Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Het is niet mijn auto, maar dit zijn snelle, stevige kwalificaties gebaseerd op aannames. Het nemen van een foto duurt hoogstens 1/30 van een seconde. Dus je ziet slechts 1/30 sec van iets wat mogelijk veel langer heeft geduurd. Stel nu eens dat de Tesla een uur of wat eerder parkeerde tussen twee auto's die zodanig stonden (heel goed mogelijk met die veel te smalle stroken) dat dit de enige plek was... Dan ontstaat in eens een heel ander beeld. En ook dat is mogelijk.
Uiteraard! Ik ken niet de gehele situatie en de situatie die jij beschrijft is zeker mogelijk.

Maar, doe het gewoon NIET. Helaas zijn er te veel mensen bang voor deukjes in hun auto. Parkeer dan vooral buiten de stad op een afgelegen terrein. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp waar krasjes en deukjes op/in zullen komen.

Wees vooral niet zo asociaal en parkeer gewoon binnen één vak. Een beetje aan je medemens denken is niets mis mee.
 
Deze morgen rond 08u10 op de ring rond Roeselare t.h.v. het op- en afrittencomplex Beveren - Ardooie ( afrit 8 E403 ) een witte Model X100D die achteraan ingereden was op een andere wagen. Voorbumper zwaar beschadigd.
Heel recente nummerplaat 1-TD.-...
Chauffeur had een Tesla jasje aan, hopelijk geen SeC medewerker die iemand zijn wagen ophaalde... :eek:
Spijtige zaak in elk geval. Hopelijk niemand van hier??

Oei, dus het emergency brake systeem deed zijn werk niet!?
 
  • Disagree
Reactions: grommelsch
Oei, dus het emergency brake systeem deed zijn werk niet!?

mogelijk - de juiste omstandigheden zijn hier nog niet gekend.

maar ik wil toch even aangeven dat zelfs bij een perfecte AP ongelukken nooit uitgesloten kunnen worden.
Zelfs een perfecte AP moet de wetten van de fysica ondergaan : een grote massa tot stilstand brengen kost tijd; en dat vertaalt zich in afstand. Bij onverwachte hindernissen is die tijd of plaats er niet altijd.
 
Toevallig geen witte X P100DL? Mij zijn ze gisteren een vervangwagen komen brengen met nummerplaat 1-TB... en de andere wagen was dezelfde witte X met een gelijkaardige nummerplaat. Maar zelfs als het een vervangwagen is, blijft het doodzonde :(

Goh, ik kan het niet zeggen, heb in een glimp 100D gezien, maar of er nog iets meer bijstond, geen idee.
Ik meende dat het 1-TDR-... was
 
eindigend op 937 ?;)

Leuke loaners geven ze mee tegenwoordig. :p
Ik ga nog eens zoeken waar er fout zou kunnen zijn met mijn auto, zodat hij naar het sec moet.

Hoe weet jij dat? :eek:
Het was inderdaad een hele leuke loaner :D Ze zijn zo vriendelijk geweest om uitgebreid de tijd te nemen om alles te maken.
Belt de service-medewerker een paar dagen later dat onze model X klaar was, maar dat de lak aan de binnenkant van de FWD ook nog een keertje herstelt moet worden, ofdat hij moest proberen of ze dat bij de carrosseriezaak meteen konden doen ofdat we liever onze auto zo snel mogelijk terug kregen :D:D:D
 
En wie was de rode model X die vandaag rond 17u op de E17 vlak voor de afrit Lokeren voor mij (midnight silver model X) kwam rijden? Eerst dacht ik, leuk om nog eens een model X in het wild te zien, maar toen hij, net zoals mij, de afrit nam en zich op het laatste nippertje ineens bedacht en heel plots remde en terug naar links uitweek, waardoor ik ook serieus hard moest remmen, vond ik het niet meer zo leuk :mad::mad::mad:
 
En wie was de rode model X die vandaag rond 17u op de E17 vlak voor de afrit Lokeren voor mij (midnight silver model X) kwam rijden? Eerst dacht ik, leuk om nog eens een model X in het wild te zien, maar toen hij, net zoals mij, de afrit nam en zich op het laatste nippertje ineens bedacht en heel plots remde en terug naar links uitweek, waardoor ik ook serieus hard moest remmen, vond ik het niet meer zo leuk :mad::mad::mad:
En nu moet die persoon ook nog reageren. Volgende keer eerst vragen Wie en daarna je verhaal doen :D
 
  • Funny
Reactions: Carl and STLL
En nu moet die persoon ook nog reageren. Volgende keer eerst vragen Wie en daarna je verhaal doen :D

Ik ga ervan uit dat de mensen hier op het forum verantwoord omgaan met hun Tesla en het andere verkeer, maar misschien kennen ze wel een tesla-eigenaar die aan de beschrijving voldoet :rolleyes:
Maar wees gerust, het was een rode X met Belgische nummerplaat, dus het was niet die van jullie ;)
 
Ik moet eerlijk bekennen dat in niet al te drukke garages ik mijn X ook zo parkeer. Ik heb al genoeg parkeerdeukjes gehad in het verleden. Ben ik liever zelf de hufter......
Wat ik doe is een parkeerplek vinden naast iemand die zelf niet goed binnen de lijnen staat en zo onze 2 auto's verdelen over drie plekken, met in het midden net niet genoeg ruimte om een auto tussen te krijgen.

Jammer dat je in Europa niet met je keyfob Summon kan gebruiken, want via de app lukt dat niet als je diep in een parkeergarage staat, om 'm in supernauwe plekken te krijgen waar je geen schrik moet hebben van parkeerschade omdat niemand fysiek tussen de 2 auto's in kan :D
 
En wie was de rode model X die vandaag rond 17u op de E17 vlak voor de afrit Lokeren voor mij (midnight silver model X) kwam rijden? Eerst dacht ik, leuk om nog eens een model X in het wild te zien, maar toen hij, net zoals mij, de afrit nam en zich op het laatste nippertje ineens bedacht en heel plots remde en terug naar links uitweek, waardoor ik ook serieus hard moest remmen, vond ik het niet meer zo leuk :mad::mad::mad:
Was vast een AP2 auto...:confused: