Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben dinsdag en woensdag door een Engels sprekende vriendelijke servicemedewerker van VehicleSupportEMEA gebeld uit Amsterda omdat Summon niet meer werkte. Ik had dat minstens een half jaar niet meer gebruikt.
Tijdens het gesprek bleek ook dat sleutelloos rijden niet werkte, dat gebruik ik namelijk ook niet. Ik moest de foutmeldingen fotograferen en mailen.

Hij bevestigde aan mij dat 2020.36.11 de laatste software-update was. Het probleem was echter nog steeds niet opgelost.

Ik had Loek daarna nog even geappt en die berichtte terug dat ze de 'reset mcu commands key' procedure zouden moeten doen. Dat heb ik toen gemaild aan vehiclesupportemea en de dag erna kreeg ik een mail terug, dat ik het opnieuw moest proberen. En zie daar, summon (voorrijden heet het nu weer) en sleutelloos rijden werken weer.
upload_4030 (1).jpg
upload_4031.jpg
 
  • Like
Reactions: Maarten
Summon nog nooit gebruikt. 1x een poging gedaan, maar dat ging met een paar error meldingen en toen heb ik het maar opgegeven (niet belangrijk genoeg).
Keyless driving 1x keer gebruikt, althans via de telefoon, om een bekende toegang te geven en in de auto te laten rijden.

Zouden we met de AP1 a.u.b. terugkunnen naar de update pre-EU maatregelen? Dat zou pas een update zijn.
 
Summon nog nooit gebruikt. 1x een poging gedaan, maar dat ging met een paar error meldingen en toen heb ik het maar opgegeven (niet belangrijk genoeg).
Keyless driving 1x keer gebruikt, althans via de telefoon, om een bekende toegang te geven en in de auto te laten rijden.

Zouden we met de AP1 a.u.b. terugkunnen naar de update pre-EU maatregelen? Dat zou pas een update zijn.
Met die laatste ben ik het helemaal eens. Dat zou wat meer mogelijk maken voor AP1. Met summon ben ik het niet met je eens. Ik gebruik het bijna wekelijks om de auto in en uit mijn garage te rijden. Geweldige functie, echter moet je wel je sleutel op ruit boven de ruitenwisser leggen van de bestuurder om het op afstand leuk te laten werken.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Met die laatste ben ik het helemaal eens. Dat zou wat meer mogelijk maken voor AP1. Met summon ben ik het niet met je eens. Ik gebruik het bijna wekelijks om de auto in en uit mijn garage te rijden. Geweldige functie, echter moet je wel je sleutel op ruit boven de ruitenwisser leggen van de bestuurder om het op afstand leuk te laten werken.
Dat van die sleutel wist ik niet. Vandaar dat het niet werkt bij mij . nu voel ik me toch een beetje dom. Dank voor de tip!

Waar boven de ruitenwisser?
 
Dat van die sleutel wist ik niet. Vandaar dat het niet werkt bij mij . nu voel ik me toch een beetje dom. Dank voor de tip!

Waar boven de ruitenwisser?
Ik denk dat het heeft te maken met het feit dat in Europa vereist is dat de auto de sleutel "ziet". Dwz, dat de sleutel moet dicht bij de auto zijn. Anders stopt summon abrupt zodra de sleutel niet gedetecteerd is.

Dus ofwel, terwijl aan het "summonen", loop je mee heel dicht bij de auto met de sleutel in zak, of laat je gewoon de sleutel op de auto terwijl dat het beweegt.
 
Dat van die sleutel wist ik niet. Vandaar dat het niet werkt bij mij . nu voel ik me toch een beetje dom. Dank voor de tip!

Waar boven de ruitenwisser?
Als je voor de auto staat leg ik de sleutel altijd boven de ruitenwisser aan de bestuurderskant zo op de plek waar je het type plaatje kunt zien. En zie hier, dit is echt niet mogelijk zonder summon of je moet ala dukes of hazard uit je auto klimmen.
20200830_192640.jpg
 
Ik ook, alhoewel in de app bij "Software-update" staat dat ie gedownload wordt, maar bij "Versie" onderaan in de app staat diezelfde versie al wel. In de auto onder "Software" staat ook dat ie gedownload wordt, maar zodra verbonden met wifi blijft de vooruitgang op 0kb/s staan.
Met andere woorden, ik weet niet echt of ik het heb....
 
Stukje van het US forum van een AP1 auto die zijn MCU heeft geupgrade naar MCU2.
Is er iemand die dit eerder heeft gehoord? Zou dat alleen in de US zijn? Maar dan zou het nu ook al moeten kunnen daar toch?
Zou wel een fijne toevoeging zijn!

Noticed improvements
subjectively better sound
music changes in milliseconds not seconds
map screen during travel updates in less than 1/2 second now not several seconds or more.
LTE now has much better signal
Browser loads quickly, 1 second or less typically, not minutes and minutes and minutes
Much less lane wiggle on autopilot, almost as good as AP3 - a subjective comment - but may be true
Instant lane changes using the turn signal - not seconds later
Sensors appear to be longer range. I would need to test that. Might just be the display render.
AP1 now will instantly come on almost at the begining in a radius turn exit ramp and will follow the curve, before it would not reliably work till I left the ramp entirely


AP1 MCU2 Upgrade?
 
Stukje van het US forum van een AP1 auto die zijn MCU heeft geupgrade naar MCU2.
Is er iemand die dit eerder heeft gehoord? Zou dat alleen in de US zijn? Maar dan zou het nu ook al moeten kunnen daar toch?
Zou wel een fijne toevoeging zijn!

Noticed improvements
subjectively better sound
music changes in milliseconds not seconds
map screen during travel updates in less than 1/2 second now not several seconds or more.
LTE now has much better signal
Browser loads quickly, 1 second or less typically, not minutes and minutes and minutes
Much less lane wiggle on autopilot, almost as good as AP3 - a subjective comment - but may be true

Instant lane changes using the turn signal - not seconds later
Sensors appear to be longer range. I would need to test that. Might just be the display render.
AP1 now will instantly come on almost at the begining in a radius turn exit ramp and will follow the curve, before it would not reliably work till I left the ramp entirely



AP1 MCU2 Upgrade?
Tesla slashes Model S and Model X infotainment upgrade price by 40% (teslarati.com)
Infotainment-upgrade | Tesla Nederland maar nog wel steeds voor de hoge prijs: €2590
Voor €1500 wordt het wel interessanter.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL