Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto versnelt zelf na afremmen?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu al verscheidene malen gehad (ik 5x, mijn vrouw 3x) dat ik afrem voor een afslag of stoplicht en wanneer ik de rem loslaat, de auto opeens versnelt.
Je schrikt je dan rot.
Heeft een van jullie dat ook al eens meegemaakt?
 
Nee tot nu toe niet.
Ik heb creep wel uitstaan.

Wel heb ik gemekt dat de auto niet volledig stil gaat staan na verloop van tijd, de regen-breaking staat blijkbaar 'uit' als je onder de 8km/u komt.

/update : Misschien toch even Tesla contacteren hierover.
 
Ik heb nu al verscheidene malen gehad (ik 5x, mijn vrouw 3x) dat ik afrem voor een afslag of stoplicht en wanneer ik de rem loslaat, de auto opeens versnelt.
Je schrikt je dan rot.
Heeft een van jullie dat ook al eens meegemaakt?

Dit bangelijk fenomeen heb ik 3 keer gehad met mijn Jaguar XF , vanzelf beginnen accelereren. ik moest dan als een gek bovenop mijn rem gaan staan, de motor viel dan uit, en de servo enz ook. daarna wou hij niet onmiddellijk starten. na een minuut deed hij het weer.

niettegenstaande de XF ook alles logde, hebben ze nooit iets kunnen vinden.
dit doet me wel een beetje aan de film :"de lift" denken.

met de MS heb ik dit gelukkig nog niet gehad
 
Ik heb nu al verscheidene malen gehad (ik 5x, mijn vrouw 3x) dat ik afrem voor een afslag of stoplicht en wanneer ik de rem loslaat, de auto opeens versnelt.
Je schrikt je dan rot.
Heeft een van jullie dat ook al eens meegemaakt?


Ja nu je het noemt, kan ik me één voorval herinneren dat de auto na het loslaten van de rem begon te accelereren.
Ik had toen de CC aanstaan (het groene lampje op de hendel brandde).
Maar het is dacht ik de bedoeling dat de CC uit gaat als je remt ? Wellicht kwam ik per ongeluk aan het hendeltje ? Ik heb geen idee.
 
Zojuist even uitgeprobeerd. Bij de minste of geringste aanraking van het rempedaal gaat de CC er bij mij vanaf.
Ik heb ook nog geprobeerd om tijdens het remmen de CC weer aan te zetten (als je de richtingaanwijzer verwisselt met de CC hendel), maar ook dat leidde tot niets.
Alleen na het remmen kan je de CC weer aanzetten door de hendel naar boven/onder/naar je toe te trekken,
maar dat geeft in het begin slechts een geringe acceleratie en niet een plotselinge schok.
 
Wat ook kan gebeuren is dat je het gaspedaal aanraakt bij het intrappen van het rempedaal. Dat overkomt mij wel eens, en in het verleden ook bij andere auto's. Komt door een combinatie van grote voeten/schoenen en voet onvoldoende optillen bij wisselen van pedaal.

het was juist bij het loslaten van het zachtjes ingedrukte rempedaal dat de auto accelereerde.

- - - Updated - - -

Zojuist even uitgeprobeerd. Bij de minste of geringste aanraking van het rempedaal gaat de CC er bij mij vanaf.
Ik heb ook nog geprobeerd om tijdens het remmen de CC weer aan te zetten (als je de richtingaanwijzer verwisselt met de CC hendel), maar ook dat leidde tot niets.
Alleen na het remmen kan je de CC weer aanzetten door de hendel naar boven/onder/naar je toe te trekken,
maar dat geeft in het begin slechts een geringe acceleratie en niet een plotselinge schok.

Ik heb meerdere malen geprobeerd het te reproduceren. Ook op de manier die jij beschrijft.
Na het remmen heb ik de cc aangezet, voor het geval dat ik de CC met de richtingaanwijzer verwarde. (die zit niet op een lekkere plek BTW)
Dan gaat de CC wel aan, maar de auto versnelt niet