Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien reageer ik wat dramatisch, maar ik vind het gewoon zo zonde om bijna altijd ongevallen te zien die veroorzaakt worden door te weinig afstand (en afleiding). De benodigde afstand op je voorganger houden is niet zo moeilijk lijkt mij en voor tijdwinst hoef je het al helemaal niet te doen. Ik baal er gewoon van dat door zulk onnozel gedrag onze premies omhoog gaan. Ik betaal graag, maar niet voor stupiditeit.
 
  • Like
Reactions: dicktump
Misschien reageer ik wat dramatisch, maar ik vind het gewoon zo zonde om bijna altijd ongevallen te zien die veroorzaakt worden door te weinig afstand (en afleiding). De benodigde afstand op je voorganger houden is niet zo moeilijk lijkt mij en voor tijdwinst hoef je het al helemaal niet te doen. Ik baal er gewoon van dat door zulk onnozel gedrag onze premies omhoog gaan. Ik betaal graag, maar niet voor stupiditeit.
het is je recht om je te ergeren, ik doe het ook dagelijks aan mijn mede-wegbestuurders.... ondanks dat ik probeer het niet te laten binnenkomen :confused:
Mijn ergernissen zijn meestal wel van andere aard, omdat ik fan van doorrijden ben (overigens doe ik niet aan bumperkleven); onnodig links/midden rijders en geen gebruik knipperlicht zijn mijn grootste ergernissen. Dit zie ik overigens niet vaak bij Tesla rijders.
Ik denk dat alleen dat het geen zin heeft om het op dit forum te zetten, ik denk niet dat mensen zich aangesproken voelen. Anders zouden ze namelijk niet zo rijden vermoed ik.
 
Vandaag bij Groeneveld in Eindhoven (Schadeherstelbedrijf voor oa Tesla en andere luxere merken (en BMW's) stond een blauwe MX met kenteken PV-0xx-x .. Auto was echt enorm toegetakeld (een tegemoet komende vrachtwagen had hem geraakt, wat ik begreep, 1-2 weken geleden). Airbags er overal uit, alles aan de bestuurderszijde was letterlijk helemaal kapot), maar de eigenaar zou amper tot niets blijvends hebben. Schokkend om te zien, maar ook weer fijn om te weten dat je in de Tesla (MX) dus echt veilig zit.

Iemand van hier..? Sterkte iig met de afwikkeling van alles en hopelijk klopt het dat je niks er aan over gehouden hebt..
 
Vanochtend op de A12 rond 6:30 bij Maarn reed een mooie zwarte Model 3 op de linkerbaan. kenteken XN-4**-* . Een tip: Beter de mobiel niet in de hand hebben. Tegenwoordig gebruiken ze camera's die mobiel gebruik op de snelweg detecteren. Deze zomer gaan de camera's ook echt boetes uitdelen.
 
Vanochtend op de A12 rond 6:30 bij Maarn reed een mooie zwarte Model 3 op de linkerbaan. kenteken XN-4**-* . Een tip: Beter de mobiel niet in de hand hebben. Tegenwoordig gebruiken ze camera's die mobiel gebruik op de snelweg detecteren. Deze zomer gaan de camera's ook echt boetes uitdelen.

Er zit een goed systeem in de auto om handsfree te bellen dus waarom hebben mensen nog steeds een mobiele telefoon in hun handen??? Van mij mogen ze echt rijbewijzen gaan innemen voor dat soort gedrag
 
Vanochtend op de A12 rond 6:30 bij Maarn reed een mooie zwarte Model 3 op de linkerbaan. kenteken XN-4**-* . Een tip: Beter de mobiel niet in de hand hebben. Tegenwoordig gebruiken ze camera's die mobiel gebruik op de snelweg detecteren. Deze zomer gaan de camera's ook echt boetes uitdelen.

Ik vraag me af hoe ze gaan detecteren dat het idd een telefoon is die je in je handen hebt en niet (bijvb) een blik kalfsragout.
 
Ik vraag me af hoe ze gaan detecteren dat het idd een telefoon is die je in je handen hebt en niet (bijvb) een blik kalfsragout.
De Politie is al een behoorlijke tijd bezig de beeldherkenning intelligent aan het maken. Zodra foutpercentage onder een vooraf bepaalde norm gaat, wordt het systeem in productie genomen. De verwachting is deze zomer (enige tijd geleden nog in het nieuws). Indien je bezwaar op de bekeuring maakt, zal iemand de foto nader bestuderen.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Correctie op voorgaande bericht van mij:
Ik lees in het artikel wel dat een positieve hit op mobiel gebruik voorlopig nog wordt gecontroleerd door een agent.
 
Last edited:
De Politie is al een behoorlijke tijd bezig de beeldherkenning intelligent aan het maken. Zodra foutpercentage onder een vooraf bepaalde norm gaat, wordt het systeem in productie genomen. De verwachting is deze zomer (enige tijd geleden nog in het nieuws). Indien je bezwaar op de bekeuring maakt, zal iemand de foto nader bestuderen.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Die gaan het druk krijgen dan denk ik.
Er zijn best wel wat dingen die een telefoon lijken, maar het niet zijn.
 
Ik lees in het artikel wel dat een positieve hit op mobiel gebruik voorlopig nog wordt gecontroleerd door een agent.
Ze hebben in Brabant toch die test gedaan met agenten die rond worden gereden in een touringcar zodat ze beter in auto's en zelfs cabines van vrachtauto's te kunnen kijken, op zoek naar niet-handsfree bellers. Zelfs wanneer de agent in de touringcar een 'overtreder' spot wordt de betreffende auto nog door een andere agent in een auto of op een motor aan de kant gezet voor de het opmaken van het PV.