Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam dit toevallig net tegen op NU.nl op basis van anonieme (?) bronnen (zie artikel). Nu denk ik zelf dat het best zou kunnen dat ze hier mee bezig zijn. Vraag me alleen af wanneer ze dit gaan implementeren en wat de gevolgen zijn voor de S'jes en X'jes die nu in bestelling staan (vooral mijn MX ;). Heb contact met mijn DS hierover gehad, maar zij gaven aan dat dit nieuws hun niet bekend is. Kanttekening; hij gaf ook aan dat zij dingen ook later horen dan de media....

'Tesla brengt binnenkort uitgebreide update voor Autopilot uit'
 
Is op andere websites ook al langsgekomen, maar wel interessant dat nu.nl spreekt van stoplichten die herkend worden. Dat is een nieuwigheid. Ik heb wel al geruchten voorbij zien komen die spreken over het nemen van afritten op snelwegen.
 
Interessant dan, vooral zo na een dodelijk ongeluk. Ik zou toch redelijk bang zijn als ik op een rood stoplicht af rijd, als de sensor dan een keer een fout maakt kan dat voor erge ongelukken zorgen. Maar goed, als het allemaal wel goed gaat werken (en dat gaat het natuurlijk, uiteindelijk) dan is het veel veiliger dan een mens.

Ben benieuwd wat het gaat kosten om te upgraden, als het überhaupt al mogelijk wordt.
 
Over stoplichten op autosnelwegen, nee? Die van de welriekende dreef (naast m'n voordeur) was, tot ze die afschaften in 1997, de enige tussen Göteborg en Lissabon, volgens de legende. Heeft het zelfs geschopt tot in een gedicht van Hugo Claus (waarvan de eerste drie woorden bekender zijn):

Behoud de begeerte.
Vergeet waarvoor je in de kou
wou staan en sterven
toen je dacht dat de wereld een lente
was of een vrouw.

Verwacht dag en nacht
maar vergeet de vrees die je was.
Betaal geen rente voor je gedrag.

Morgen versnelt.
Gisteren zwelt
liefde doodt, gaat niet dood.

Behoud geen resten.
Stap over haar schreef.
Zij blijft de welriekende dreef
in jouw verwoeste gewesten.

Hugo Claus
 
Misschien lees ik erover maar ik vind in het artikel het woord 'stoplicht' niet, wel 'stopbord'...

Stoplicht lijkt me ook verwarrend. Een stoplicht kan een verkeerslicht zijn maar ook een remlicht van de wagen voor je.
(zie Stoplicht - 4 definities - Encyclo). Wat kan de nieuwe AutoPilot dan juist herkennen?

Nu.nl spreekt ook van stoppen bij rood licht en doorrijden bij groen licht. Een ander artikel dat ik tegen kwam (maar nu niet kan vinden...) sprak ook over verkeerslichten. Maar let wel: het is nu nog speculatie.
 
...
Maar wat zou verstandig zijn ? Nu of straks aanschaffen ?
Voor de vakantie laten installeren. Ik rijd nagenoeg geen kilometer zelf meer op de snelweg en zou niet meer zonder Autopilot willen. Laatst reed ik een stukje in Duitsland, waar de wegmarkeringen niet duidelijk meer aanwezig waren. Omdat hij dan niet lekker van rijbaan wisselt, maar even zelf gestuurd. Toen viel me pas op hoeveel je op een winderige dag eigenlijk aan het bijsturen bent. Niks went zo snel als luxe.
 
  • Like
Reactions: HWS and Xfrank