Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie gaan er over twee weken allemaal naar Embedded World? (Nürnberg Messe)

This site may earn commission on affiliate links.
Na mijn 'feedback' dat ik de Messe toch wilde aadviseren aan EV's en laden te gaan denken kreeg ik volgende (toch wat hoopgevende) bericht
-- snip --
Ik kreeg vanochtend het bericht ze een tijdelijke voorziening hebben aangelegd en dat ik op de Messe kan laden. Daar is wel een reservering voor de VIP parking voor nodig, maar dat was voor €10 ook geen probleem, dus die heb ik meteen gemaakt.

Van hotel wisselen was overigens geen optie meer, omdat mijn collega de reservering al had gemaakt en er vanwege de drukte om vooruitbetaling werd gevraagd, zonder dat restitutie mogelijk was.
 
Ik kreeg vanochtend het bericht ze een tijdelijke voorziening hebben aangelegd en dat ik op de Messe kan laden. Daar is wel een reservering voor de VIP parking voor nodig, maar dat was voor €10 ook geen probleem, dus die heb ik meteen gemaakt.
.

Ja, ik kreeg ook dat bericht. Ik moet zeggen men doet echt moeite. En dat men daar vanaf Mei laadpalen denkt te hebben is ook positief.

Ik zal Dinsdag en Woensdag op de beurs zijn. Wellicht plak ik er nog een dag aan. Ik zal rondlopen en regelmatig op de stands van CypherBridge (1e dag) en IAR Systems zijn om die partners wat te assisteren. Wellicht komen we elkaar allemaal nog tegen :)
 
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Maak een foto' van de VIP plek!

Ik had een prima ervaring daar. Helaas vergeten een foto te maken :)

de VIP parking is vlakbij de ingang oost, en daar waren een paar parkeerplaatsen gereserveerd direct bij de ingang van de beurs. De parkeerkosten waren daar voor mij exact gelijk aan het normale tarief (een heel redelijke 8 euro per dag), en het bleek zo goed als onmogelijk zelfs die te betalen. De auto trok daar heel wat bekijks van beursbezoekers zo direct bij de ingang. Toch EV promotie.

Men zal in Mei bij de Messe laadpalen gaan installeren, maar voor ons was er speciaal een verdeelkast met meerdere CEE32 en CEE16 aansluitingen neergezet. En ook nog diverse enkelfase 230.

iedereen was zeer behulpzaam en men was erg verbaasd dat een electrische auto er ook zo uit kan zien. In Duitsland heb je met een Tesla hoe dan ook veel meer bekijks, bijna niemand heeft er nog een in het echt gezien daar en komt naar je auto toe om je honderduit te vragen over de auto.

ik ben ook op de terugweg via de SC in Bad Rappenau gegaan. Had met een volle accu ook direct naar Wilnsdorf kunnen rijden maar dan had ik rustig moeten rijden. Ik ben nu de hele weg op zo ongeveer maximale snelheid gegaan, met reglematig 160 en 170 km/u. Aangezien je met een bijna lege accu steeds 105 kWh laadsnelheid hebt kun je gewoon zo snel mogelijk van SC naar SC rijden. Gewoon kijken hoe ver het nog is en vergelijken met de geschatte range op basis van de laatste 10 km rijden en proberen die getallen tot op 20 km verschil gelijk te krijgen :).

Ik kan aleen maar zeggen dat de trip naar Nuremberg heel vlot liep. Gewoon overal door kunnen rijden zoals vroeger met mijn Audi en geen enkele moment angst voor het bereik. Ook de omweg naar een zakenrelatie tussen twee superchargers ladingen door was geen enkel probleem. Als er straks meer SC's in Duitstland staan is er weinig verschil met zakenreizen met een ICE. Geen pasjes nodig (heb ik ook niet :) )

Bij alle SC's in Duitsland was ik overigens de enige. Toch heel anders dan in NL. Het stuk tussen Bad Rappenau en Nuremberg zit je overigens weg zonder googlemaps en internet radio. Bijna het hele stuk geen 3G op de A6.
 
Ik heb nagenoeg dezelfde ervaringen als Gerard. De VIP parking was echt perfect; We stonden pole-position. De kosten waren afgeproken op €10 per dag, maar op zoek naar een betaalpunt bij het uitrijden bleken we al van het terrein af te zijn voordat we het eigenlijk wisten. Ik zal ze nog eens mailen om te vragen hoe ik ze kan betalen.

De supposten waren erg vriendelijk en behulpzaam. Ze zagen ons nog wel even aan voor Gerard, die blijkbaar dus ook een blauwe rijdt ;-). De laadvoorziening zelf was ook dik in orde. Ze hadden twee plaatsen gereserveerd en een tijdelijke kast met ruim voldoende keus aan aansluitingen.

Ook ik heb geen foto gemaakt, maar niet omdat ik er niet aan gedacht heb. Tesla had mij namelijk met de defecte UMC op pad gestuurd, dus ik heb ondanks dat ik alles prima geregeld had, toch niet kunnen laden. Ik heb hem voor de vorm wel aangesloten, maar de felle rode LED bij de ChargePort had niet zo leuk gestaan op de foto.

Ik heb nooit zo gemerkt dat je met een Tesla wat meer bekijks of aanspraak hebt. In elk geval niet in Nederland. Maar ik denk dat dat typisch Nederlands is; Als je een wat mooiere auto dan gemiddeld rijdt, maar dat niet het beste in de Nederlander los, zal ik maar zeggen. Duitsers daarintegen kunnen een mooie auto wel waarderen. Ik heb nog ruim een half uur met een belangstellende op de parkeerplaats staan praten. In de regen. Hij moet wel iemand geweest zijn, want zijn assistent hield een paraplu boven hem. Andere reacties waren ook erg positief.

De Essent/RWE laadpas werkte prima, maar helaas niet in Zuid Duitsland. Dat is ook niet zo'n probleem, want de meeste laadpunten daar zijn Schuko's en dus niet erg bruikbaar. In Tesla's service betreft de defecte UMC ben ik ook wel wat telleurgesteld (long read hier: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/28114-Poor-service-in-Europe-at-least). Maar goed, we zijn weer thuis, dus het doet er allemaal niet meer toe.
 
.. Ik heb nooit zo gemerkt dat je met een Tesla wat meer bekijks of aanspraak hebt. In elk geval niet in Nederland. Maar ik denk dat dat typisch Nederlands is; Als je een wat mooiere auto dan gemiddeld rijdt, maar dat niet het beste in de Nederlander los, zal ik maar zeggen. ..
+1, valt mij ook op. Zullen wel onze nationale calvinistische "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" genen zijn.
 
Bij alle SC's in Duitsland was ik overigens de enige. Toch heel anders dan in NL. Het stuk tussen Bad Rappenau en Nuremberg zit je overigens weg zonder googlemaps en internet radio. Bijna het hele stuk geen 3G op de A6.

Dat had ik ook dat de navi weg viel, ook liep het scherm nog vast. Heb toen in Nürnberg weinig bekijks gehad, maar laatst naar Düsseldorf kwamen er Duitsers met open ramen en opgestoken duimen langsrijden.