Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

1st Tuesday's

This site may earn commission on affiliate links.
adres is :

Suitcase NV
Kammenstraat 18
2000 Antwerpen

Best parkeren op de hoek van de Kammenstraat en Reyndersstraat, parking Brabo, die is bovengronds en heeft blijkbaar een aantal laadplaatsen voor diegene die het nodig moesten hebben.

 
Groenplaats is ondergronds, maar ruim. héél ruim zelfs, in vergelijking met Mechelen.

en deze?
parking.jpg
 
Okay, dat is goed. Ik heb ook nog een mogelijkheid gevonden op het steenplein, dat is iets verder van de Kammenstraat maar met een mogelijkheid tot laden.


Groenplaats is ondergronds, maar ruim. héél ruim zelfs, in vergelijking met Mechelen.

- - - Updated - - -

Ik herinner mij iets met omgeslagen broekspijpen van de vorige first Tuesday, en dat dit net wel of niet trendy was...

Weet iemand het nog want ik weet het niet meer? Ik ben immers zo'n type die altijd datgene aantrekt wat het bovenste ligt in de kleerkast (gelukkig weet mijn vrouw dat goed) :biggrin::biggrin:


Wordt er iets verwacht qua kledingstijl ? of gewoon casual as per usual ?
 

Parking Brabo heb ik nog niet gedaan met de S, maar ik meen mij te herinneren dat ook deze ruim is.
Je kan ook de parking onder de Grote Markt nemen, die is ook goed.



. Ik heb ook nog een mogelijkheid gevonden op het steenplein, met een mogelijkheid tot laden.

- - - Updated - - -

Ik herinner mij iets met omgeslagen broekspijpen van de vorige first Tuesday, en dat dit net wel of niet trendy was...
Weet iemand het nog want ik weet het niet meer? Ik ben immers zo'n type die altijd datgene aantrekt wat het bovenste ligt in de kleerkast (gelukkig weet mijn vrouw dat goed) :biggrin::biggrin:


Steenplein : laadpunt is héél smal (ik heb er tweemaal geladen, en moest telkens aan de passagierskant uitstappen...)
Ook meestal geICEd,
verder 1*220V én de schuko van je UMC is te groot. Je moet een haakse stekker hebben om te kunnen laden.
Dit alles geldt trouwens voor zowat alle laadpalen van de stad Antwerpen die ik geprobeerd heb, op het laadpunt P+R olympiade na. (daar is ook type2)
Voordeel : gratis laden én parkeren :love:

maar vooral... ik wou daar ook proberen te laden. ik heb de juiste stekker
smile.gif

én een héél goede sticker als er weer eens een Pools bestelwagentje in de weg staat.
wink.gif



De omgeslagen pijpen waren dus wél trendy.


aanvulling : gratis én ruim parkeren kan altijd langsheen de kaaien, (Cockerillkaai, St Michielskaai, inrit Scheldestraat)
 
Last edited:
Steenplein : laadpunt is héél smal (ik heb er tweemaal geladen, en moest telkens aan de passagierskant uitstappen...)
Ook meestal geICEd,
verder 1*220V én de schuko van je UMC is te groot. Je moet een haakse stekker hebben om te kunnen laden.
Dit alles geldt trouwens voor zowat alle laadpalen van de stad Antwerpen die ik geprobeerd heb, op het laadpunt P+R olympiade na. (daar is ook type2)
Voordeel : gratis laden én parkeren :love:

maar vooral... ik wou daar ook proberen te laden. ik heb de juiste stekker :smile:
én een héél goede sticker als er weer eens een Pools bestelwagentje in de weg staat. :wink:

We zijn ook vlakbij SuC aartselaar... dus voor laden ga ik daar wel naartoe
 
Ik ben zelf nog nooit met de Tesla in parking Brabo gaan staan, enkel andere auto's, maar ik kan wel vertellen dat de in- en uitrit erg smal is (ook voor gewone auto's al). Tenminste, dat is mijn ervaring.
Als je toch daar staat, kun je beter in de Groenplaats gaan staan, die is denk ik beter (ook nog nooit ingereden met de Tesla, wel met andere auto's).

In de Grote Markt ben ik al wel gaan staan met de Tesla. Dat past prima. Inrit ook niet overdreven breed (das eigenlijk nergens :)), maar gaat goed. Kun je ook nog laden (twee punten 32A 3-fase, werkt met TNM), op de verdieping waar je binnenrijdt. Deze is ook niet zo ver van de Groenplaats.
 
Parking de Meir, bij de Boerenleentoren (KBC, Interparking), lijkt mij ook goed (wederom nooit zelf ingeweest met Model S, wel andere auto's). Wederom opletten met in- en uitrijden (hoge stoepen...), maar van binnen vrij ruim opgezet. 1 laadpunt, of ze moeten het pionnetje bij het tweede punt weggehaald hebben (twee punten naast elkaar, maar krap).
 
Parking de Meir, bij de Boerenleentoren (KBC, Interparking), lijkt mij ook goed (wederom nooit zelf ingeweest met Model S, wel andere auto's). Wederom opletten met in- en uitrijden (hoge stoepen...), maar van binnen vrij ruim opgezet. 1 laadpunt, of ze moeten het pionnetje bij het tweede punt weggehaald hebben (twee punten naast elkaar, maar krap).

Met de Tesla al enkele keren bij Interparking Meir gestaan... Inrijden is geen punt. Uitrijden is leuk tijdens het bochtenwerk, gewoon met de neus dicht bij de (plastic) paaltjes gaan zodat je de velg rechtsachter niet beschadigt. Aan de slagbomen bij de uitgang wel zeer goed opletten want daar is het toch wel wat smal.

Dat die parking binnenin ruim is moet ik toch wel tegenspreken. De Tesla past netjes in zo'n vak, maar daarmee is het dan ook gezegd. Maar goed, 's avonds staat die parking doorgaans niet zo vol.

Voor de durvers / liefhebbers van bochtenwerk: je kan tot +3 :biggrin: