Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had het eigenlijk alleen nog maar over een appje lezen, nog niet eens over ook beantwoorden.

Tsja voorbeelden, je vrouw die appt dat de weeën begonnen zijn en alleen thuis is.
Je moedertje die alleen woont, slecht ter been is en nog net kon appen dat ze ernstig gevallen is.

Dat wil je niet pas lezen als je na 2 uur reizen op je bestemming aan komt toch?

En nogmaals, ik ben absoluut tegen het gebruik van de telefoon in de auto.
Voor je het weet leest iedereen weer dat ik een voorstander ben van het gebruik van de mobiele telefoon tijdens het rijden.

Maar Whatsapp web op mijn Tesla scherm lijkt mij al een betere oplossing.

Dan moeten ze gewoon bellen. Je hebt dan rond spreken in de auto.
Je verzint dus drogredenen.
 
Dan moeten ze gewoon bellen. Je hebt dan rond spreken in de auto.
Je verzint dus drogredenen.

Er is ook wel een reden te verzinnen waarom iemand niet zou kunnen bellen/praten.

Waar het om ging is dat je nooit nooit moet zeggen en er vast wel redenen zijn te verzinnen waarbij het behoorlijk belangrijk is dat je een bericht leest. Dus ook al zou het in 99% van de gevallen terecht zijn, meteen met het wijzende vingertje omhoog als iemand dat doet is wellicht wat kort door de bocht.
 
Er is ook wel een reden te verzinnen waarom iemand niet zou kunnen bellen/praten.

Waar het om ging is dat je nooit nooit moet zeggen en er vast wel redenen zijn te verzinnen waarbij het behoorlijk belangrijk is dat je een bericht leest. Dus ook al zou het in 99% van de gevallen terecht zijn, meteen met het wijzende vingertje omhoog als iemand dat doet is wellicht wat kort door de bocht.

Voor wat betreft appen is er wel gewoon een nooit en als het een vingertje moet zijn dan maar een middelvingertje naar de appers.

Vanmorgen op de motor van mijn vrouw naar de zaak gereden om hem eens uit te testen en je wordt gewoon ziek als je dan ziet hoeveel appende en niet handsfree randdebielen er op de weg zitten.
 
Last edited:
Voor wat betreft appen is er wel gewoon een nooit en als het een vingertje moet zijn dan maar een middelvingertje naar de appers.

Vanmorgen op de motor van mijn vrouw naar de zaak gereden om hem eens uit te testen en je wordt gewoon ziek als je dan ziet hoeveel appende en niet handsfree randdebielen er op de weg zitten.

En weer ontopic...

Ik was daar niet één van....
 
Als het écht belangrijk is bellen ze echt wel en appen ze niet want ze weten dat je in de auto geen apps leest, je dierbaren, van wie je hoopt dat ze niet van de fiets worden gereden door iemand "die alleen maar even keek wat voor appje er was binnengekomen" (of sinds 5 minuten voor het ongeval 92 berichtjes bleek te hebben verstuurd.. vanuit de auto..)
 
Ik had het eigenlijk alleen nog maar over een appje lezen, nog niet eens over ook beantwoorden.

Tsja voorbeelden, je vrouw die appt dat de weeën begonnen zijn en alleen thuis is.
Je moedertje die alleen woont, slecht ter been is en nog net kon appen dat ze ernstig gevallen is.

Dat wil je niet pas lezen als je na 2 uur reizen op je bestemming aan komt toch?
....
Deze scenarios lijken mij voor appen niet echt waarschijnlijk. Maar goed zo kan je altijd wel wat verzinnen. What if/else/then....

Als dat belangerijke appje dan niet doorgebeld kan worden en je je zorgen maakt dat je iets belangrijks mist. Dan stel ik voor dat je na ieder binnenkomend berichtje je auto parkeert en dan daar veilig gaat lezen/appen/bellen. Dan breng je andere weggebruikers niet in gevaar.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Mijn vrouw is een aantal jaren geleden tegen een boom gereden omdat ze met haar telefoon bezig was. Gelukkig waren zij en mijn dochter ongedeerd en was er alleen maar blikschade. Als één van mijn kinderen bij iemand in de auto zit die rijdend zijn telefoon pakt zeggen ze er iets van.

Ik heb mijn telefoon sinds eind 90’er jaren nog nooit in mijn handen gehad tijdens het rijden. Hij zit of in mijn broekzak of op een houder. De beste tip is eigenlijk stop hem in je broekzak want dan zie je geen berichten.

Zie onderstaand filmpje over hoe goed we zijn in bewegen met een telefoon. Deelnemen aan het verkeer en appen is echt not done...

 
  • Informative
  • Like
Reactions: TM3LR and Sumon
Gister speelde ik mee bij een Golfchat golftoernooi op Waterland. Daar stond deze MS. Best geinig die wrap. Iemand van hier?

Voor de golfers op dit forum die ook leuke en gezellige golftoernooitjes willen mee spelen, word gratis lid bij Golfchat, www.golfchat.nl , en meld je aan voor een golftoernooi (inschrijfkosten per toernooi verschillen).
Eerstvolgend toernooi is 15 juni op Nunspeet.
Niveau deelname toernooi, vanaf hcp54. Voor in de baan: Je hoeft alleen je golfspullen en een goed humeur mee te nemen:)

FD0B759F-32E9-4378-A7E5-ED55404A9DDF.jpeg
 
Gister speelde ik mee bij een Golfchat golftoernooi op Waterland. Daar stond deze MS. Best geinig die wrap. Iemand van hier?

Voor de golfers op dit forum die ook leuke en gezellige golftoernooitjes willen mee spelen, word gratis lid bij Golfchat, www.golfchat.nl , en meld je aan voor een golftoernooi (inschrijfkosten per toernooi verschillen).
Eerstvolgend toernooi is 15 juni op Nunspeet.
Niveau deelname toernooi, vanaf hcp54. Voor in de baan: Je hoeft alleen je golfspullen en een goed humeur mee te nemen:)

View attachment 409500

Dat rood is niet zo'n mijn ding en het lijkt of die voorste deur wat donkerder is.
 
Lijkt me geen lichtinval inderdaad.
Toch wel.
De folie heeft, net zoals tapijt, een zogeheten 'vleug'. Als je dan op sommige delen de folie in een afwijkende richting monteert, krijg je afwijkende glans en kleur vanwege de andere hoek van de lichtinval. In de buitenlucht is dit effect beter zichtbaar door de altijd aanwezige polarisatie van het zonlicht.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar