Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij het laden aan huis in Italië kon ik altijd tot 13 Amp gaan. Nu kan ik nog maar met 10 Amp laden. Dus in plaats van 13 km per uur nog maar 10 per uur. Ligt dat aan de nieuwe software of is er een andere reden voor??

Er is wat veranderd in software waardoor het getoonde aantal ampere's anders is. Is hier eerder naar boven gekomen dat laden op een 16A aansluiting (bv. CEE stekker of laadpaal) vaak maar 15 amp laat zien waar dat vroeger 16 was.

Aan het daadwerkelijk afgenomen vermogen is volgens mij niets gewijzigd.

Ik heb toevallig deze week mijn laadpaal 'geupgrade' van 16A naar 20A. Volgens mijn eigen meting neemt Tesla strak 20 ampere af.. Het zal dus wel een software afwijking zijn.
 
Er is wat veranderd in software waardoor het getoonde aantal ampere's anders is. Is hier eerder naar boven gekomen dat laden op een 16A aansluiting (bv. CEE stekker of laadpaal) vaak maar 15 amp laat zien waar dat vroeger 16 was.

Aan het daadwerkelijk afgenomen vermogen is volgens mij niets gewijzigd.

Ik heb toevallig deze week mijn laadpaal 'geupgrade' van 16A naar 20A. Volgens mijn eigen meting neemt Tesla strak 20 ampere af.. Het zal dus wel een software afwijking zijn.
Ik voelde me al een leek. Thnx!
 
Navigatie met 7 jaar kaartupdates in tech pakket. Is dit het navigatie dat je kunt selecteren in het scherm achter het stuur? Ik neem toch aan dat het navigatie systeem op het grote scherm altijd aanwezig is. Geeft het grote scherm ook turn bij turn aanwijzingen?
 
Ik heb het idee dat er iets niet lekker gaat met SuC-en. Vandaag ritje Breda naar Friesland, had nog 225km range, dus even gestopt in Dordrecht om bij te laden. Niemand naast me, maximaal 47kW met 217 km/hr... klopt dat nou?

Vorige keer kwam ik ook al niet boven de 225km/hr. Kwam toen aan met 60km range en heb meer dan een uur gestaan om er 300 van te maken.
 
ls,
Ik ben op zoek naar een een oplossing van het volgende probleem.
Als ik op mijn hellende oprit parkeer doe ik dat langzaam om hem netjes bij de lader aan de muur situeren.
Als ik dat langzaam doe en mijn voet van het gas haal en dan rem rolt hij altijd nog een stukje terug. Normaal vang je dat met de handrem op.
In de handleiding kon ik niets vinden. Is er een truukje voor? (behalve met 2 voeten)
 
Ik heb het idee dat er iets niet lekker gaat met SuC-en. Vandaag ritje Breda naar Friesland, had nog 225km range, dus even gestopt in Dordrecht om bij te laden. Niemand naast me, maximaal 47kW met 217 km/hr... klopt dat nou?

Vorige keer kwam ik ook al niet boven de 225km/hr. Kwam toen aan met 60km range en heb meer dan een uur gestaan om er 300 van te maken.
Waarom laad je niet in Zwolle of Emmeloord?
Dan heb je een veel lagere SoC en zal je sneller moeten kunnen laden.
 
Ik heb het idee dat er iets niet lekker gaat met SuC-en. Vandaag ritje Breda naar Friesland, had nog 225km range, dus even gestopt in Dordrecht om bij te laden. Niemand naast me, maximaal 47kW met 217 km/hr... klopt dat nou?

Vorige keer kwam ik ook al niet boven de 225km/hr. Kwam toen aan met 60km range en heb meer dan een uur gestaan om er 300 van te maken.

Had je Dordrecht als bestemming in de navigatie gekozen of was je zonder navigatie aan komen waaien ? En die 'vorige keer' ?
Zeer speculatief, onbevestigd, zeer kleine kans maar theoretisch wel mogelijk:
Superchargers in Nederland (NL)