Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Deze info heb ik ook even gemist. Heb nu 2021.12.25.7. Net terug van Italie en Oostenrijk, laadsnelheid nog steeds geknepen. Ben benieuwd of de laadbeperkingen echt worden opgeheven. Ik gebruik SuC eigenlijk alleen in de vakanties, dus geen overmatig snelladen. Goede reis!
Ik heb die versie vorige week ook gekregen. Vrijdag weet ik of het effect heeft voor een 90D
 
  • Like
Reactions: one-ten
De serviceafspraak is zojuist bevestigd, of ik akkoord wilde gaan met de geschatte kosten van ........... € 0,-
Als ik in de werkomschrijving kijk staat er dat ze mijn MCU gaan vervangen en de simkaart. (ik heb nooit de kosten van mijn nieuwe chipje gedeclareerd, dus ze weten niet dat de chip al vervangen is)..

Ik kan me niet voorstellen dat dit iets gaat uitmaken voor de laadsnelheid, maar we zullen zien. Heb ik daarna waarschijnlijk in elk geval wel 4g...
Tenzij ze per ongeluk gewoon een verkeerde klus hebben aangevinkt of zo..
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Hbrink
Een soft- en/of hardwarefout in je onboard lader is natuurlijk ook een mogelijke oorzaak. Of de MCU vervangen hierbij gaat helpen weet ik niet.. zou kunnen.
De onboard charger wordt min of meer gebypassed bij superchargen. In de onboard charger zitten twee zware contactors die worden ingeschakeld zodra er DC geladen wordt waarmee de stroom om de lader wordt heen gestuurd, en rechtstreeks op de batterij wordt aangesloten.
De interne lader wordt alleen gebruikt voor AC laden.
Nee, in
Wezep geen supercharger.
Geen idee hoe ze dan willen testen, tenzij ze met mijn auto naar Zwolle rijden.. Er staat ook niet hoe lang het gaat duren, hoop niet dat ik daar de halve dag moet zitten. Ik ben bang dat het een zoethoudertje is, kijk meneer, we hebben dit belangrijke onderdeel vervangen (wat toch al moest vanwege de uitspraak), probeert u het nog maar eens een paar keer nu.. Ze vervangen overigens niet de hele MCU maar alleen het VCM bord.
 
Nu in de wachtkamer in Wezep... En zoals ik al bang was, het voorspelt niet veel goeds... Aangemeld voor laadsnelheidsproblemen, opgeroepen voor Emmc vervanging. Dag vrij genomen er voor.
Kom hier aan vertellen ze me dat de emmc inderdaad geen invloed kan hebben op de laadsnelheidbeperking. Ze gaan hem nu ook niet vervangen, want ze staan in backorder. De laadsnelheidbeperking komt waarschijnlijk door de ouderdom van de auto. max 20kW superchargern hoeft geen probleem aan te duiden, het wordt gedaan om de levensduur van de batterij te kunnen halen. Hij kon zelf helemaal terug naar nul bij superchargen als dat nodig bleek om de batterij niet stuk te laten gaan vertelden ze. Voor de vorm wordt hij toch even binnen gezet, want de auto geeft aan dat er een remlicht kapot is zeggen ze.. Er staat echter niets in mijn dashboard aangegeven.
Ze kunnen de laadsnelheid overigens niet controleren omdat ik langer dan twee weken geleden heb gesupercharged..

WAAROM LAAT HET PRUTSBEDRIJF ME DAN HELEMAAL NAAR WEZEP RIJDEN ???? Zet dan in de afspraak dat je van te voren moet superchargen of zo.. niet te geloven...
 
Nu in de wachtkamer in Wezep... En zoals ik al bang was, het voorspelt niet veel goeds... Aangemeld voor laadsnelheidsproblemen, opgeroepen voor Emmc vervanging. Dag vrij genomen er voor.
Kom hier aan vertellen ze me dat de emmc inderdaad geen invloed kan hebben op de laadsnelheidbeperking. Ze gaan hem nu ook niet vervangen, want ze staan in backorder. De laadsnelheidbeperking komt waarschijnlijk door de ouderdom van de auto. max 20kW superchargern hoeft geen probleem aan te duiden, het wordt gedaan om de levensduur van de batterij te kunnen halen. Hij kon zelf helemaal terug naar nul bij superchargen als dat nodig bleek om de batterij niet stuk te laten gaan vertelden ze. Voor de vorm wordt hij toch even binnen gezet, want de auto geeft aan dat er een remlicht kapot is zeggen ze.. Er staat echter niets in mijn dashboard aangegeven.
Ze kunnen de laadsnelheid overigens niet controleren omdat ik langer dan twee weken geleden heb gesupercharged..

