Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Gister speelde ik mee bij een Golfchat golftoernooi op Waterland. Daar stond deze MS. Best geinig die wrap. Iemand van hier?

Voor de golfers op dit forum die ook leuke en gezellige golftoernooitjes willen mee spelen, word gratis lid bij Golfchat, www.golfchat.nl , en meld je aan voor een golftoernooi (inschrijfkosten per toernooi verschillen).
Eerstvolgend toernooi is 15 juni op Nunspeet.
Niveau deelname toernooi, vanaf hcp54. Voor in de baan: Je hoeft alleen je golfspullen en een goed humeur mee te nemen:)

View attachment 409500
Hopelijk is die verste voorbehouden parkeerplaats van dezelfde eigenaar, of van iemand met een Smart of zo :D
 
Dit is toch wel het toppunt! In de achtergrond staat nog een auto met schade. En die vrachtauto zal daar ook wel niet staan omdat de chauffeur aan het rijtijdenbesluit moet voldoen. Maar die andere auto(s) worden niet eens genoemd, laat staan van we merk ze zijn. Sneu voor die meneer met die grijze Berlingo-achtige :D

"Een persoon is gewond geraakt. Het is niet bekend of het om de bestuurder of een bijrijder gaat." Of misschien wel de bestuurder van de Berlingo-achtige?

Direct onder het artikel dit:
upload_2019-5-23_6-19-31.png


Ook hier gaat het gewoon om "auto's" en niet om merken. We wisten het natuurlijk al langer, maar Tesla weet echt wat bij de mensen los te laten.
 
Dit is toch wel het toppunt! In de achtergrond staat nog een auto met schade. En die vrachtauto zal daar ook wel niet staan omdat de chauffeur aan het rijtijdenbesluit moet voldoen. Maar die andere auto(s) worden niet eens genoemd, laat staan van we merk ze zijn. Sneu voor die meneer met die grijze Berlingo-achtige :D

"Een persoon is gewond geraakt. Het is niet bekend of het om de bestuurder of een bijrijder gaat." Of misschien wel de bestuurder van de Berlingo-achtige?

Direct onder het artikel dit:
View attachment 410911

Ook hier gaat het gewoon om "auto's" en niet om merken. We wisten het natuurlijk al langer, maar Tesla weet echt wat bij de mensen los te laten.

Tesla is nou eenmaal clickbait. Snap het ook wel, geweldige auto's ;)
 
Vanmiddag een grote klap in Almere op de kruising Oplagestraat/Annie M.G. Schmidtweg. Kennelijk wilde de bestuurder of de Tesla Model S niet met de bocht mee naar rechts en is daarna rechtdoor over het gras en door de haag, tussen een lantaarnpaal en een boom door (threading the needle) richting een bedrijfspand gereden. Hierbij werd een wit busje 20 meter verderop gebeukt en werd een Golfje met zn hele voorkant het bedrijfspand in geduwd. Een forse klap, het mag een wonder heten dat de bestuurder plus een vrouw en een kind op het eerste gezicht geheel ongeschonden uit de auto zijn gestapt. Ook in en om het bedrijfspand zijn zo te horen geen gewonden te betreuren, alleen forse blikschade en schade aan het pand. De brandweer heeft de hoogspanningskabels losgeknipt en is verder onverrichterzake naar huis gegaan, wat ik op zich best opmerkelijk vond. Had verwacht dat ze de auto meteen in een dompelbadje zouden stoppen.

De klap was dusdanig hard dat het kenteken van de Model S in de deuk van het witte busje te zien is. Wat me bevreemd is dat er geen enkele airbag af lijkt gegaan. Voor een klap van deze orde is dat toch wel curieus lijkt me?

Ik hoop van harte dat de bestuurder niet een forum-lid was en indien wel dan bij deze gelukswensen met deze relatief goede afloop: het had in potentie veel menselijk leed kunnen veroorzaken.

