Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij dag (battery day)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb jullie allemaal een "like" gegeven. Nu weer verder met de inhoud?
Goed idee.

Hoe realistisch is de genoemde 3 jaar? Het zou mooi zijn als zijn engineering team het inderdaad haalt binnen die termijn. Dan krijg je een frontale aanval op de markt van de Zoe en de Leaf. Maar gezien het concept Elon-time zou ik er toch minimaal een jaartje bij willen incalculeren.
 
naar mijn gevoel is die 3 jaar bewust verder weg gezet dan de werkelijkheid, om onze goede vriend "Osborne" niet wakker te maken.
Ik kan me goed voorstellen dat Giga Berlijn open gaat inclusief productie van eigen cellen. Ik zie weinig nut in het verschepen van battery packs van Nevada naar Berlijn.
 
zo ervaar ik mezelf niet. We willen toch enig debat hier op dit forum?
zo lukt dat wel ja, sinds wanneer volg jij Tesla? Je zit al zo lang op het forum. Op een beetje (veel) ELON-TIME in the old days na: Tesla doet alles wat ze zegt! En dan die ene sheet met 56% minder kosten 54% meer range, 69% minder investering op batterij-infra. Dat is toch niet iets dat je als onzin terzijde kunt schuiven. En we kennen Elon: No is not an option. Sweat as long as it takes!

[EDIT]En al zouden ze de helft ervam halen, dan nog is er geen concurrentie te bekennen. Ik was heel erg verrast. Analysten snappen het GELUKKIG nog niet dus doe er je voordeel mee en sla nu met korting in..
 
Oh, dus Tesla rijdt sinds eind 2018 al zelfrijdend door de stad (ja, echt waar)? Service en onderdelenvoorziening zijn ook flink verbeterd? Ik denk dat ik wat gemist heb... Tesla doet een aantal zaken heel erg goed, maar helaas ook een aantal zaken heel erg slecht. Afspraken nakomen is er daar eentje van wat mij betreft...
Volgens mij was deze nogal correct genuanceerd: Op een beetje (veel) ELON-TIME in the old days na:
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
zo ervaar ik mezelf niet. We willen toch enig debat hier op dit forum?
Debat is altijd goed, maar misschien heb je dan deze vraag van Pascal-R over het hoofd gezien?
Als ik Sam Korus was, zou ik batterijtechnologische uitspraken aan batterijspecialisten laten. Niet alles wat hij stelt komt overeen met de fysieke werkelijkheid.
Welke technische uitspraken doet hij dan? Ik vind het op zich een fraaie analyse van battery day zonder dat hij zich over de batterij technologie uitspreekt. M.i. vooral een business analyse.
 
  • Like
Reactions: Pascal-R and Xfrank
Debat is altijd goed, maar misschien heb je dan deze vraag van Pascal-R over het hoofd gezien?
Ik vond vooral de bewering dat de laadsnelheid beperkt wordt, bv. aan het einde van de laadcyclus, door de afstand die de elelektronen moeten afleggen al zeker verkeerd en bijgevolg ook de bewering dat een hogere laadsnelheid die om die reden zou bereikt worden. Het is eerder de beweging van de ionen die de beperkende factor schijnt te zijn en die voor opwarming zorgt.
Maar ik vind mezelf ook geen batterijspecialist.
 
  • Helpful
Reactions: Klaas
Een belofte voor binnen 3j? Het scepticisme dat hier normaal bij dergelijke powerpoint-beloftes heerst, is blijkbaar heel wat minder aanwezig wanneer de boodschap van EM komt.
The worship continues.
Sandy Munro heeft mooie reacties op battery day:
“If I was the CEO of an OEM, I'd be wetting my shorts right now”

En hier visualiseert hij mooi hoe de nieuwe batterijen in de auto gaan passen:
“I know all you short sellers are gonna say ‘well everyone’s gonna do that!’. Well, they aren’t doing it”
In de tweede /onderste video (Sandy is Thrilled...) op 12:35 "Elon always undersells what he is doing. I think it shows a lot earlier than everybody is expecting (...) a little bit of a surprise"
 
Last edited:
Nu is de vraag is de plaid gelijk een dragster, die na elke run zijn motor reviseren.
Wat ik bedoel, één keer goed gasgeven, dan weer wachten tot de boel weer de juist temperatuur heeft.
De taycan kun je continue op z'n straat trappen, een Porsche zeg maar.
De enige standaard auto die je zo uit de showroom het circuit mee op kan & vol blijven trappen zonder de angst te hebben dat je door je remmen trapt of de moor te heet wordt.
De m3 houdt het ook niet vol.
Ik denk dat je gemist hebt dat grotere cellen een betere warmtespreiding hebben en makkelijker gekoeld kunnen worden. Ergo: minder kans dat je moet wachten tot alles terug op de juiste temperatuur is.