WAAROM LAAT HET PRUTSBEDRIJF ME DAN HELEMAAL NAAR WEZEP RIJDEN ???? Zet dan in de afspraak dat je van te voren moet superchargen of zo.. niet te geloven...
Ik zou zeker even vragen of ze dat voor je zwart op wit willen zetten. Dat het supercharger significant wordt beperkt om de batterij niet stuk te laten gaan. Ik denk dat je daarmee voldoende hebt om op basis van de garantievoorwaarden een zaak aan te spannen. Nergens in de garantievoorwaarden stond dat Tesla het supercharger zou beperken. Voor hetzelfde geld gaan ze straks het vermogen nog beperken tot 50 pk om de batterij goed te houden.
 
Ik zou zeker even vragen of ze dat voor je zwart op wit willen zetten. Dat het supercharger significant wordt beperkt om de batterij niet stuk te laten gaan. Ik denk dat je daarmee voldoende hebt om op basis van de garantievoorwaarden een zaak aan te spannen. Nergens in de garantievoorwaarden stond dat Tesla het supercharger zou beperken. Voor hetzelfde geld gaan ze straks het vermogen nog beperken tot 50 pk om de batterij goed te houden.
Ik ben bang dat ze dat niet zullen gaan doen...
 
Zo.. weer klaar. Er is niets aan de hand met de auto. Ze hebben niets kunnen uitlezen, maar hij geeft geen foutmelding. Mondeling geeft hij toe dat de laadsnelheidsbeperking is ingesteld omdat anders mogelijk mijn accu stuk zou gaan voordat mijn garantie er af is in november. Maar meer kon hij er niet over zeggen want er waren mensen die daar juridisch meer van wisten.

Ik had hier niet voor langs hoeven komen, dit had op afstand ook kunnen worden uitgelezen. daarvoor zou hij een notitie neerleggen bij de planning, 'gewoon als aandachtspunt'...

Remlicht deed het ook gewoon... al geeft hij in hun computer aan dat het stuk is.. Maar het was te veel werk om die foutmelding op te lossen, omdat er in mijn auto niks te zien is en hij het gewoon doet..

Uur terugrijden, hele ochtend weg voor niks...
 
Zo.. weer klaar. Er is niets aan de hand met de auto. Ze hebben niets kunnen uitlezen, maar hij geeft geen foutmelding. Mondeling geeft hij toe dat de laadsnelheidsbeperking is ingesteld omdat anders mogelijk mijn accu stuk zou gaan voordat mijn garantie er af is in november. Maar meer kon hij er niet over zeggen want er waren mensen die daar juridisch meer van wisten.

Ik had hier niet voor langs hoeven komen, dit had op afstand ook kunnen worden uitgelezen. daarvoor zou hij een notitie neerleggen bij de planning, 'gewoon als aandachtspunt'...

Remlicht deed het ook gewoon... al geeft hij in hun computer aan dat het stuk is.. Maar het was te veel werk om die foutmelding op te lossen, omdat er in mijn auto niks te zien is en hij het gewoon doet..

Uur terugrijden, hele ochtend weg voor niks...
Dit is toch wel kwalijk, je supercharger snelheid is ingesteld en ik ga er dan vanuit dat Tesla dit insteld. Als dit dan ook nog gedaan wordt om de garantie te ontduiken dan is een bedrijf mijninziens niet goed bezig.
 
  • Like
Reactions: padapada
Zo.. weer klaar. Er is niets aan de hand met de auto. Ze hebben niets kunnen uitlezen, maar hij geeft geen foutmelding. Mondeling geeft hij toe dat de laadsnelheidsbeperking is ingesteld omdat anders mogelijk mijn accu stuk zou gaan voordat mijn garantie er af is in november. Maar meer kon hij er niet over zeggen want er waren mensen die daar juridisch meer van wisten.

Ik had hier niet voor langs hoeven komen, dit had op afstand ook kunnen worden uitgelezen. daarvoor zou hij een notitie neerleggen bij de planning, 'gewoon als aandachtspunt'...

Remlicht deed het ook gewoon... al geeft hij in hun computer aan dat het stuk is.. Maar het was te veel werk om die foutmelding op te lossen, omdat er in mijn auto niks te zien is en hij het gewoon doet..

Uur terugrijden, hele ochtend weg voor niks...
Het gebruik van een product beperken teneinde een beroep op garantieverplichtingen te voorkomen is gewoon onrechtmatig. Als het geen leaseauto is en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan wist ik wel wat ik zou doen.
 
  • Like
Reactions: padapada