Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Amsterdam supercharger / Taxi overbelasting

This site may earn commission on affiliate links.
@Defiant

Ik voel wederom veel frustraties bij je bewoording.

Maar om het een en ander de wereld uit te helpen/je te corrigeren de fair use policy geldt voor alle voertuigen aangeschaft na 15 december 2017.

Daar valt mij voertuig en alle voertuigen waar nu de discussie om draait niet onder dus ik denk dat we daar beide onze tijd niet aan hoeven te verspillen

Verder ‘ga naar de 30cent per KWH lader’ is denk ik een keuze die elke persoon/ondernemer zelf moet maken en als Tesla binnen redelijkheid bleef dan hadden alle taxi’s daar graag gebruik van gemaakt maar om ze een verbod op te leggen voor iets wat bij aanschaf is bijgeleverd en ze te dwingen middels beveiliging medewerkers bij een slagboom een overeenkomst aan te gaan op Schiphol ( ”beetje derde wereld praktijken als je mij vraagt”).

Klopt het dan dat er wellicht sprake is van misleiding van de consument?

En verder spreek je van Chauffeurs die stampvoeten bij Tesla ik zie het heel anders als ik een overeenkomst heb met een bedrijf waaraan bepaalde rechten zijn ontleend dan kom ik graag op voor mijn rechten.
Ben blij dat ik in een land leef met wetten en regelgeving en rechtsprekende macht.

Tot slot is deze hele discussie gestart niet om mezelf of anderen gelijk te geven maar puur om een gesprek aan te gaan met alle andere belanghebbende.
En ook daarbij ben ik blij dat we in een land leven waar vrijheid van meningsuiting in de grondwet is opgenomen.
 
De enige echte manier waarop Tesla alle partijen blij kan maken, is om wat extra -- voor iedereen toegangkelijke -- SuCs met flink wat stalls aan te leggen in- of rond A'dam. De partij die het proces hiervoor kan versnellen lijkt me de gemeente A'dam (vergunningen, grond).
Zonder er iets verder van af te weten lijkt het me sterk dat Tesla niet van wils is om meer SuCs aan te leggen, het lijkt me dat het vooral op bureaucratie en beschikbare locaties hangt.

Wat ik verder zo lees, SuC Schiphol die door één van de (concurrerende) taxibedrijven uitgebaat gaat worden? Aparte wurgcontracten? Speciale software voor taxi's?
Dat soort gerommel doet de hele zaak geen goed. Ik hoop echt dat dit slechts een heel tijdelijk fenomeen is totdat de superchargers zijn opgeschaald.
 
De enige echte manier waarop Tesla alle partijen blij kan maken, is om wat extra -- voor iedereen toegangkelijke -- SuCs met flink wat stalls aan te leggen in- of rond A'dam. De partij die het proces hiervoor kan versnellen lijkt me de gemeente A'dam (vergunningen, grond).
Zonder er iets verder van af te weten lijkt het me sterk dat Tesla niet van wils is om meer SuCs aan te leggen, het lijkt me dat het vooral op bureaucratie en beschikbare locaties hangt.

Ik mis inderdaad de verantwoordelijkheid van de Gemeente Amsterdam. Die pushen electrische taxi's op het moment zo erg.
Bij het centraal station was er een voorrangsregeling voor schone taxi's van 1 op 4. Dat werd verhoogd naar 1 op 3 en zo verder.
Dan nog 5000 euro aankoopsubsidie voor electrische voertuigen.
Als je dat allemaal zo stimuleert dan moet je als gemeente ook zorgen dat de infrastructuur er is en dat niet allemaal neerleggen bij de fabricant van de auto's.

Overigens sprak ik gisteren een onderzoeker van de Hogeschool van Amsterdam die juist onderzoek deed naar de hele overgang naar schone taxi's in de stad. Volgens hem was een gemiddelde taxi rit in Amsterdam 15 kilometer, en per dag zo'n 10 van die ritten.
E.e.a. volgens interviews met taxi chauffeurs.
Heel wat minder dan 700km per dag dus.
 
Ik mis inderdaad de verantwoordelijkheid van de Gemeente Amsterdam. Die pushen electrische taxi's op het moment zo erg.
Bij het centraal station was er een voorrangsregeling voor schone taxi's van 1 op 4. Dat werd verhoogd naar 1 op 3 en zo verder.
Dan nog 5000 euro aankoopsubsidie voor electrische voertuigen.
Als je dat allemaal zo stimuleert dan moet je als gemeente ook zorgen dat de infrastructuur er is en dat niet allemaal neerleggen bij de fabricant van de auto's.

Overigens sprak ik gisteren een onderzoeker van de Hogeschool van Amsterdam die juist onderzoek deed naar de hele overgang naar schone taxi's in de stad. Volgens hem was een gemiddelde taxi rit in Amsterdam 15 kilometer, en per dag zo'n 10 van die ritten.
E.e.a. volgens interviews met taxi chauffeurs.
Heel wat minder dan 700km per dag dus.
Er is een enorm verschil tussen taxi's in Amsterdam en taxi's op Schiphol. De laatsten doen veel langere ritten naar bestemmingen door het hele land.
 
Ik mis inderdaad de verantwoordelijkheid van de Gemeente Amsterdam. Die pushen electrische taxi's op het moment zo erg.
Bij het centraal station was er een voorrangsregeling voor schone taxi's van 1 op 4. Dat werd verhoogd naar 1 op 3 en zo verder.
Dan nog 5000 euro aankoopsubsidie voor electrische voertuigen.
Als je dat allemaal zo stimuleert dan moet je als gemeente ook zorgen dat de infrastructuur er is en dat niet allemaal neerleggen bij de fabricant van de auto's.

Overigens sprak ik gisteren een onderzoeker van de Hogeschool van Amsterdam die juist onderzoek deed naar de hele overgang naar schone taxi's in de stad. Volgens hem was een gemiddelde taxi rit in Amsterdam 15 kilometer, en per dag zo'n 10 van die ritten.
E.e.a. volgens interviews met taxi chauffeurs.
Heel wat minder dan 700km per dag dus.

De taxi’s in Amsterdam leggen inderdaad minder km’s af vandaar dat Nissan Leaf of Hyundai Ionic een veelgebruikte voertuig is.

Maar een gemiddelde Schiphol chauffeur heeft andere ritten dan een Amsterdamse chauffeur.
Een rit vanaf Schiphol naar Amsterdam is +/- 20 km heen en +/- 20 km terug ( en niet te vergeten dat iemand ook vanuit woonplaats naar Schiphol moet rijden).

Verder is het gebruikelijk om 2 chauffeurs per dag op een auto in te zetten.
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
Ik begrijp niet goed waarom de zwarte piet hier nu plotseling bij de gemeente Amsterdam wordt gelegd. Als er één gemeente is die veel doet met betrekking tot de aanleg van laadpalen is het Amsterdam wel. Hoe komen jullie er bij dat Amsterdam niet zou willen meerwerken aan een nieuwe supercharger?
 
Heren,

Toen dit project (Tesla Taxi’s) 4 jaar geleden een leven begon te krijgen had niemand het voorzien dat het zou slagen.

We hebben de auto aangeschaft bij de oude Tesla kantoor met 1 Balie medewerker en ze hadden 3 bruggen staan bij de service center.

Levering werd gedaan op een braakliggend terreintje van een nieuw gebouw van de onderhandelende ‘Schipholtaxi maffia’.

1 ding werd breeduit gecommuniceerd vanuit Tesla we willen dit project een succes laten worden ondanks dat we een moeilijke start hadden.
(Een ritje naar lutjebroek doen snachts en daar 5 uur lang aan een 11KW lader staan die niet eens 11KW laadt)

En weet je heren wij ( tesla taxi chauffeurs) hebben overal aan meegewerkt onder de nom laten we elektrisch rijden de toekomst maken. Laten we hierop terugkijken en denken dat waren de Pioneers onder het elektrisch rijden.
Maar naar mate de tijd verstrekte werden wij gedomiseerd dan gewaardeerd en dat is wel jammer.
 
  • Like
Reactions: Jkr85
De enige echte manier waarop Tesla alle partijen blij kan maken, is om wat extra -- voor iedereen toegangkelijke -- SuCs met flink wat stalls aan te leggen in- of rond A'dam. De partij die het proces hiervoor kan versnellen lijkt me de gemeente A'dam (vergunningen, grond).
Zonder er iets verder van af te weten lijkt het me sterk dat Tesla niet van wils is om meer SuCs aan te leggen, het lijkt me dat het vooral op bureaucratie en beschikbare locaties hangt.

Wat ik verder zo lees, SuC Schiphol die door één van de (concurrerende) taxibedrijven uitgebaat gaat worden? Aparte wurgcontracten? Speciale software voor taxi's?
Dat soort gerommel doet de hele zaak geen goed. Ik hoop echt dat dit slechts een heel tijdelijk fenomeen is totdat de superchargers zijn opgeschaald.

Ik denk niet dat Tesla bereid noch in staat is de elektriciteit voor alle kilometers die wij met zijn allen rijden voor zijn rekening te nemen. Tesla is niet voor niks continue bezig om het oneigenlijk gebruik terug te dringen.
Al zou Tesla nog meer SuperChargers bijbouwen en er zou geen afdoende rem op het oneigenlijk gebruik zijn dan zitten al die SuperChargers zo weer vol en blijft het probleem gewoon bestaan. Dat gaat namelijk precies volgens het model van meer asfalt, lost ook alleen maar tijdelijk een probleem op.

Tesla zou er goed aan doen de SuperChargers te bestemmen voor uitsluitend doorgaand verkeer. Daarnaast voldoende nieuwe lokale SuperChargers aanleggen voor die mensen die niet thuis kunnen laden. Iedereen die daar laadt betaalt daarvoor, dus ook taxi's.

Alleen dan blijft het unieke van een Tesla dat je snel en zonder beperkingen door Europa kan reizen intact. Als je op een internationale - vakantie - reis regelmatig moet wachten voor je bij een SuperCharger kan laden, dan gaat het plezier er snel vanaf.

Als mij dit regelmatig zou gebeuren, zou ik voor langere reizen gewoon weer met een brandstofauto gaan rijden. Voor lokaal verkeer kan ik mijn Model S gebruiken of t.z.t. een betaalbaarder alternatief. Een Nissan Leaf met een 40 of 60 kWh accu is voor lokaal verkeer voor mijn behoefte meer dan voldoende.