Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Nou ja zeg, dat is niet aardig om dat op te merken.;)
Zit die eigenaar zich elke dag bij zijn mooie Tesla te verbijten dat hij de verkeerde tekst heeft gekozen...:mad:

Niet persee Maarten, het kan een juiste bewuste keuze van de eigenaar zijn:

"De hoogte van de spanning is een compromis tussen enerzijds een zo laag mogelijke spanning vanwege de elektrische veiligheid en anderzijds een beperking van de maximale elektrische stroom, die de minimale dikte van de geleiders bepaalt. Om hetzelfde elektrisch vermogen over te brengen, moet men de stroom verdubbelen als men de spanning wil halveren. Tesla had ingeschat dat circa 220 volt een goed compromis zou zijn."
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Niet persee Maarten, het kan een juiste bewuste keuze van de eigenaar zijn:

"De hoogte van de spanning is een compromis tussen enerzijds een zo laag mogelijke spanning vanwege de elektrische veiligheid en anderzijds een beperking van de maximale elektrische stroom, die de minimale dikte van de geleiders bepaalt. Om hetzelfde elektrisch vermogen over te brengen, moet men de stroom verdubbelen als men de spanning wil halveren. Tesla had ingeschat dat circa 220 volt een goed compromis zou zijn."

Kan zijn, maar 230 V had nèt iets extra's gehad op de kentekenplaat.:)
 
  • Like
Reactions: robertvg
Vanochtend een paar intense meetings achter de rug. Daarna geen tijd om iets te lunchen. Ik dacht, wel even een luchtje scheppen. Stap ons pand uit (Crown Business Center, Hoofddorp) en wat zie(n) ik? Voor mij de eerste MX in het wild. En witte met wit interieur (oef, nice!), kenteken KH-7..-T. en aan de stekker. Iemand van hier?
 
Over op- en afritten gesproken...
Kleine omweg van de navigatie. Blijft toch een zwakte.
Volgens mij zie ik een hoop 'rood' bij de afslag die je zou verwachten. Google reageert daarop en zoekt een 'betere' route en die kan ogenschijnlijk wat 'vreemd' zijn. Herkenbaar, zelf ook diverse malen meegemaakt. Overzicht en gezond verstand zijn voor mij de oplossing.
 
Volgens mij zie ik een hoop 'rood' bij de afslag die je zou verwachten. Google reageert daarop en zoekt een 'betere' route en die kan ogenschijnlijk wat 'vreemd' zijn. Herkenbaar, zelf ook diverse malen meegemaakt. Overzicht en gezond verstand zijn voor mij de oplossing.

Klopt,

Probleem is dat hij mij 10 km verder stuurt en dan zou laten terugdraaien om in dezelfde file terecht te komen.
Aangezien ik daar de weg wel ken wist ik dat ik die route kon negeren. Na de herberekening van de route (door het negeren van de aanwijzingen) werd de ETA ingekort.

Ik vermoed eerder dat dit door de tussenkomst van Navigon is ipv Google aangezien Google op de smartphone steeds zeer accuraat is.
Maar we zullen binnenkort zien met de langverwachte update of dit verbeterd is.
 
Ontopic:

Gisterenochtend nog lang achter en voor een Belgische witte MS gereden met groene spiegels en reclame van een IT bedrijf met veel eentjes en nulletjes op de E19 Antwerpen - Brussel. Hij had geen AP volgens mij aangezien hij steeds omhoog keek van zijn smartphone om te zien of de file al bewoog :D.
 
Vanochtend rond 11:00 denk ik zo'n beetje een zilvergrijze Model X gespot. Reed in Enschede ter hoogte van vleesbedrijf Bolscher. Mijn vrouw was jammer genoeg net te laat met een foto maken.

Is de eerste keer dat we een Model X in het wild zagen rijden :) Ziet er toch wel gaaf uit.
 
Gisterenmiddag een model x donkergrijs (of zwart) bij makro delft. Stond overdekt geparkeerd, net als ik met mijn model x. Merkt dat de achterklap niet volledig openging terwijl er nog veel ruimte was....lastig de boodschappen inladen zo. Iemand van hier zelfde probleem gehad?
Heb je al geprobeerd om de klep verder omhoog te duwen met de hand? Je kan het ook op die maximale hoogte programmeren door de klepknop een tijd ingedrukt te houden tot hij weer piept.
 
  • Like
Reactions: S-19910