Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Oude melding:

View attachment 537120

Deze kreeg ik gister:

View attachment 537117

Spannend :p

En, doet de auto het nog?
Ik heb dezelfde boodschap op 30 April gekregen, dus 1 dag op voorhand de allereerste keer. En dan nog toevallig gezien, want gezien de Coronatoestand staat de auto hier maar niets te doen. We zijn nu 3 mei, de auto staat hier nog, niets aan de hand. Of toch?
 
Tot nu toe werkt alles nog bij mij incl de app, zag wel op het Amerikaanse deel een aantal die nog op versie 8 zitten die geen verbinding
En, doet de auto het nog?
Ik heb dezelfde boodschap op 30 April gekregen, dus 1 dag op voorhand de allereerste keer. En dan nog toevallig gezien, want gezien de Coronatoestand staat de auto hier maar niets te doen. We zijn nu 3 mei, de auto staat hier nog, niets aan de hand. Of toch?

2 min geleden gekeken maar alles werkt nog bij mij.

Zag wel dit topic op het Amerikaanse gedeelte:

Who is still on v8?
 
Vandaag merkte ik de extra highway autopilot en premium connectivity headers in het software tabblad. Er is geen update geweest.
 

Attachments

  • 20200508_170357.jpg
    20200508_170357.jpg
    537.5 KB · Views: 65
  • Informative
Reactions: FrankNL
2 min geleden gekeken maar alles werkt nog bij mij.

Een week geleden werkte het nog prima op de oude versie totdat mijn drive unit kapot ging en dan moeten ze de software updaten dus ik draai helaas niet meer op 2019.40.2.1...

Lang verhaal maar uiteindelijk heb nog een 1 dagje met een loaner 90D mogen rijden.

3x raden welke software versie er op de loaner stond...


Zal het verklappen: 2019.40.2.1 o_O
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Inmiddels ben ik ook over naar 2020.16.2.1 ( auto uitgeleend en degene dacht het is wel handig om te installeren.....) en ik moet zeggen dat het erger leek dan het daadwerkelijk is. Ja je moet wat sneller het stuur bewegen dan ervoor, maar is niet hinderlijk. De lane change is in het begin frusterend omdat je 2 sec moet wachten tot hij het doet. Maar hij doet het wel 97 van de 100 keer. En ook soepel. Die 2 seconden zit er na een paar dagen wel in gesleten.

Dus mocht je twijfelen, het is geen ramp om te upgraden...
 
Ik vrees dat ik de grote vooruitgang van 2020.16.2.1 binnenkort ook zal ervaren. Sinds gisteren is het touchscreen pikzwart, reset helpt niet meer. De IC geeft de snelheid in mph weer, de airco is niet meer uit te schakelen, laden gaat alleen nog aan 2 Amp. Ze bekijken het nu bij Tesla, maar ik vrees dat dit een nieuwe touchscreen gaat worden en dat zal wel alleen kunnen met een firmware upgrade. Nu nog afwachten wat dat grapje gaat kosten.
 
Ik vrees dat ik de grote vooruitgang van 2020.16.2.1 binnenkort ook zal ervaren. Sinds gisteren is het touchscreen pikzwart, reset helpt niet meer. De IC geeft de snelheid in mph weer, de airco is niet meer uit te schakelen, laden gaat alleen nog aan 2 Amp. Ze bekijken het nu bij Tesla, maar ik vrees dat dit een nieuwe touchscreen gaat worden en dat zal wel alleen kunnen met een firmware upgrade. Nu nog afwachten wat dat grapje gaat kosten.

Je kunt ook je eMMC laten vervangen bij Loek of in Almere? Kost aanzienlijk minder en kan je nu behoorlijk vlot regelen schat ik zo in. Bij tesla kost je het je +/- 2.500 en bij eerder genoemde +/- 500. Zelf bij Loek gedaan en ben erg blij dat het gedaan is.

Scherm vervangen zou ik op wachten als je zometeen de upgrade naar MCU2 kan doen. Kost evenveel maar dan heb je ineens voor je gevoel een "nieuwe" S met extra functionaliteit en veel betere snelheid van je scherm/menu's.

Ik heb wel het idee dat de autopilot nu meer "zoekt" tussen de lijnen waar het eerst snaarstrak reed. Heb jij dit ook gemerkt @FrankNL

Nee merk daar helemaal niks van, nog even specifiek naar gekeken gisteren maar hij rijd net zo straks als daarvoor. Moet wel zeggen dat ik nog nooit heb gehad dat hij "slingert" tussen de lijntjes.
 
Ik rij bijna niet meer sedert de lockdown, maar ik heb het gevoel dat de wagen sedert 1 vd laatste updates, bij het opzetten van de AP, minder niet meer eerst naar rechts uitwijkt in de rijstrook (en soms tot erbuiten) vooraleer naar het midden te gaan. Er is nog wat neiging, maar niet meer extreem.
Nog mensen. Of is het toeval?
Was hier eerder al een paar keer gemeld, ik was dus niet de enige.
 
Je kunt ook je eMMC laten vervangen bij Loek of in Almere? Kost aanzienlijk minder en kan je nu behoorlijk vlot regelen schat ik zo in. Bij tesla kost je het je +/- 2.500 en bij eerder genoemde +/- 500. Zelf bij Loek gedaan en ben erg blij dat het gedaan is.

eMMC laten vervangen bij Dennis (All Systems Go in Terneuzen). Perfecte service. Zit nu een 64GByte chip in en tegelijk 4G upgrade gedaan.

En belangrijk om weten, alle data wordt overgezet op de nieuwe chip, de auto rijdt dus nog altijd met dezelfde (oude) firmware. Je moet helemaal geen update doen.

Voor zover ik het begrijp is een MCU2 plaatsen in een niet AP2 auto niet mogelijk. Bij het plaatsen van de MCU2 moet ook het IC display vervangen worden en de nodige extra kabels en dat lukt blijkbaar niet in AP1 auto's. Moest Tesla een MCU2 kunnen plaatsen in mijn auto dan had ik dat direct gedaan. Echter nu was de enige optie vervangen door een MCU1 met dezelfde 8GByte eMMC chip en dus hetzelfde zwart scherm probleem binnen enkele jaren. Daarom vind ik de oplossing van Dennis een betere oplossing, en pakken goedkoper.
 
Ik heb wel het idee dat de autopilot nu meer "zoekt" tussen de lijnen waar het eerst snaarstrak reed. Heb jij dit ook gemerkt @FrankNL

Ik herken dit wel wat van mijn tripje van afgelopen weekend. Moet wel zeggen dat de omstandigheden minder waren (donker, heel veel dode vliegjes op vooruit bij de camera en op de nosecone), maar er waren duidelijk meer stuurbewegingen nodig om op de rechte baan te blijven rijden.
 
eMMC laten vervangen bij Dennis (All Systems Go in Terneuzen). Perfecte service. Zit nu een 64GByte chip in en tegelijk 4G upgrade gedaan.

En belangrijk om weten, alle data wordt overgezet op de nieuwe chip, de auto rijdt dus nog altijd met dezelfde (oude) firmware. Je moet helemaal geen update doen.

Voor zover ik het begrijp is een MCU2 plaatsen in een niet AP2 auto niet mogelijk. Bij het plaatsen van de MCU2 moet ook het IC display vervangen worden en de nodige extra kabels en dat lukt blijkbaar niet in AP1 auto's. Moest Tesla een MCU2 kunnen plaatsen in mijn auto dan had ik dat direct gedaan. Echter nu was de enige optie vervangen door een MCU1 met dezelfde 8GByte eMMC chip en dus hetzelfde zwart scherm probleem binnen enkele jaren. Daarom vind ik de oplossing van Dennis een betere oplossing, en pakken goedkoper.

de symptomen die je beschreef ( mph weergave en zwart scherm ) zijn typische eMMC problemen. Maar die van jou is dus al vervangen? Dan zou ik die “Dennis” vragen waarom de symptomen weer terug komen?
Die van mij heb ik ook laten vervangen met behoud van firmware. Maar dan bij Loek.

MCU2 kan zeker bij een AP1 en AP2 geplaatst worden, prijs is al bekend. In de US gebeurt het al en het zou in juli ook in de EU moeten kunnen. Ongeveer €2.500,- incl btw.
 
de symptomen die je beschreef ( mph weergave en zwart scherm ) zijn typische eMMC problemen. Maar die van jou is dus al vervangen? Dan zou ik die “Dennis” vragen waarom de symptomen weer terug komen?
Die van mij heb ik ook laten vervangen met behoud van firmware. Maar dan bij Loek.

MCU2 kan zeker bij een AP1 en AP2 geplaatst worden, prijs is al bekend. In de US gebeurt het al en het zou in juli ook in de EU moeten kunnen. Ongeveer €2.500,- incl btw.

Welke symptomen komen terug?
Bij mij zijn alle touchscreen problemen opgelost door de eMMC chip upgrade/vervanging.

De MCU2 firmware heeft geen ondersteuning voor AP1 hardware en ik zou het straf vinden indien Tesla hierin ontwikkelcapaciteit zou stoppen. AP1 = geen MCU2. Als je het tegendeel ergens gelezen hebt kan je dan een link posten.