Hans69
Member
heb 3 binnenkomende fasen - dus das geen probleem - maar de algemene procedure is een kluwen, waar een leek niks van snaptLaat me raden, huidige aansluiting heeft 1x40A aansluiting en er komen geen 3 fasen binnen in huis?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
heb 3 binnenkomende fasen - dus das geen probleem - maar de algemene procedure is een kluwen, waar een leek niks van snaptLaat me raden, huidige aansluiting heeft 1x40A aansluiting en er komen geen 3 fasen binnen in huis?
Ik had een offerteaanvraag ingevuld en kreeg een afspraak voor 6 weken later. Ondertussen had ik de HPWC geïnstalleerd (met morele remote steun van @S-19910) en gemerkt dat ik die verzwaring eigenlijk niet nodig had. Ik heb de afspraak afgebeld.heb 3 binnenkomende fasen - dus das geen probleem - maar de algemene procedure is een kluwen, waar een leek niks van snapt
Ik had een offerteaanvraag ingevuld en kreeg een afspraak voor 6 weken later. Ondertussen had ik de HPWC geïnstalleerd (met morele remote steun van @S-19910) en gemerkt dat ik die verzwaring eigenlijk niet nodig had. Ik heb de afspraak afgebeld.
Ik zou je ook aanraden om te beginnen met wat je hebt. Een nacht duurt in 99,9% van de gevallen lang genoeg om voldoende vol te raken.
Ik doe het met een monofase aansluiting van 40A. Ik laad op 32A - 34km/u. We vermijden andere grote verbruikers tegelijkertijd, maar een (vaat)wasmachine kan er nog net bij (voor die keer dat we onoplettend waren). En mocht je eens heel onoplettend zijn, dan is er nog de hoofdzekering.
Als dat laatste wel een probleem mocht zijn, kan je voor een loadbalancer gaan. Hier al genoeg besproken.
Ik lees dat je 3 fasen hebt, dan is er echt geen issue denk ik. Tenzij je elektrisch verwarmt misschien. Verzwaren is duur, vaste kosten verhogen en de nutsmaatschappij profiteert er vaak van om je op extra kosten te jagen: "cablage vanaf straat is niet meer volgens de norm, we moeten die dus ook vernieuwen".
Moet toegeven dat dit toch ook mijn ervaring is.Ik had een offerteaanvraag ingevuld en kreeg een afspraak voor 6 weken later.
34km/u is nog meer dan 10u om hem vol te krijgen - heb regelmatig dagen dat ik 300-500km per dag heb.
We moeten Hans zijn agenda niet maken, maar... denk dat er bij klantenbezoeken van 300 à 500km/dag nog veel tijd overblijft om nog te SuCen.Bij 300 km passeer je zeker een superlader, bij 500 moet je sowieso onderweg laden. Die 2 uur die je thuis te weinig had aan 34 km/u heb je daar in 10 minuten ingehaald.
Excuses. Had verkeerdelijk de vraag als een beginnersvraag geïnterpreteerd.We moeten Hans zijn agenda niet maken, maar... denk dat er bij klantenbezoeken van 300 à 500km/dag nog veel tijd overblijft om nog te SuCen.
EN de uren die Hans al aan de SuC heeft gehangen het vorige jaar is al niet te onderschatten.
En ik zie net dat het woordje "niet ontbreekt in mijn tekstExcuses. Had verkeerdelijk de vraag als een beginnersvraag geïnterpreteerd.
Heb nu twee keer gekeken van waar ze kwam.
Ge kunt al beginnen met uw dichtste Tesla-buren indien interesse, grijns grijns. 'k Heb mezelf net toegevoegd aan die Zeemaps-kaartIk moet dringend eens op wat events geraken om wat mensen te leren kennen. Als ik een gezicht bij de avator kan plakken, zal de herkenning beter zijn.
We moeten Hans zijn agenda niet maken, maar... denk dat er bij klantenbezoeken van 300 à 500km/dag nog veel tijd overblijft om nog te SuCen.
EN de uren die Hans al aan de SuC heeft gehangen het vorige jaar is al niet te onderschatten.
Hoe ver is Nieuwegein ? Komende vrijdag ?Ik moet dringend eens op wat events geraken om wat mensen te leren kennen. Als ik een gezicht bij de avator kan plakken, zal de herkenning beter zijn.
Hoe ver is Nieuwegein ? Komende vrijdag ?
Je kunt ook zelf een feestje gevenVer. Maar dat is het probleem niet. Ik kan niet.
Nieuwjaarsdiner Tesla club België ook niet en belangenvereniging EV ook niet.
Tot nu toe alleen maar bij opening SuC Aalst, waar ik met enkele Belgische leden heb kennis gemaakt.
Komt nog wel eens goed. Mss met de E-rally.
hou ook even rekening met de toekomst. zelf heb ik bewust voor een losse kabel gekozen, bij min de charger in garage ( maar auto staat buiten). indien je een andere auto aansluit wil dat wel eens niet passen aan de auto kant ( bv mijn outlanr heeft een type 1 of chademo en geen type 2.) Visite met een non- type 2 of een andere auto in de toekomst kan wellicht vragen om een andere aansluiting. met een losse kabel kun je ook over 5 jaar nog mee.
daarnaast ben ik zelf naar een maxem smartcharger aan het kijken, met name om zonder verzwaring toch sneller te kunnen laden. 's nachts laden is prima, maar als je overdag nog een keer weg moet is 50km per uur soms een pain in the butt. De smartcharger zorgt dat alle beschikbare energie, eventueel ook nog de extra opbrensgt van je zonnepanelen, nnaar het laadpunt gaat.
tenslotte kijk naar de KIA en/of MIA ( nederland) Bij beiden moet de totale investering boven de 2500 liggen. KIA kun je behalen samen met zonnecellen, MIA samen met de aanschaf van je tesla.
Die 5e draad is voor de aarde. Grondkabel is altijd aarde op de mantel zodat 'ie eruit knalt als je met een schop de kabel doorsnijdt. Maar alle laadpalen die ik heb gezien willen 5x6mm qua aansluiting (ook een 11kW paal). En dus wil ik zeker weten dat je de mantel op een goede manier kan aansluiten, of dat ik gewoon 5x6mm2 grondkabel moet leggen zelf.
Ik ben ook nog geen aardlekautomaat tegengekomen die Type B lekstroomdetectie heeft. Krachtgroep heb ik al binnen, nu de rest nog maar dat heeft pas nut als de auto in aantocht is.