Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn twee mensen overleden (tegen een vrachtwagen aangereden, tegen een betonnen splitsing aangereden) omdat de aandacht van mensen naar andere zaken afdwaald als ze 5 minuten geen actieve rijhandeling hoeven te doen.
Dat zou ik niet echt willen noemen dat "een paar debielen stunts hebben uitgehaald".
Dat zijn inderdaad vreselijke en bijzonder tragische ongevallen, maar of deze gevallen de aanleiding waren om de "nag" terug te schroeven, of dat filmpjes op YouTube van een debiel die op de bijrijdersstoel zat dat weet ik niet. Maar vervelend blijf ik de nag vinden.
 
Ik ben 1 van degenen die 14 dagen gratis de AP mocht uitproberen na de laatste OTA update. Ik had vorig jaar bewust de AP-optie niet aangevinkt. Afgelopen 2 weken heb ik AP zoveel als mogelijk gebruikt en ik moet opnieuw tot dezelfde conclusie komen als met eerdere loaners: voor mij is AP zoals het op dit moment is, voor >90% ergernis. Het enige wat AP een beetje redelijk kan m.i. is inhalen op een meerbaans autosnelweg. Verder gaat het besturen vele malen minder soepel dan dat ik gewoon zelf het stuur ter hand zou nemen. Nog afgezien van redelijk idiote acties als rotondes in 2baanswegen geheel negeren en op volle snelheid rechtdoor willen blijven gaan, enz.
 
Ik ben 1 van degenen die 14 dagen gratis de AP mocht uitproberen na de laatste OTA update. Ik had vorig jaar bewust de AP-optie niet aangevinkt. Afgelopen 2 weken heb ik AP zoveel als mogelijk gebruikt en ik moet opnieuw tot dezelfde conclusie komen als met eerdere loaners: voor mij is AP zoals het op dit moment is, voor >90% ergernis. Het enige wat AP een beetje redelijk kan m.i. is inhalen op een meerbaans autosnelweg. Verder gaat het besturen vele malen minder soepel dan dat ik gewoon zelf het stuur ter hand zou nemen. Nog afgezien van redelijk idiote acties als rotondes in 2baanswegen geheel negeren en op volle snelheid rechtdoor willen blijven gaan, enz.

Helemaal eens dat zelf rijden nog steeds stukken soepeler gaat. Niet eens met de opmerking over tweebaans wegen en rotondes: daar is autopilot nu nog helemaal niet voor bedoeld en mag je hem ook niet gebruiken.
 
Is niet flauw, juist goed om te zien wat de richtlijnen zijn versus wat er al kan ...
Onderstaand wat screen shots uit de handleiding. Voor AP staan soortgelijke waarschuwingen.

upload_2018-9-20_15-47-3.png


upload_2018-9-20_15-48-27.png
 
View attachment 336585

Er staan nog meer waarschuwingen in, maar dit geeft een idee.

EAP (TACC en Autosteer) is zoals ik het begrijp met name gericht op snelwegen en zeer beperkt op autowegen.
Hoewel ik voorstander ben van eigen keuze en niet van betutteling / verboden, vind ik het wel laten we zeggen bijzonder dat de AP op 2baanswegen, in de stad, enz. enz., dus op plaatsen waar die niet gebruikt zou mogen worden, gewoon te activeren is, en ook zonder enige waarschuwing. o_O
 
Hoewel ik voorstander ben van eigen keuze en niet van betutteling / verboden, vind ik het wel laten we zeggen bijzonder dat de AP op 2baanswegen, in de stad, enz. enz., dus op plaatsen waar die niet gebruikt zou mogen worden, gewoon te activeren is, en ook zonder enige waarschuwing. o_O

Tsja, zo vind ik het raar dat je geen waarschuwing krijgt als je te hard wilt rijden. Je kunt met elke auto nu 100+ gaan rijden in de stad. Moeten ze daar ook wat op vinden? De bestuurder is verantwoordelijk en dat wordt kraakhelder door Tesla gecommuniceerd. Ik begrijp alle heisa om Autopilot en de "nag" echt niet. Mijn ervaring met AP1 en AP2 zijn dat beide systemen prima ondersteuning bieden. Met minimaal 1 hand hangend aan het stuur werkt het voor mij heel prettig.
 
  • Like
Reactions: sweep and Edi99
Is niet flauw, juist goed om te zien wat de richtlijnen zijn versus wat er al kan ...
Onderstaand wat screen shots uit de handleiding. Voor AP staan soortgelijke waarschuwingen.

View attachment 336583

View attachment 336584
Ik ben een beginnende Tesla rijder (S) en ben niet gewend aan TACC. Ik heb hem geactiveerd en zou hem uiut willen zetten zodat je alleen CC hebt zoals ik eerder gewend was in onze vorige auto (BMW). Ik kan echter niet vinden hoe de trafic aware is te deactiveren met behoud van de "oude" cruisecontrol. Iemand wel een idee hoe dat moet?
 
Ik ben een beginnende Tesla rijder (S) en ben niet gewend aan TACC. Ik heb hem geactiveerd en zou hem uiut willen zetten zodat je alleen CC hebt zoals ik eerder gewend was in onze vorige auto (BMW). Ik kan echter niet vinden hoe de trafic aware is te deactiveren met behoud van de "oude" cruisecontrol. Iemand wel een idee hoe dat moet?

Zover ik weet kan dat niet. TACC of niets...
 
Ik ben een beginnende Tesla rijder (S) en ben niet gewend aan TACC. Ik heb hem geactiveerd en zou hem uiut willen zetten zodat je alleen CC hebt zoals ik eerder gewend was in onze vorige auto (BMW). Ik kan echter niet vinden hoe de trafic aware is te deactiveren met behoud van de "oude" cruisecontrol. Iemand wel een idee hoe dat moet?
Als je AP hebt dan heb je automatisch ook TACC, als je geen AP hebt dan heb je automatisch de gewone CC. Niet aan te passen. Maar misschien na een volgende update...