Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aantal vragen zzp’er aanschaf model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Beste mensen,

Ik ben zzp’er en overweeg om zakelijk een Model 3 Standard Range Plus aan te schaffen. Kunnen jullie mij helpen met jullie ervaringen en antwoord geven op mijn vragen?

Thuis kan ik niet laden. Ik woon 4-hoog en de gemeente plaatst geen laadpaal op de parkeerplaats. In hoeverre zou je mij een Tesla adviseren als je alleen openbaar kan laden?

Dit zou voor mij de eerste keer zijn dat ik een gloednieuwe auto ga aanschaffen. Eerder kocht ik alleen occasions. Wat kan je zeggen mbt de afschrijving van een Tesla ten opzichte van een ‘oudewetse’ auto?

En laatste vraag: ik zou de auto contant helemaal kunnen aanschaffen. Zou je dan financial lease adviseren of meteen alles zelf betalen?

Dank jullie wel voor de hulp :)
 
Ik zou adviseren de auto te leasen, omdat de betaalde rente ook fiscaal aftrekbaar is. Daarnaast behoud je je kapitaal om in je bedrijf of andere assets te investeren. Door de lage bijtelling en de aftrek van kosten is financial lease behoorlijk aantrekkelijk. Blijft een persoonlijke keuze maar een auto is linksom of rechtsom nooit een heel verstandige investering, om dan al je contante geld erin te gooien vind ik altijd wat tricky maar als je het je kan veroorloven...
 
Last edited:
Wat kan je zeggen mbt de afschrijving van een Tesla ten opzichte van een ‘oudewetse’ auto?

Lijkt me momenteel heel lastig te voorspellen. Als het goed is lease je de auto voor 60 maanden. Wat hij dan nog waard is over 60 maanden? Zeg het maar, geen idee. Ik heb zelf als ZZP-er ook financial lease gedaan en gekozen voor een lage slottermijn. Daardoor wordt het maandbedrag wel wat hoger, maar kom je aan het eind van de looptijd niet voor verassingen te staan.