Ik heb nagenoeg dezelfde ervaringen als Gerard. De VIP parking was echt perfect; We stonden pole-position. De kosten waren afgeproken op €10 per dag, maar op zoek naar een betaalpunt bij het uitrijden bleken we al van het terrein af te zijn voordat we het eigenlijk wisten. Ik zal ze nog eens mailen om te vragen hoe ik ze kan betalen.
De supposten waren erg vriendelijk en behulpzaam. Ze zagen ons nog wel even aan voor Gerard, die blijkbaar dus ook een blauwe rijdt ;-). De laadvoorziening zelf was ook dik in orde. Ze hadden twee plaatsen gereserveerd en een tijdelijke kast met ruim voldoende keus aan aansluitingen.
Ook ik heb geen foto gemaakt, maar niet omdat ik er niet aan gedacht heb. Tesla had mij namelijk met de defecte UMC op pad gestuurd, dus ik heb ondanks dat ik alles prima geregeld had, toch niet kunnen laden. Ik heb hem voor de vorm wel aangesloten, maar de felle rode LED bij de ChargePort had niet zo leuk gestaan op de foto.
Ik heb nooit zo gemerkt dat je met een Tesla wat meer bekijks of aanspraak hebt. In elk geval niet in Nederland. Maar ik denk dat dat typisch Nederlands is; Als je een wat mooiere auto dan gemiddeld rijdt, maar dat niet het beste in de Nederlander los, zal ik maar zeggen. Duitsers daarintegen kunnen een mooie auto wel waarderen. Ik heb nog ruim een half uur met een belangstellende op de parkeerplaats staan praten. In de regen. Hij moet wel iemand geweest zijn, want zijn assistent hield een paraplu boven hem. Andere reacties waren ook erg positief.
De Essent/RWE laadpas werkte prima, maar helaas niet in Zuid Duitsland. Dat is ook niet zo'n probleem, want de meeste laadpunten daar zijn Schuko's en dus niet erg bruikbaar. In Tesla's service betreft de defecte UMC ben ik ook wel wat telleurgesteld (
long read hier:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/28114-Poor-service-in-Europe-at-least). Maar goed, we zijn weer thuis, dus het doet er allemaal niet meer toe.