Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bandenspanning

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb overigens nog nooit lucht bijgevuld sinds levering dec 2022, maar toch viel het me op dat de druk was gestegen, vermoedelijk door het warmere weer. Koud had ik al 3,1. Deze heb ik nu verlaagd naar koud 2,8 en dat 'kleine' verschil is toch al duidelijk merkbaar, dus blij mee.
 
  • Like
Reactions: ihaveaking
IMG_2010.jpeg

Zo kreeg ik hem mee… ik vraag me af of ik met deze bandenspanning zonder problemen in de zomer door Madrid moet gaan rijden (45 graden) ?

Advies ?
 
View attachment 949499
Zo kreeg ik hem mee… ik vraag me af of ik met deze bandenspanning zonder problemen in de zomer door Madrid moet gaan rijden (45 graden) ?

Advies ?
Met deze druk slijt midden gedeelte loopvlak harder en is het comfort wat minder. Een band klapt gelukkig niet zomaar.
Ik zou idd de druk terug brengen naar 2,9 - 3 bar KOUD.
 
  • Like
Reactions: ihaveaking
na klein rondje rijden (dus iets opgewarmde banden) een beter beeld dan hiervoor 3.5bar, nu 3.0 bar bij 26 graden buitentemperatuur.
mijn brein heeft wel last dat er een band iets achterloopt, ik kijk het nog 2 dagen aan anders opnieuw afstellen :cool:🧠



IMG_2036.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Menabe
na klein rondje rijden (dus iets opgewarmde banden) een beter beeld dan hiervoor 3.5bar, nu 3.0 bar bij 26 graden buitentemperatuur.
mijn brein heeft wel last dat er een band iets achterloopt, ik kijk het nog 2 dagen aan anders opnieuw afstellen :cool:🧠



View attachment 951511
Afhankelijk van de bochten zullen de banden altijd ongelijk opwarmen. Je zal ze nooit gelijk krijgen.
 
  • Like
Reactions: ihaveaking
na klein rondje rijden (dus iets opgewarmde banden) een beter beeld dan hiervoor 3.5bar, nu 3.0 bar bij 26 graden buitentemperatuur.
mijn brein heeft wel last dat er een band iets achterloopt, ik kijk het nog 2 dagen aan anders opnieuw afstellen :cool:🧠



View attachment 951511
Ik ben (spijtig genoeg) in hoge mate autistisch en ik begrijp je volkomen. Ik heb dit 'probleem' gedeeltelijk opgelost door meer te leren over druk, hitte en aanverwanten. Wat hier boven geschreven is klopt. Nog steeds niet evident om geen gelijke getallen te zien maar het is doenbaar nu.

Bij mij was één band 0.1 lager bij start en bij warmte was die 0.1 hoger dan de andere 3. Toen heb ik het toch helemaal los gelaten. :D
 
Ik ben (spijtig genoeg) in hoge mate autistisch en ik begrijp je volkomen. Ik heb dit 'probleem' gedeeltelijk opgelost door meer te leren over druk, hitte en aanverwanten. Wat hier boven geschreven is klopt. Nog steeds niet evident om geen gelijke getallen te zien maar het is doenbaar nu.

Bij mij was één band 0.1 lager bij start en bij warmte was die 0.1 hoger dan de andere 3. Toen heb ik het toch helemaal los gelaten. :D
Ik zie dat ook niet graag. Maar inderdaad, begrijpen helpt.
Een EV levert wel vaker onbegrijpbare cijfers. State of charge (soc) die ineens wijzigt, verbrijk dat niet logisch lijkt, kilowattuurtjes die onverklaarbaar verdwijnen.
Procent capaciteit, km en verbruikte KWh waarvan de rekening niet klopt.
Bij een ICE is dat ook, maar niemand die er op let.
 
Ok, maar 0,2 soms 0,3 komt erbij als je langere afstanden rijd. Dan kom je bijna aan de 2.9 van Tesla. Althans wat ze aanbevelen. Bevelen ze het om / voor de range optimaal te maken of beter gezegd puur voor de range?