Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Ze hebben in Brabant toch die test gedaan met agenten die rond worden gereden in een touringcar zodat ze beter in auto's en zelfs cabines van vrachtauto's te kunnen kijken, op zoek naar niet-handsfree bellers. Zelfs wanneer de agent in de touringcar een 'overtreder' spot wordt de betreffende auto nog door een andere agent in een auto of op een motor aan de kant gezet voor de het opmaken van het PV.
Bij een foto als bewijs is aan de kant zetten niet nodig. Gelijk aan snelheidsovertredingen.
 
Er zit een goed systeem in de auto om handsfree te bellen dus waarom hebben mensen nog steeds een mobiele telefoon in hun handen??? Van mij mogen ze echt rijbewijzen gaan innemen voor dat soort gedrag
Volledig mee eens. Hoe vaak je niet gevaarlijk gedrag tegen komt, en als je er dan voorbij rijd, zie je dat ze met hun telefoon bezig zijn. En wat nog erger is, ze blijven meestal gewoon doorgaan daarna
 
Bij een foto als bewijs is aan de kant zetten niet nodig. Gelijk aan snelheidsovertredingen.
En toch werden mensen aan de kant gezet. Zouden ze het zelf niet snappen?

Brabantse en Zeeuwse politie controleert gebruik smartphone vanuit touringcar

upload_2019-5-16_9-33-42.png


Misschien had dat ook wel te maken met:

upload_2019-5-16_9-34-20.png
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Wat ik bedoel is dat ConstantG blijkbaar nog een Nokia 3310 oid heeft, gezien hij in de veronderstelling is dat mensen alleen bellen met een mobiel. :)

Hele verkeerde conclusie ... dat is het enige wat je zou moeten doen met je telefoon in de auto. Er is geen WhatsApp bericht wat niet kan wachten laat staan Facebook en andere onzin. Ik zie mensen om 7 uur ‘s morgens al typen op hun telefoon in de auto.. en maar slingeren
 
Hele verkeerde conclusie ... dat is het enige wat je zou moeten doen met je telefoon in de auto. Er is geen WhatsApp bericht wat niet kan wachten laat staan Facebook en andere onzin. Ik zie mensen om 7 uur ‘s morgens al typen op hun telefoon in de auto.. en maar slingeren

Het was natuurlijk maar een grapje.
Ik snap je punt maar er zijn natuurlijk echt wel dingen te bedenken die niet kunnen wachten.
Waarmee ik niet wil zeggen je moet gaan appen in de auto maar meer dat er heel soms echt wel belangrijke zaken gecommuniceerd worden die meteen actie vereisen.

V.w.b. Facebook heb je natuurlijk helemaal gelijk.
 
Ik hoop dat de afgelopen postings niet worden opgepikt door het dagblad dat sowieso al tegen EV's is. Je zou het er spontaan van worden.
Tesla-rijders gebruiken mobiel
Op het Tesla forum doen onze klimaatridders alsof de wet niet voor hen geldt ... bla bla

Als men gewoon goed leest wat er staat hoef je daar niet bang voor te zijn.
 
  • Funny
Reactions: nervus and ebullio
Als men gewoon goed leest wat er staat hoef je daar niet bang voor te zijn.
Bij dat dagblad wordt doorgaans heel slecht (en zeker niet kritisch) gelezen wat anderen schrijven. Meestal wordt gekeken wat het beste in hun straatje past en dan klakkeloos overgenomen. Dat je met de energie die het kost om uit olie een liter diesel te produceren en transporteren een elektrische auto een flink aantal kilometers kunt laten rijden zonder uitstoot heb ik daar bijvoorbeeld nooit gelezen.
oeps dit is wel erg Off-Topic.. Sorry
 
Bij dat dagblad wordt doorgaans heel slecht (en zeker niet kritisch) gelezen wat anderen schrijven. Meestal wordt gekeken wat het beste in hun straatje past en dan klakkeloos overgenomen. Dat je met de energie die het kost om uit olie een liter diesel te produceren en transporteren een elektrische auto een flink aantal kilometers kunt laten rijden zonder uitstoot heb ik daar bijvoorbeeld nooit gelezen.
oeps dit is wel erg Off-Topic.. Sorry

Ze mogen mijn tekst gewoon klakkeloos overnemen, de (goede) lezer zal hier dan zien dat er niets schokkends geschreven is.
 
Het was natuurlijk maar een grapje.
Ik snap je punt maar er zijn natuurlijk echt wel dingen te bedenken die niet kunnen wachten.
Waarmee ik niet wil zeggen je moet gaan appen in de auto maar meer dat er heel soms echt wel belangrijke zaken gecommuniceerd worden die meteen actie vereisen.

V.w.b. Facebook heb je natuurlijk helemaal gelijk.

Nee, ik kan echt geen dingen bedenken die niet kunnen wachten dat je in de auto moet gaan appen of sms-sen.
Wanneer dat je denkt dat die wel bestaan dan moet je maar even de auto langs de kant zetten.

Zolang FSD nog niet actief is gaan we niet appen of sms-sen.
 
Nee, ik kan echt geen dingen bedenken die niet kunnen wachten dat je in de auto moet gaan appen of sms-sen.
Wanneer dat je denkt dat die wel bestaan dan moet je maar even de auto langs de kant zetten.

Zolang FSD nog niet actief is gaan we niet appen of sms-sen.

Ik had het eigenlijk alleen nog maar over een appje lezen, nog niet eens over ook beantwoorden.

Tsja voorbeelden, je vrouw die appt dat de weeën begonnen zijn en alleen thuis is.
Je moedertje die alleen woont, slecht ter been is en nog net kon appen dat ze ernstig gevallen is.

Dat wil je niet pas lezen als je na 2 uur reizen op je bestemming aan komt toch?

En nogmaals, ik ben absoluut tegen het gebruik van de telefoon in de auto.
Voor je het weet leest iedereen weer dat ik een voorstander ben van het gebruik van de mobiele telefoon tijdens het rijden.

Maar Whatsapp web op mijn Tesla scherm lijkt mij al een betere oplossing.
 
Mijn Ampera E leest Whatsappjes voor. Heel handig, redelijk veilig en erg vermakelijk:

"Bericht van 31 miljard, 612 miljoen, 345 duizend 678: Dat is goed. Opgestoken duim, huidtype 5. Camera afbeelding. Kusje uitdelen. Kusje uidelen."

:D
Doet mij denken aan een text-to-speech pc programmaatje van vroeger die we dan hele lange getallen lieten uitspreken. :)

Maar lijkt me een prima oplossing!
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3