Vandaag bij de SuC Urmond kennis gemaakt met een nieuwe Tesla brother uit Maastricht. Lees “kennis maken” ook als “uit de brand helpen”. De beste man had, samen met zijn vader, anderhalf uur daarvoor zijn nieuwe Tesla M3 in Tilburg opgehaald, en kennelijk is de delivery tegenwoordig niet meer dan, “dit is de voorkant, daar is de achterkant, daar zit het stuur, daar het gaspedaal, stokkie rechts is voor vooruit of achteruit, dit zijn je sleutels en go! (Krijgen die delivery snuiters (m/v) tegenwoordig nog wel een training over de functies van de auto’s , of zijn het van die uitzendkrachten die morgen bij de bloemenveiling kratten staan te schuiven?)
Hij was in Urmond gestopt om even bij te laden en vroeg zich af hoe dat supercharge systeem werkte, hij keek nogal reddeloos want hij had nog geen pasje van de leasemaatschappij ontvangen. “Dat is nou het mooie van SuperChargen, je hebt geen pasje nodig”. De laadpaal checkt of het een geregistreerde Tesla is en er wordt via jouw Tesla account afgerekend. Zijn vader had in Tilburg nog gevraagd hoe het met winterbanden zat. Daar konden ze hun geen antwoord op geven. Ik heb ze maar naar een van de bandentoko’s (kwikmaster, eurofit, etc ) verwezen, kwestie van de juiste maat en of het aan de Tesla specificaties voldoet, daarvoor hoef je niet speciaal naar een Tesla vestiging te karren. Verder nog wat uitgelegd, veel mooie veilige kilometers toegewenst en ze konden hun reis verder voortzetten.
Ik hoop dat deze delivery glitch in Tilburg eenmalig was, gelukkig kon hij vertrouwen op een broeder uit zijn nieuwe familie