You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Weeral, met redelijk volle batterij aan een supercharger, geen idee of de batterij voorverwarmd was... Ik haal met voorverwarmde batterij en laden vanaf ~10% ~80kW.Hier hetzelfde probleem : Tesla model S 85 kW, model 2015,
onlangs ( 30 juli ) gestart met 178 km op te batterijteller aan 59kW of 298km/uur ,op 220 km nog maar 45kW of 226 km/uur, vervolgens met 288 km op de teller nog maar 34kW of 171km/h . Ik ga zelden naar de supercharger , maar leuk is anders
... Daarvoor moet je wel een zaak starten.die uitspraak in Noorwegen is toch 1-op-1 toepasbaar in NL (en de rest van EMEA)
Dat is jammer, want ik hoop dat jouw problemen wél opgelost raken.Ik hoop dat Wooter zijn Tesla's binnenkort allebei niet sneller meer dan 15kW willen laden.. Dan kunnen we gaan vragen of zijn accu wel voorwarmd was, of dan kunnen we zeggen dat hij gewoon met een andere SOC moet beginnen.. Maar vooral dat hij niet moet gaan lopen miepen..
Onder de 10% heb je altijd een dip gezien. We zeggen altijd "lege batterij" omdat er mensen zijn die met 50% aan een supercharger komen en dan teleurgesteld zijn dat ze dan geen 140kW halen, maar ook onder de 10% zie je een dip. En waarom? Omdat de BMS onder de 10% de accu niet meer energie wil steken in de accu optimaal op peil te houden, omdat het meer energie kost om de batterij warm te houden dan wat je eruit kan halen als je de batterij niet warm houdt.Ik kom met een accu op optimale temperatuur aan, met een bijna lege accu. Dat wast in het verleden het recept om vlot te kunnen laden.
Onder de 10 procent was er m.i. in de eerste jaren zeker geen dip te zien, mits je daarvoor voldoende km's gereden had. Mijn model s had de eerste jaren ook helemaal geen pre-heating. voordat deze bij de suc aan kwam. Sterker nog, menig rijder van het eerste uur hier, deed zijn uiterste best om juist onder die 10% aan te komen bij een suc. Niet te vol bij de vorige supercharger vertrekken, en nagenoeg leeg aankomen was volgens iedereen het uitgelezen recept om zo snel mogelijk te reizen. In het eerste jaar dat ik mijn Tesla had (2015), durfde ik op vakantie ( 's nachts en met 2 kleine kinderen er in) nog echt niet zo diep te gaan. Dus ik bleef steevast iets langer aan de lader staan om boven de 10 bij de volgende suc te komen. Want met samen geknepen billen reizen was niet prettig (er waren ook nog geen suc's tussenin, dus wanneer je het niet zou halen was net voor de helft omkeren het enige alternatief.Onder de 10% heb je altijd een dip gezien. We zeggen altijd "lege batterij" omdat er mensen zijn die met 50% aan een supercharger komen en dan teleurgesteld zijn dat ze dan geen 140kW halen, maar ook onder de 10% zie je een dip. En waarom? Omdat de BMS onder de 10% de accu niet meer energie wil steken in de accu optimaal op peil te houden, omdat het meer energie kost om de batterij warm te houden dan wat je eruit kan halen als je de batterij niet warm houdt.
Dat jouw persoonlijke wensen afwijken van wat er in de Tesla BMS geprogrammeerd is, is erg jammer maar je gaat echt geen unieke one-ten versie krijgen voor je S60.
En verder, nee, maximum 40kW eens boven de 10% is óók niet normaal, maar daarmee zie ik je niet met een uitdraai van TeslaMate/TeslaFi/TeslaLogger naar het SeC hollen.
En ik blijf het je uitleggen want het komt precies niet aan.
Dat heeft niks met persoonlijke wensen te maken. Dat duidt op een defect.Als Tesla jouw auto vanaf morgen niet meer sneller dan dan 48kW laat laden, warm of koude accu, vol of leeg, dus gewoon nooit meer, dan zou jij daar niet blij mee zijn. Als ik dan zou zeggen dat Tesla voor jouw auto geen persoonlijke wensen gaat toepassen zou jij dat ook geen relevante opmerking vinden.
Ik heb het nooit anders geweten. Ik rij sinds 2017.Onder de 10 procent was er m.i. in de eerste jaren zeker geen dip te zien, mits je daarvoor voldoende km's gereden had. Mijn model s had de eerste jaren ook helemaal geen pre-heating. voordat deze bij de suc aan kwam. Sterker nog, menig rijder van het eerste uur hier, deed zijn uiterste best om juist onder die 10% aan te komen bij een suc. Niet te vol bij de vorige supercharger vertrekken, en nagenoeg leeg aankomen was volgens iedereen het uitgelezen recept om zo snel mogelijk te reizen. In het eerste jaar dat ik mijn Tesla had (2015), durfde ik op vakantie ( 's nachts en met 2 kleine kinderen er in) nog echt niet zo diep te gaan. Dus ik bleef steevast iets langer aan de lader staan om boven de 10 bij de volgende suc te komen. Want met samen geknepen billen reizen was niet prettig (er waren ook nog geen suc's tussenin, dus wanneer je het niet zou halen was net voor de helft omkeren het enige alternatief.
Dus waarom je nu ineens aanhaalt dat de oudere tesla's onder de 10% niet optimaal laden... Ik weet t niet. Misschien door wat firmware updates... Maar van oudsher was dat echt niet aan de orde.
Volgens Tesla niet, helemaal normaal....Dat heeft niks met persoonlijke wensen te maken. Dat duidt op een defect.
Mensen met een S85 hebben een ander laadprofiel dan het jouwe. Nog altijd niet hetzelfde als mijn X100D, maar ook niet de maximum 50kW die de jouwe krijgt. Je bent zowat de enige met een 60 met zo een belabberd laadprofiel.
Betreft het laden dat niet sneller gaat dan 30kw kan te maken met het verleden dat de auto heeft met het superchargen.
Als er extreem veel is geladen DC dan kan het zijn dat ter bescherming van de batterij dit beperkt is.
1: De degradatie van uw batterij is vergeleken met andere voertuigen uit onze vloot van hetzelfde bouwjaar en ongeveer dezelfde kilometer stand. Hier uit is gebleken dat de batterij in goede gezondheid is en de degradatie ruimschoots binnen onze specificaties valt.
2: Alle computers in en rondom uw batterij zijn gecontroleerd op werking en op eventuele foutmeldingen in de afgelopen 3 weken (het maximum wat we kunnen checken.) Hier zijn geen fouten geconstateerd dus we kunnen concluderen dat uw batterij in goede gezondheid verkeerd.
Iets wat in lijn is met soortgelijke auto‘s wil toch niet zeggen dat iets goed is. Misschien hebben soortgelijke auto’s dan ook hetzelfde probleem.,elke keer was de conclusie dat het helemaal normaal was en in lijn met soortgelijke auto's….