E9712DDB-07F6-4C6E-9005-5E6DBA435E76.jpg T8UW%MLJTC2igqLuYWr8hA.jpg IMG_1844.JPG IMG_1845.JPG IMG_1846.JPG IMG_1847.JPG IMG_1848.JPG
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FrankNL
Vanmiddag een grote klap in Almere op de kruising Oplagestraat/Annie M.G. Schmidtweg. Kennelijk wilde de bestuurder of de Tesla Model S niet met de bocht mee naar rechts en is daarna rechtdoor over het gras en door de haag, tussen een lantaarnpaal en een boom door (threading the needle) richting een bedrijfspand gereden. Hierbij werd een wit busje 20 meter verderop gebeukt en werd een Golfje met zn hele voorkant het bedrijfspand in geduwd. Een forse klap, het mag een wonder heten dat de bestuurder plus een vrouw en een kind op het eerste gezicht geheel ongeschonden uit de auto zijn gestapt. Ook in en om het bedrijfspand zijn zo te horen geen gewonden te betreuren, alleen forse blikschade en schade aan het pand. De brandweer heeft de hoogspanningskabels losgeknipt en is verder onverrichterzake naar huis gegaan, wat ik op zich best opmerkelijk vond. Had verwacht dat ze de auto meteen in een dompelbadje zouden stoppen.

De klap was dusdanig hard dat het kenteken van de Model S in de deuk van het witte busje te zien is. Wat me bevreemd is dat er geen enkele airbag af lijkt gegaan. Voor een klap van deze orde is dat toch wel curieus lijkt me?

Ik hoop van harte dat de bestuurder niet een forum-lid was en indien weg dan bij deze gelukswensen met deze relatief goede afloop: het had in potentie veel menselijk leed kunnen veroorzaken.

View attachment 412912 View attachment 412913 View attachment 412907 View attachment 412908 View attachment 412909 View attachment 412910 View attachment 412911
Oef dat is gelukkig goed afgelopen.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Flaker and Odie
Vanmiddag een grote klap in Almere op de kruising Oplagestraat/Annie M.G. Schmidtweg. Kennelijk wilde de bestuurder of de Tesla Model S niet met de bocht mee naar rechts en is daarna rechtdoor over het gras en door de haag, tussen een lantaarnpaal en een boom door (threading the needle) richting een bedrijfspand gereden. Hierbij werd een wit busje 20 meter verderop gebeukt en werd een Golfje met zn hele voorkant het bedrijfspand in geduwd. Een forse klap, het mag een wonder heten dat de bestuurder plus een vrouw en een kind op het eerste gezicht geheel ongeschonden uit de auto zijn gestapt. Ook in en om het bedrijfspand zijn zo te horen geen gewonden te betreuren, alleen forse blikschade en schade aan het pand. De brandweer heeft de hoogspanningskabels losgeknipt en is verder onverrichterzake naar huis gegaan, wat ik op zich best opmerkelijk vond. Had verwacht dat ze de auto meteen in een dompelbadje zouden stoppen.

De klap was dusdanig hard dat het kenteken van de Model S in de deuk van het witte busje te zien is. Wat me bevreemd is dat er geen enkele airbag af lijkt gegaan. Voor een klap van deze orde is dat toch wel curieus lijkt me?

Ik hoop van harte dat de bestuurder niet een forum-lid was en indien wel dan bij deze gelukswensen met deze relatief goede afloop: het had in potentie veel menselijk leed kunnen veroorzaken.

View attachment 412912 View attachment 412913 View attachment 412907 View attachment 412908 View attachment 412909 View attachment 412910 View attachment 412911
Echt serieus... Hoe krijg je dat voor elkaar? Waar heeft diegene zijn rijbewijs gekocht? Jammer dat hierdoor onze premies weer omhoog gaan...

De airbags zijn erg fijntjes geprogrammeerd en gaan enkel af indien nodig. Je kan zo niet zeggen of dat nodig was. Een airbag kan meer kwaad dan goed doen als hij niet enkel afgaat zodra het nodig is.
 
