Het is hoe je het bekijkt. Als je de EAP niet koopt betaal je toch ook al voor de sensoren die in de auto zitten. Een gedeelte wordt toch ook al voor emergency braking etc gebruikt. Dus de EAP is een stuk software die extra functies mogelijk maakt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het gaat er niet om wat jij of ik er van vinden, maar wat de belastingdienst er van vindt. De kans is erg groot dat je om de redenen die ik geef verliest. AP wordt niet achteraf en zeker niet door de dealer toegevoegd, maar door de leverancier geactiveerd. Dat is een fundamenteel verschil met door de dealer toegevoegde opties.
1) niet toegevoegd maar geactiveerd
2) niet door de dealer maar door de fabrikant
2 redenen voor de belastingdienst om dit niet als ontwijken te zien. Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Het is niet vergelijkbaar met het voorbeeld dat je geeft.
Dit is inderdaad ontwijking van belasting.
De factuur van de AP is gedateerd na de datum van het kenteken, dus niet in de cataloguswaarde. Simpel verhaal.
U is rechter?Dat klopt. Maar er is ook het verhaal van Don Quichot. Je vecht een ongelijke strijd waarvan je eigenlijk bij voorbaat de uitkomst kunt raden. Je kunt altijd hopen natuurlijk.
Tja, dat is bij bijna alle software producten het geval: afhankelijk van de betaalde licentie wordt een deel van de functies vrijgegeven. Maar de rest zit er wel gewoon in. Da's makkelijker dan per gekozen optie een andere versie van de software te moeten vrijgeven.Eerlijk gezegd voelt het ook wat raar, je hebt namelijk alles aan boord voor AP, het enige dat gebeurt is dat de software wordt vrijgegeven (niet toegevoegd), er wordt niets toegevoegd door de dealer. Ik vrees dat de belastingdienst wel eens dezelfde insteek kon hebben.
Hier het linkje naar de info van de trail
Proefperiode geavanceerde Autopilot
Maar dit is toch eigenlijk allemaal helemaal niet nieuw? Zo vaak dat er achteraf opties worden ingebouwd, of bijv. een auto wordt besteld met simpele bekleding om later lederen bekleding te plaatsen. Zijn zelfs aanbieders die dat zo aanbieden en specifiek wijzen op de fiscale voordelen: Voordelen achteraf inbouwen lederen autobekleding
Bij mijn Tesla is het pakket met 4 jaar onderhoud meteen mee besteld. Oftewel, dat zit nu in de catalogusprijs en betaal ik ook bijtelling over (gelukkig maar 4%). Nederlandse wetgeving blijft bijzonder, er wordt puur gekeken naar de catalogusprijs. Dus onderhoudszaken die je direct mee besteld worden daar dan ook bij opgeteld. En alle upgrades die je achteraf doet horen er niet bij.
Ja en daar staat dus het bedrag inclusief het 4 jaar onderhoud pakket. En dat bedrag is toen weer gebruikt om de bijtelling op te baseren.
Bij mij werd het vanzelf met een update "erop" gezet (aangekondigd via mail) Ik heb er niets extra's voor gedaan.Heb jij die proefperiode genomen op je model S of model 3?
Ik wil namelijk graag weten hoe ik dat kan nemen op mijn model 3's?
En ik heb het dus over de proefperiode na levering waarbij ik dan als het bevalt voor 5800 euro autopilot kan aanschaffen.
De discussie is niet of accessoires achteraf niet aangekocht kunnen worden die buiten de catalogusprijs vallen maar het 'naleveren' van functies tegen de oorspronkelijke prijs voor levering om deze bewust buiten de catalogusprijs te houden
EAP bij levering 5300, na levering 7400.
We hebben het in mijn beleving dus over de situatie bij levering dus 5300 te betaling buiten de catalogusprijs i.p.v. 7400. Hier pak je dus dubbel voordeel omdat je 5100 minder bijtelling hebt en met deze constructie 2100 EUR minder betaald voor een functie die normaliter duurder is.
De discussie is gewoon wat-ie is.De discussie is niet of accessoires achteraf niet aangekocht kunnen worden die buiten de catalogusprijs vallen maar het 'naleveren' van functies tegen de oorspronkelijke prijs voor levering om deze bewust buiten de catalogusprijs te houden.
Wat maakt het uit tegen welke prijs een onderdeel of functie naderhand wordt ingebouwd of geleverd?De discussie is niet of accessoires achteraf niet aangekocht kunnen worden die buiten de catalogusprijs vallen maar het 'naleveren' van functies tegen de oorspronkelijke prijs voor levering om deze bewust buiten de catalogusprijs te houden.
En wat is daar mis mee? Wat als de prijs voor latere levering ook € 5.300 zou zijn? Of gratis ? Of duizend pop? Of tweeduizend pop? Of tienduizend pop? Daar heeft de fiscus toch niks mee te maken?We hebben het in mijn beleving dus over de situatie bij levering dus 5300 te betaling [sic] buiten de catalogusprijs i.p.v. 7400. Hier pak je dus dubbel voordeel omdat je 5100 minder bijtelling hebt en met deze constructie 2100 EUR minder betaald [sic] voor een functie die normaliter duurder is.