Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bandenspanning

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is mij helemaal duidelijk. Gaat mij om het comfortabel rijden en dat is zo een stuk aangenamer. Voor de banden kan het geen kwaad zo ver ik het heb kunnen lezen. Meer mensen hier die koud 2.5 in de banden van hun Y hebben?
Als ze 2,9 koud aanraden, dan betekent dit dat 3,1 ideaal is bij warme banden. Als je er 2,5 in steekt geraak je daar niet.
Opwarmen is al na 2-3 km een feit. Ik zou de aanbeveling van de fabrikant volgen.
 
Als ze 2,9 koud aanraden, dan betekent dit dat 3,1 ideaal is bij warme banden. Als je er 2,5 in steekt geraak je daar niet.
Opwarmen is al na 2-3 km een feit. Ik zou de aanbeveling van de fabrikant volgen.
De bandenspanning staat oranje bij 2.5 bar in de app, wat een waarschuwingskleur is. Ik zou dat zelf zeker ook niet doen. Ik vraag me af of je dan ook niet continue waarschuwingen krijgt in de auto zelf.
 
  • Like
Reactions: Phil V
De bandenspanning staat oranje bij 2.5 bar in de app, wat een waarschuwingskleur is. Ik zou dat zelf zeker ook niet doen. Ik vraag me af of je dan ook niet continue waarschuwingen krijgt in de auto zelf.
Heb het weer verandert naar wat Tesla aanraad en ook nog na vraag gedaan bij Hankook. Deze raden mij allemaal aan 2.9 bij koude banden en zeker geen 2.5.
IMG_7661.jpeg
 

Attachments

  • IMG_7661.jpeg
    IMG_7661.jpeg
    585.5 KB · Views: 39
Bekijk het nu! €19,90 66% Off | Opblaasbare Pomp Draagbare Handheld Draadloos Opladen Digitaal Display Auto Motorfiets Band Multifunctionele Pomp Luchtcombinatie

Heb ook de

Bekijk Portable Electric Air Compressor 1S Black op: Portable Electric Air Compressor 1S Black | bol.com

Vind ze allebij erg fijn.
Ik heb de Xiaomi compressor uit de tweede link op aanraden hier op het forum en ben er super tevreden van. Zeer nauwkeurig, kost bijna niets, ik moet niet meer naar een tankstation thuis en niet meer op zoek naar een pomp op vakantie 👌

Edit: en ik kan eindelijk de basketballen van de kinderen nauwkeurig oppompen.
 
Ik heb de Xiaomi compressor uit de tweede link op aanraden hier op het forum en ben er super tevreden van. Zeer nauwkeurig, kost bijna niets, ik moet niet meer naar een tankstation thuis en niet meer op zoek naar een pomp op vakantie 👌

Edit: en ik kan eindelijk de basketballen van de kinderen nauwkeurig oppompen.

Mooi ding, zijn die 18650 cellen uitneembaar? Ik kan dat zo snel niet zien en dat zou voor mij een grote pré zijn.
 
Heb zelf een Donrox A922. Is iets duurder dan de pompjes van Xiaomi of wat je via AliExpress kunt krijgen (heb die ook overwogen). Bij de kleinere pompjes was vaak het maximale aantal bar voor autobanden 2.8, voor mijn MX op 22” heb ik hem op 3.1 staan. Dus maar voor iet met wat overcapaciteit gekozen in geval van worstcase dat je alle vier de banden flink moet bijvullen. Bijkomend voordeel, je kunt hem gebruiken terwijl die is aangesloten op je 12V sigarettenaansluiting. (Je zal altijd zien dat die dingen ermee stoppen op momenten dat je hem nodig hebt).
 
Ik heb die ook. Inderdaad wel groot. Maar gelukkig hebben we een frunk.
Ik vind het ook al lang genoeg duren om een band op te blazen. Wat moet dat dan niet zijn met die pocketcompressors.
Mijn compressor zit tussen wat andere dingen in het voorste vak van de middenconsole. Als je die B&D gebruikt op een 12V-outlet vermoed ik dat mijn banden opgepompt zijn tegen dat je jouw compressor hebt aangesloten 😉

Als ik het gebruik is het om van 2.8 naar 3.0 bar te gaan, dat duurt echt niet lang.
 
  • Like
Reactions: Menabe and Phil V