  • Like
Reactions: timanrebel
@Odie het is wel een classic, maar dat de airbags niet afgegaan zijn is wel apart. Misschien was de snelheid laag, maar de vw is echt totaallos. Als ik goed kijk zie ik dat de tesla nauwelijks schade heeft aan de voorkant. Ook valt mij op dat het busje op een vreemde plek staat. De draai van de tesla richting de golf is toch echt heel vreemd als je eerst het busje geraakt zou hebben. Dan zou de tesla van rechts op de golf afgekomen zijn, maar op de foto lijkt het alsof de tesla van links komt.
 
Snelheid kan nooit laag geweest zijn als je dat witte busje bekijkt, die stond recht in het pad van de Tesla en stond na de klap bij het sterretje en was letterlijk 180 graden gedraaid, daar heb je al best wat energie voor nodig. Als je dan kijkt hoe die Golf het pand in is geramd dan moet de hoeveelheid vrijgekomen energie erg hoog geweest zijn, maar wellicht is dat ook de redding van de Model S geweest en is ie op vrij 'zachte' manier veel energie bij beide schuifbewegingen kwijt geraakt.

Hoe: zie pijl... Recht door gaan waar je met de weg naar rechts moet. De aanleiding is me niet duidelijk.
 

Attachments

  • Screenshot 2019-05-28 at 20.21.18.png
    Screenshot 2019-05-28 at 20.21.18.png
    2.9 MB · Views: 69
Snelheid kan nooit laag geweest zijn als je dat witte busje bekijkt, die stond recht in het pad van de Tesla en stond na de klap bij het sterretje en was letterlijk 180 graden gedraaid, daar heb je al best wat energie voor nodig. Als je dan kijkt hoe die Golf het pand in is geramd dan moet de hoeveelheid vrijgekomen energie erg hoog geweest zijn, maar wellicht is dat ook de redding van de Model S geweest en is ie op vrij 'zachte' manier veel energie bij beide schuifbewegingen kwijt geraakt.

Hoe: zie pijl... Recht door gaan waar je met de weg naar rechts moet. De aanleiding is me niet duidelijk.

Ok, dat verklaart een hoop. Vond het busje niet passen bij het beeld :eek:. Rij weleens daar, is mij echt een raadsel hoe je dit voor mekaar krijgt.....
 
Vanmiddag een grote klap in Almere op de kruising Oplagestraat/Annie M.G. Schmidtweg. Kennelijk wilde de bestuurder of de Tesla Model S niet met de bocht mee naar rechts en is daarna rechtdoor over het gras en door de haag, tussen een lantaarnpaal en een boom door (threading the needle) richting een bedrijfspand gereden...
<speculatie>
Zou me niet verbazen als de chauffeur dacht vol op het rempedaal te drukken, maar in werkelijkheid op een ander pedaal drukte. Dan kan de auto heel wat schade aanbrengen zonder al te hoge snelheid te ontwikkelen, maar ondertussen wel flink door te drukken.
</speculatie>
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: basdej and Odie
<speculatie>
Zou me niet verbazen als de chauffeur dacht vol op het rempedaal te drukken, maar in werkelijkheid op een ander pedaal drukte. Dan kan de auto heel wat schade aanbrengen zonder al te hoge snelheid te ontwikkelen, maar wel ondertussen wel flink door te drukken.
</speculatie>
Wat een bizar ongeluk. Wat Paulus zegt klinkt wel aannemelijk. Zo te zien is het inderdaad een classic aan de camera's te zien, geloof niet dat AP1 op deze weg überhaupt wil inschakelen (geen belijning en dan vol door de bosjes/langs de bomen?). Gelukkig is het zonder letsel afgelopen.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Wat een bizar ongeluk. Wat Paulus zegt klinkt wel aannemelijk. Zo te zien is het inderdaad een classic aan de camera's te zien, geloof niet dat AP1 op deze weg überhaupt wil inschakelen (geen belijning en dan vol door de bosjes/langs de bomen?). Gelukkig is het zonder letsel afgelopen.

Ik denk eerder dat het een menselijke fout is. Vrouw en kind mee zorgt vaker voor afleiding in de auto.....
 
  • Funny
Reactions: Odie