto's dan in dat kwartaal geleverd worden. Tijdens de tweede 6 weken wordt dan gefocust op de Amerikaanse productie die ook nog in datzelfde kwartaal geleverd kunnen worden.

Dus onafhankelijk van wanneer je besteld in die zes Europese weken, de levertijd dan liggen in de zes weken van datzelfde kwartaal.
Bestel je in de zes Amerikaanse weken, dan zal je moeten wachten tot de zes laatste weken van het volgende kwartaal.

Tot zover het productieschema zoals ik dat momenteel begrijp.
 
Ik heb net een telefoontje ontvangen van m'n DS.
Tot op heden staat op My Tesla een aflevering gepland voor eind februari.
De werkelijke aflevering zou echter pas plaatsvinden rond 15 maart vanwege de sneeuwstormen in New York.
Nog even nagelbijten dus...

Het verbaast me niets. Ik denk dat het ook het meest efficiënt is om meteen een hele batch aan P85Ds af te leveren. Het zou me dus niet verwonderen dat we allemaal rond hetzelfde moment onze D gaan krijgen, ook al zit er wat verschil op de productietijd. Zo kunnen ze in Tilburg de assemblage van al die Ds voor België poolen. Ben afgelopen zaterdag nog vergeten vragen hoe de SeCs training krijgen / gekregen hebben over de complexere drivetrain van de D. De dag dat er een probleem is met de motor vooraan moeten ze weten wat te doen. Lijkt me logistiek allemaal niet zo vanzelfsprekend.
 
Het verbaast me niets. Ik denk dat het ook het meest efficiënt is om meteen een hele batch aan P85Ds af te leveren. Het zou me dus niet verwonderen dat we allemaal rond hetzelfde moment onze D gaan krijgen, ook al zit er wat verschil op de productietijd. Zo kunnen ze in Tilburg de assemblage van al die Ds voor België poolen. Ben afgelopen zaterdag nog vergeten vragen hoe de SeCs training krijgen / gekregen hebben over de complexere drivetrain van de D. De dag dat er een probleem is met de motor vooraan moeten ze weten wat te doen. Lijkt me logistiek allemaal niet zo vanzelfsprekend.

Begin deze week bericht gekregen dat levering voorzien is op 16 maart as. Aan het aftellen dus!
 
Ze geven mijn P85D wel heel erg veel aandacht, still building, al meer dan een maand!

Staat gelukkig nog wel op levering in maart.

Merkwaardig Eric, ik vermoed dat de oorspronkelijke startdatum voor jouw wagen niet correct was. Ik heb al andere gevallen gezien waarbij de wagen zogezegd in productie was maar dat eigenlijk niet correct was. Omdat je in Tilburg uitgeleverd wordt, moet er geen extra tijd voorzien worden voor transport naar een SeC. Het kan dus nog allemaal. :smile: