Gisteren de achterbumper van de Model S van zoonlief verwijderd omdat er een parkeersensor los was geraakt na een tikje van een medeweggebruiker. Heel veel push pins, boutjes en moertjes. Op zich geen probleem, ware het niet dat er twee boutjes niet los willen, omdat de "moer" meedraait. (afgezien van boutjes die afbreken of juist niet loswillen, maar dat is het normale gedoe bij een oude auto)
Het zijn de boutjes waarmee de twee bodemplaten aan elkaar vastzitten. Uiteindelijk heb ik de bodemplaat maar door het boutje heen getrokken en dan zie je de reden: de moer is een buisje met schroefdraad aan de binnenkant dat in de bodem gefelst zit. De weerstand van dat felsrandje is al snel kleiner dan de weerstand van een verroest boutje en dus gaat het buisje meedraaien. Persoonlijk vind ik het een waardeloze constructie voor iets waar je niet bij kunt.
View attachment 1028907
Ik heb de boel goed gangbaar gemaakt en plaatringen gebruikt om de grotere gaten in de bodemplaat te compenseren. Het zit nu weer netjes vast, maar als ik het zo laat zitten ben je natuurlijk de volgende keer weer aan de beurt want als het boutje weer wat vaster gaat zitten gaat dat busje weer meedraaien en moet ik een nog groter gat in die plaat maken.
Iemand een idee hoe je zo'n busje weer (wat) vaster krijgt, of hoe je dit anders op kan lossen?