Volgens mij is het ook niet heel goed voor je accu om hem alleen via een snellader op te laden.Gaat hard dan bij mij met de M3LR AWD sinds 30-9
-1.18%
Nog niet geladen na update 40.50.1.
Alleen DC geladen en een enkele keer tot 100
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij is het ook niet heel goed voor je accu om hem alleen via een snellader op te laden.Gaat hard dan bij mij met de M3LR AWD sinds 30-9
-1.18%
Nog niet geladen na update 40.50.1.
Alleen DC geladen en een enkele keer tot 100
Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel ook AC.Volgens mij is het ook niet heel goed voor je accu om hem alleen via een snellader op te laden.
Eerste 10000km gaan het hardst.Gaat hard dan bij mij met de M3LR AWD sinds 30-9
Rijpatroon zou je niet terug moeten zien. Deze range is gebaseerd op "typical" verbruik en daar hebben wij geen invloed op.nu toch ook een dip gepakt. maar vraag me af of het niet is omdat ik de laatste tijd veel meer kortere ritjes doe dan ervoor (waardoor verbruik per rit stijgt) en dat ie denkt dat dat mijn nieuwe rijpatroon isView attachment 493737
nu toch ook een dip gepakt. maar vraag me af of het niet is omdat ik de laatste tijd veel meer kortere ritjes doe dan ervoor (waardoor verbruik per rit stijgt) en dat ie denkt dat dat mijn nieuwe rijpatroon isView attachment 493737
model 3 long range. met de 19"En jij rijd?
Die 1,5% verlies topic-titel is wel een beetje voorbarige conclusie.
View attachment 493877
Klopt, Elon heeft mij er na 1e laadsessie op 50.x er 3km bijgegeven. Mensen die stout zijn geweest kregen wat in mindering
Ja nu het weer nachtvorst is dacht ik juist 'het zal wel weer verder kelderen' .. maar ik begrijp van je dat er andere parameters in het spel zijn ;-)
Maargoed, er is degradatie, dat is normaal.
En zeker in eerste levensfase van de accu.
Nu na dik 26,500 km iets van 6 a 7 km minder op 100% dan bij aflevering, dat vind ik nog best wel weinig degradatie, valt me alles mee.
Maar het is maar net hoe ze de getallen willen voorschotelen hoor. Het zegt allemaal niks.
Gisteren 220 km snelweg gereden, rustig, overal beetje onder de snelheidslimiet 115-125,
sentry mode aan en 1 x voorverwarmen 20mins... Pack van 90% naar 9% met een AWD LR.
Zijn toch zomerdagen dat ik meer dan het dubbele aan kms haalde uit die 81% lading zeg maar. Dus tja, wat zegt 6/7 km degradatie? Het is allemaal geen exacte wetenschap hoor... Gewoon rijden en laden wanneer je laden moet. Heb nog *nooit* onderweg hoeven bijladen omdat ik anders niet meer thuis kwam o.i.d.
Tis gewoon beetje plannen en rekening houden dat het 's winters LOEIhard gaat met je range, zeker met 110/120+ kms/pu.
Dubbel verbruik in de winter? Nee hoor. Althans, niet op lange stukken. Eerder 10-20% meer (afhankelijk van de snelheid).
Ik overdrijf graag.
Maar 10-20% meer is wel iets te positief denk ik. Volgens TeslaFI is efficiency (ook op langere ritten, waar juist vaak veel snelweg bijzit met hogere snelheden) toch regelmatig tussen de 60-70% als de temperatuur tussen 0-5 graden ligt.
View attachment 494054
Ik heb het over de echt lange ritten.
Het is mijn ervaring met zowel de MS als met de M3.
Zoals recent: wintersport, 150 km/u op de AP. Gemiddeld verbruik ongeveer 225 wh/km. In de zomer met dezelfde snelheden kom ik echt niet onder de 200 wh/km, zeker niet icm regen.
Ja wintersport doe ik nooit. Ik denk dat dat voor veel mensen ook een max 1 x per jaar "uitzondering rit" is.
Ik heb het over gewoon winters dagelijks verbruik.. En niet over korte ritten, maar over 100+ km ritten
Sorry, ben ik als enige wat sceptisch als ik deze aarden lees?Zoals recent: wintersport, 150 km/u op de AP. Gemiddeld verbruik ongeveer 225 wh/km.
Sorry, ben ik als enige wat sceptisch als ik deze aarden lees?
Sorry, ben ik als enige wat sceptisch als ik deze aarden lees?